September 6, 2024

Pe 28 iunie 2024, la Stuttgart, Germania, muzeul de automobile Mercedes-Benz Museum a expus diverse vehicule și piese speciale și a salutat vizitatorii.

Gokan Balchi |. Anadolu |

Industria auto germană a fost cândva renumită la nivel mondial pentru vehiculele sale inovatoare cu motor cu ardere internă de înaltă calitate. Deținerea unei mașini germane este un simbol al luxului și al statutului. Producătorii de automobile sunt în plină expansiune, stimulând economia țării.

Dar de atunci lucrurile au devenit mai sumbre.

Cel mai recent exemplu este dezvoltarea Volkswagen – la începutul acestei săptămâni A spus că nu mai exclude posibilitatea de a-și închide fabrica locală germană și consideră că Poate fi necesar să rezilieze contractul de protecție a muncii Țara are acest sistem din 1994.

Dr. Andreas Ries, șeful global al departamentului de automobile la KPMG, a declarat pentru CNBC: „Aceasta este o situație necunoscută pentru producătorii auto germani. Producătorii auto germani au fost liderii de necontestat pe piața tehnologică din industrie de aproape 140 de ani și folosesc rar Worry about vânzări sau concurență. .

Acum, a adăugat el, industria trece prin cea mai mare transformare de până acum.

Cum se descurcă producătorii auto germani?

Datele istorice ale institutului Ifo arată că sentimentul în industria auto a fost volatil în ultimii ani. Potrivit datelor, sentimentul a scăzut din nou la 24,7 puncte negative în august. date Publicat miercuri. Ifo a spus că așteptările afacerilor pentru următoarele șase luni sunt „extrem de pesimiste”.

Volkswagen nu este singurul care are probleme.

În ultima sa lansare a veniturilor, divizia auto a Mercedes tăiat previziunile sale anuale ale marjei de profit, în timp ce divizia de automobile a BMW explica Marjele au fost mai mici decât se așteptau în al doilea trimestru. Porsche retrogradează perspectivele pentru 2024, deși acest lucru este atribuit Aliajele de aluminiu de specialitate sunt insuficiente.

Economist: fabricile de producție ale Volkswagen din China „concurează cu sine”

Problemele din industria auto pot avea, de asemenea, efecte de propagare euEconomia germană mai largă a fost clătinată pe teritoriul recesiunii în acest an și anul trecut. În al doilea trimestru al anului 2024, produsul intern brut al Germaniei a scăzut cu 0,1% de la un trimestru la altul.

„„Când industria auto germană tușește, Germania face gripă”… este o descriere bună a situației actuale”, a spus Rees de la KPMG.

El a explicat că industria auto include nu numai întreprinderi mari, ci și mii de întreprinderi mici și mijlocii din toată țara și consideră că industria auto este una dintre cele mai importante industrii din țară.

„Ne confruntăm cu mai multe provocări”

Experții și organismele din industrie spun că o serie de factori au dus la situația actuală și au o greutate pe piață.

„Ne confruntăm cu provocări multiple”, a declarat pentru CNBC un purtător de cuvânt al Asociației Producătorilor de Automobile din Germania (VDA).Ei au spus că aceasta include în continuare consecințele pandemiei de Covid-19, precum și „tensiunile geopolitice și cerințe birocratice ridicate la nivel național și european”.

Producția de mașini este, de asemenea, afectată din cauza cererii interne slabe din cauza stării generale a economiei germane, a adăugat VDA, menționând că tendințele macroeconomice mai largi afectează și industria auto.

Dar două subiecte care apar din nou și din nou în dezbaterea din jurul industriei auto germane sunt China și trecerea la vehiculele electrice și suprapunerea acestora.

„Ne confruntăm în continuare cu o situație foarte perturbatoare, cu vehiculele electrice cu performanțe mai proaste decât se aștepta”, a declarat pentru CNBC Horst Schneider, șeful cercetării auto europene la Bank of America, menționând că cererea a fost mai mică decât se aștepta, dar concurența s-a intensificat.

Schneider a spus că, în timp ce piața auto din China și-a revenit, producătorii auto germani nu au simțit impactul revenirii, deoarece rivalii au preluat cota de piață. Este și o chestiune de preț, a adăugat el, menționând că mașinile electrice germane sunt prea scumpe, în timp ce produsele chinezești sunt mai bune în anumite privințe și mai ieftine.

Președintele Silicon Saxony a spus că industria semiconductoarelor și IT sunt foarte importante pentru dezvoltarea Saxonia.

Tensiuni în jur Taxe comerciale și de import Pe piață a cântărit și disputa dintre Uniunea Europeană și China.

„Producătorii germani sunt foarte vulnerabili la politica comercială și 40 sau 50%Majoritatea profiturilor provin din China, iar piața chineză începe să fie puțin închisă. … În același timp, avem o proporție mai mare de vehicule electrice care sunt mult mai puțin profitabile decât vehiculele cu ardere internă”, a spus Schneider, adăugând că acest lucru a creat o “dublă problemă”.

„Dacă câștigurile Chinei ar fi încă la fel de mari ca înainte, ai fi bine poziționat pentru a face față problemelor legate de câștigurile vehiculelor electrice, dar, din moment ce nu este cazul și cerceii Chinei sunt slăbiți, există o presiune larg răspândită asupra câștigurilor și marjele se micșorează”, el. explica.

Sfârșitul programului de subvenții pentru mașinile electrice din Germania afectează și el pe piață, a spus VDA. unul plan În prezent sunt dezvoltate noi reduceri fiscale pentru a promova utilizarea vehiculelor electrice.

Unde va merge mai departe industria auto germană?

Rees de la KPMG spune că există câteva licăriri de speranță în mijlocul provocărilor. De exemplu, tehnologia mașinilor hibride poate exista mai mult decât era de așteptat, iar vânzările de mașini cu motor cu ardere internă au crescut, a explicat el.

Dar el a spus că politica, afacerile și cercetătorii trebuie să lucreze împreună pentru a crea cadre pentru a aborda probleme precum reglementarea și reorientarea asupra calității și reglementării.

De asemenea, VDA consideră că sunt necesare condiții de producție diferite.

“Avem nevoie de reformă politică, nu de reglementare. Pragmatism, nu micromanagement”, a spus un purtător de cuvânt al asociației. „Avem nevoie de o combinație modernă de politică economică orientată spre piață și modelarea politicii industriale”.

Purtătorul de cuvânt a adăugat că condițiile de piață vor rămâne provocatoare cel puțin anul viitor.

Schneider de la Bank of America a spus că mulți producători de automobile încă stabilesc recomandări care indică faptul că rezultatele lor din a doua jumătate sunt probabil mai bune decât prima.

„Acolo sunt îndoielile în acest moment, investitorii nu sunt pe deplin convinși de acest lucru și, de aici, teama că vom vedea avertismente de profit în trimestrul al treilea”, a spus el, adăugând că, la rândul său, lasă întrebări cu privire la perspectivele perechii pentru 2025. Întrebarea deschisă a ce înseamnă an.

Economiștii spun că guvernul național al Germaniei se confruntă cu „vremuri foarte dificile”.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *