
Pe 25 ianuarie 2023, un pieton a trecut pe lângă biroul Google din New York City.
Leonardo Muñoz |. Vezi știri |
o lună mai târziu Caz antitrust istoric pierdut Propus de Ministerul Justiției, Google va reveni în instanță pentru o a doua confruntare cu procurorii federali.
În luna august a acestui an, un judecător a decis că Google deține un monopol în căutarea online, cea mai mare hotărâre antitrust din industria tehnologiei din 2017. caz fi opus Microsoft Acum mai bine de 20 de ani. De data aceasta, Google se apără de afirmațiile conform cărora monopolul său publicitar a dus la prețuri mai mari la anunțuri pentru clienți.
Procesul începe luni în Alexandria, Virginia, și este probabil să dureze cel puțin câteva săptămâni. Reprezintă prima tehnologie antitrust proces din cazuri aduse de administrația Biden. a departamentului litigii mai vechi Trimis pentru prima dată în octombrie 2020, când Donald Trump Era la Casa Albă.
În timp ce oficialii americani au urmărit mari companii de tehnologie în ultimii ani, doar Google a ajuns până acum în instanța federală. Departamentul de Justiție al SUA depune un proces măr În martie, Apple a declarat că ecosistemul său iPhone este un monopol care a dus la „evaluări astronomice” în detrimentul consumatorilor, dezvoltatorilor și producătorilor de telefoane rivali.
La sfârșitul anului 2020, Comisia Federală pentru Comerț a depus a litigii antitrust Împotriva Facebook (acum Yuan), susținând că compania a stabilit un monopol prin achizițiile de Instagram și WhatsApp. La începutul acestui an, Yuan intreaba Instanța a respins procesul. În 2023, FTC și 17 state au intentat procese Amazon pentru suspectat de branding „Puterea sa de monopol” subminează concurența prin creșterea prețurilor, scăderea calității pentru cumpărători și excluderea ilegală a concurenților.
Pentru Google, accentul se îndreaptă către instrumentele sale de publicitate, parte a afacerii de publicitate digitală a companiei în valoare de 200 de miliarde de dolari.
Guvernul a susținut că Google a încălcat secțiunile 1 și 2 din Sherman Act, care interzic comportamentul anticoncurențial. Departamentul de Justiție va argumenta că Google își blochează produsele în mâinile editorilor și agenților de publicitate și că site-urile trebuie să dezvolte soluții pentru a face față. Mai multe state s-au alăturat cazului, inclusiv California, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island și Tennessee.

Afacerea publicitară a Google a atras multe critici de-a lungul anilor, deoarece platforma operează pe mai multe părți ale pieței – cumpărături, vânzare și tranzacționare cu anunțuri – oferind companiei perspective unice și o potențială influență. În procesul inițial, Departamentul de Justiție a citat comunicări interne de la un director Google Ads care spunea că deținerea aspectelor procesului de vânzare de anunțuri ar fi ca „dacă Goldman Sachs sau Citibank ar deține Bursa din New York”, referindu-se la acțiunile Bursei din New York. schimb.
Cheia este modul în care Google i se permite să își opereze portofoliul de publicitate. Dacă va avea succes, Departamentul de Justiție va încerca să cedeze cel puțin suita Google Ad Manager (GAM), o piață care permite mărcilor să creeze și să gestioneze unități de anunțuri, să urmărească campanii publicitare și să permită editorilor să vândă inventar publicitar.
Aceasta este diferită de platforma emblematică a Google, Google Ads, care se adresează companiilor care doresc să-și promoveze produsele sau serviciile pe căutare, site-uri web, YouTube și alte site-uri partenere.
exista cel mai recent trimestruCompania mamă Google, Alphabet, a raportat venituri din publicitate de 64,6 miliarde de dolari, reprezentând mai mult de trei sferturi din vânzările totale. Dintre acestea, 48,5 miliarde de dolari au venit din căutare și din alte afaceri precum Gmail și Maps, iar 8,7 miliarde de dolari au venit de la YouTube.
Suita GAM face parte din afacerea Google Network, care a generat venituri de 7,4 miliarde USD în al doilea trimestru, reprezentând aproximativ 11% din vânzările totale de anunțuri.
Pe lângă o posibilă dizolvare parțială, dacă Departamentul de Justiție va prevala, Google s-ar putea confrunta cu un val de procese din partea agenților de publicitate care caută premii bănești. Analiștii Bernstein au spus că Google s-ar putea confrunta cu pierderi de până la 100 de miliarde de dolari în astfel de procese.
În primul caz antitrust, instanța a constatat că Google a încălcat secțiunea 2 din Sherman Act, care interzice monopolurile. Judecătorul districtual Amit Mehta pentru Districtul Columbia a fost de acord cu Departamentul de Justiție că Google își menține cota pe piața generală de căutare prin crearea unor bariere puternice la intrare și a unei bucle de feedback care își menține dominația.
„Google este un monopol și și-a apărat întotdeauna monopolul”, a scris Mehta.
Google așteaptă acum sancțiuni în acest caz. Departamentul de Justiție a cerut o prelungire până în februarie pentru a oferi remedii, urmată de o audiere în aprilie. Google a spus că Departamentul de Justiție ar fi trebuit să-și facă temele și să fie gata să facă o propunere în octombrie.
Ce vor argumenta cele două părți?
În al doilea caz, planul Departamentului de Justiție arată că Google a acumulat o putere de neegalat prin achiziția în 2008 a unor companii precum DoubleClick și prin construirea de servicii care le permit cumpărătorilor de anunțuri să vizeze utilizatorii de pe web.
Departamentul de Justiție a declarat că strategia de achiziție a companiei „a pus bazele comportamentului de excludere ulterior al Google în industria tehnologiei publicitare”. Agenția susține că Google controlează 91% din piața serverelor de anunțuri, editorii spațiali îl folosesc pentru a vinde reclame și își folosește puterea pentru a crește în mod nedrept prețurile anunțurilor.
Departamentul de Justiție al SUA intenționează să-l citeze pe CEO-ul YouTube, Neal Mohan, să depună mărturie. Mohan a ocupat funcția de vicepreședinte al DoubleClick înainte de achiziție. Atunci când este încorporată în tehnologia publicitară Google, tehnologia DoubleClick permite Google, în unele cazuri, să solicite editorilor să folosească toate instrumentele sale pentru a accesa oricare dintre ele, ceea ce înseamnă că nu pot folosi serviciile rivale pentru unele anunțuri online. Procesul de cumpărare, a spus agenția.
„Creatorii de site-uri web câștigă mai puțin, iar agenții de publicitate plătesc mai mult decât ar fi cazul pe o piață în care presiunile competitive neîngrădite ar putea limita prețurile și pot crea costuri mai mari”, a spus Departamentul de Justiție participanții pe piață.
Guvernul a spus că unii editori au fost forțați să apeleze la modele alternative, cum ar fi abonamentele, pentru a-și finanța operațiunile, în timp ce alții au încetat.

Google a respins de mult timp afirmațiile conform cărora domină publicitatea online, indicând cota de piață a rivalilor, inclusiv Meta. Se va argumenta că cumpărătorii și vânzătorii au multe opțiuni, mai ales pe măsură ce piața de publicitate online crește.
Google va susține, de asemenea, că urmărirea Departamentului de Justiție va încetini inovația, va crește costurile de publicitate și va îngreuna dezvoltarea a mii de întreprinderi mici și editori.
Compania a spus că instrumentele sale de publicitate se adaptează la miliardele de licitații publicitare care au loc online în fiecare zi, iar Departamentul de Justiție nu are o imagine exactă a spațiului publicitar. De asemenea, Google va spune instanței că oferă întotdeauna prețuri competitive clienților care adesea amestecă și potrivesc platformele de anunțuri.
În ceea ce privește înțelegerea, Google va argumenta că DoubleClick și AdMeld nu erau achiziții ucigașe la momentul respectiv și că autoritățile de reglementare au aprobat achizițiile.
Pentru a-și justifica argumentul, Departamentul de Justiție a enumerat potențialele mărturii ale lui Jerry Dischler, un fost vicepreședinte al platformei de publicitate a Google, care acum supraveghează aplicațiile cloud ale companiei. De asemenea, a menționat posibilitatea de a vizita mai mulți manageri de produse Google.
De asemenea, pe lista DOJ se află Sissie Hsiao, un director de inteligență artificială Google, care a ocupat funcția de director de publicitate globală pentru display, video și aplicații mobile, și Scott Sheffer, care figurează în calitate de vicepreședinte Google Partnerships. Guvernul intenționează să includă dovezi ale comunicărilor interne ale Google, mărturii de la editori, agenți de publicitate și companii care încearcă să concureze cu Google, precum și experți și profesori de la universitățile Stanford și Harvard, arată documentele.
De asemenea, Google a remarcat că ar putea angaja Google Asistent Director de Inginerie Nitish Korula, care a servit ca consilier tehnic senior pentru căutarea șefului Prabhakar Raghavan. De asemenea, a solicitat mărturie de la vicepreședintele Meta Simon Whitcombe și a recomandat ca directorii executivi de la BuzzFeed și The New York Times să depună mărturie.
Deși Departamentul de Justiție și Google au trimis liste cu directori superiori care pot depune mărturie sau mărturie, acele persoane nu vor fi neapărat citate.
Google a refuzat să comenteze acest articol.
