
De-a lungul anilor, Amazon Stabilirea standardului pentru livrarea pachetelor. Când Prime a fost lansat în 2005, transportul de două zile a fost nemaiauzit. Până în 2019, livrarea într-o zi a devenit standardul pentru milioane de articole. Acum, gigantul comerțului cu amănuntul apelează la inteligența artificială generată pentru a genera mai multe livrări în aceeași zi.
Amazon folosește tehnologia pentru a optimiza rutele de livrare, pentru a construi roboți de depozit mai inteligenți și pentru a crea un mediu mai ergonomic pentru lucrători, a declarat Steve Armato, vicepreședintele Amazon pentru tehnologie și servicii de transport și pentru a prezice mai bine unde să stocăm articole noi.
În timpul unui tur exclusiv al celui mai mare centru de sortare al Amazon California din Tracy, Armato a declarat pentru CNBC că 60% din comenzile Prime din martie au fost livrate în aceeași zi sau a doua zi în primele 60 de zone metropolitane din SUA.
„Poate părea subtil, dar la această scară, doar a avea încă un produs în locația potrivită înseamnă o distanță mai mică până la livrare la comandă”, a spus Amato într-un interviu la depozit.
În 2020, Amazon a început să dezvolte modele de prognoză a cererii și de optimizare a lanțului de aprovizionare folosind arhitectura Transformer, care este coloana vertebrală a inteligenței artificiale generative așa cum o cunoaștem astăzi.
„Inteligenta artificiala generativa este urmatoarea mare schimbare in tehnologie”, a spus Amato. „Este destul de remarcabil și îl aplicăm deja într-un mod foarte practic în operațiunile noastre.”
Dar nu toate schimbările pe care IA generativă le poate aduce gigantului comerțului electronic sunt pozitive. Analiștii au declarat pentru CNBC că există îngrijorări cu privire la cerințele de energie ridicată ale inteligenței artificiale generative și capacitatea acesteia de a permite roboților să înlocuiască forța de muncă a Amazon.
Roboți și personaje noi
Numărul de roboți de depozit Amazon va crește de la 350.000 în 2021 la peste 750.000 în 2023, potrivit companiei.
Amazon va începe să adauge modele de transformatoare AI la roboții săi de livrare în depozit în 2022, astfel încât mașinile să se poată ciocni între ele mai inteligent. CNBC a observat sute de mașini deplasându-se într-o rețea coordonată prin depozit. Amato îl numește „ ringul de dans”.
„Unele servicii de livrare de două zile pot fi suspendate, permițând roboților de livrare în ziua următoare să își îndeplinească mai întâi sarcinile și apoi să se îndrepte spre destinație”, a spus Amato.
Pe 31 iulie 2024, la cel mai mare centru de sortare al Amazon California din Tracy, California, sute de roboți s-au ciocnit între ei cu ajutorul inteligenței artificiale generative.
Lisa Setien
În timp ce acești roboți folosesc o serie de coduri QR pentru a naviga, unitatea de acționare de ultimă generație a Amazon, numită Proteus Complet autonoma spus compania.
„Ei folosesc inteligența artificială generativă și viziunea computerizată pentru a evita obstacolele și pentru a găsi locuri de parcare potrivite”, a spus Amato.
Ca parte a strategiei de inteligență artificială a companiei, Amazon a reușit în august comerţul În parteneriat cu startup-ul de inteligență artificială Covariant. Amazon a angajat fondatorii startup-ului și a licențiat modelele sale pentru a ajuta roboții să gestioneze o gamă mai largă de obiecte fizice. Amazon se dezvoltă și el Robot biped „Digit” Poate apuca și manipula obiecte într-un mod asemănător omului.
CNBC a văzut o serie de 20 de brațe robotizate „Robin” care folosesc vederea computerizată pentru a determina cât de multă presiune să folosească atunci când ridica pachete de diferite forme și dimensiuni. Inteligența artificială generativă le învață pe brațe cum să manipuleze produse pe care nu le-au văzut niciodată până acum, pe baza datelor de la produse similare din vastul catalog Amazon, a spus Amazon.
Modele similare sunt folosite pentru a evalua mai bine articolele deteriorate și pentru a preveni expedierea lor. Inteligența artificială a Amazon este de trei ori mai bine Compania spune că poate identifica produsele deteriorate mai bine decât oamenii.
Tom Forte, analist senior de capital la Maxim Group, a declarat că introducerea mai multor robotici cu inteligență artificială generativă fără a înlocui lucrătorii umani ar fi un act de echilibru pentru Amazon.
„Cum implementează automatizarea pentru a crește eficiența și a gestiona cheltuielile cu forța de muncă, dar cum o fac într-un mod care să completeze utilizarea umană, mai degrabă decât să înlocuiască oamenii?”, a spus Forte.
Amato a spus că roboții nu înlocuiesc lucrătorii, ci le ușurează sarcinile și creează noi roluri. Amazon a spus că intenționează să cheltuiască 1,2 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2025 pentru a îmbunătăți calificarea a peste 300.000 de angajați, deoarece inteligența artificială generativă și robotica transformă procesele companiei.
„Dacă (robotul) se defectează, cineva trebuie să-l întrețină”, a spus Amato. „Sau dacă ceva scăpa pe ringul de dans, avem un proces și o pregătire specială pentru a-l curăța. Așa că fiecare dintre acestea creează noi categorii de locuri de muncă, unele cu potențial de câștig mai mare.”
Amazon s-a confruntat cu un control atent în ultimii ani cu privire la istoricul de accidentări la locul de muncă, inclusiv Sancțiuni federale pentru încălcări ale siguranței Ancheta Senatului de-a lungul unui an descoperă cea mai mare vânzare anuală a Amazon, Prime Day este „cauza principală” pentru rănirea lucrătorilor. Amazon a făcut apel la acuzații și a spus că raportul a ignorat progresele pe care le-a făcut.
Amato a spus că mulți dintre roboții Amazon mută cutii înalte cu articole la stațiile de lucru unde angajații le aleg și le împachetează, reducând timpul de care oamenii trebuie să meargă. De asemenea, inteligența artificială reduce nevoia lucrătorilor de a ajunge și de a se îndoi, a spus el.
„O îmbunătățire algoritmică a fost să punem produsele noastre care se vând mai rapid pe rafturi la înălțimea taliei”, a spus Amato. „Aceasta este zona ta de forță ergonomică”.
Pe 31 august 2024, la un centru de livrare Amazon în aceeași zi din Richmond, California, unități robotizate transportă grămezi mari de articole la stațiile de lucru pentru ridicare și ambalare.
Katie Tarasoff
Preziceți comenzi și rute
Cu toți acești roboți și lucrători, Amazon oferă mai mult decât 2 miliarde de articole Potrivit companiei, acesta va avea loc în aceeași zi sau a doua zi din primul trimestru al anului 2024.
Amazon a folosit algoritmi pentru a prezice de cât inventar va avea nevoie, când și unde va fi necesar. Compania a spus că folosește inteligența artificială generativă pentru a prezice cea mai bună poziție pentru articolele nevândute anterior.
„Când plasăm un produs în locul potrivit înainte de timp înainte de a face clic pentru a cumpăra, distanța pe care o parcurge este redusă, ceea ce este un câștig pentru viteză și durabilitate”, a spus Armato.
Amazon Web Services are centre de date pline de servere care rulează sarcini de lucru cu inteligență artificială, oferind companiei un avantaj față de rivalii săi de retail, deoarece își poate antrena inteligența artificială în interior. Ca un retailer online timpuriu, Amazon este lider în colectarea unor cantități mari de date agregate despre comportamentul de cumpărături și logistica de livrare. Potrivit companiei, Amazon folosește acum aceste date pentru a crea modele de inteligență artificială pentru utilizare în orice, de la optimizarea lanțului de aprovizionare până la roboții de depozit.
„Nu asta Walmart şi Ţintă şi costco Și alți oameni nu au multe date proprii, dar privesc lucrurile puțin diferit și sistemele lor sunt mult mai vechi.
Nu este clar cât de ecologică va fi IA generativă pe termen lung. Acest lucru se datorează faptului că antrenarea și funcționarea AI generativă este un proces care consumă intens carbon și, până în 2027, se așteaptă ca serverele AI din lume să folosească Produce la fel de multă energie electrică pe an ca Suedia sau Țările de Jos.
Acest lucru intră în conflict cu angajamentul Amazon din 2019 de a atinge zero carbon net până în 2040.
Compania susține că utilizarea inteligenței artificiale ajută la reducerea amprentei de carbon a livrării coletelor. Amazon reduce emisiile de carbon prin utilizarea a peste 20 de modele de învățare automată pentru a îmbunătăți cartografierea vastei sale rețele. 390.000 de șoferi de livrare, Compania a spus că anticipează închiderea drumurilor și alege rute mai eficiente.
Pe lângă depozite, Amazon a introdus și inteligența artificială generativă pentru a ajuta vânzătorii și cumpărătorii.
Noul instrument Amazon Personalize AI al companiei generează recomandări de produse hiperpersonalizate. Vânzătorii pot folosi, de asemenea, inteligența artificială generativă pentru a scrie descrieri de produse foarte bine direcționate sau pentru a genera Imagini ale produselor în diferite medii „sezon și stil de viață”..
Pentru cumpărători, Amazon va începe să-și populeze site-ul în 2023 Rezumate ale recenziilor produselor generate de IAiar în februarie, compania a lansat conversații generative bazate pe inteligență artificială Numele asistentului de cumpărături este Rufus.
În plus, Amazon a mai spus-o Investiție de 4 miliarde USD exista Startup de inteligență artificială Anthropicceea ce face din chatbot Claude un concurent al ChatGPT al OpenAI. Amazon produce, de asemenea, propriile sale microcipuri centrate pe inteligența artificială și ale sale Propriul instrument AI generativ Pentru dezvoltatori, este folosit și operațional, a spus compania.
Dacă investiția masivă a Amazon în generarea de inteligență artificială se va traduce în profituri rămâne o întrebare deschisă.
„Nu am văzut ca afacerile cu amănuntul ale nimănui să obțină o creștere uriașă de la inteligența artificială generată, inclusiv Amazon”, a spus Kodali, „Cred că cel mai mare impact al lor se va datora în mare parte investițiilor timpurii și nu neapărat investițiilor recente”.
Urmărește videoclipul pentru a afla mai multe despre cum Amazon utilizează inteligența artificială.