Racheta Polaris Dawn Falcon 9 de la SpaceX este situată la Complexul de Lansare 39A de la Centrul Spațial Kennedy al NASA, pregătindu-se pentru o nouă încercare de lansare pe 9 septembrie 2024, de la Cape Canaveral, Florida.
Joe Reddell |. Getty Images
Mosc SpaceX a declarat că Administrația Federală a Aviației din SUA intenționează să amendeze contractorii de apărare ai SpaceX pentru două probleme de lansare anul trecut și că agenția va da în judecată agenția pentru „depășire a reglementărilor”.
Musk amenință că va da în judecată Postează pe X Marți, după Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) declara Acesta va amenda SpaceX cu 633.000 de dolari pentru că nu a respectat diversele reglementări legate de licențiere și siguranță în timpul lansărilor.
FAA a spus că SpaceX a folosit „ferme de propulsie de rachete neaprobate” în misiunea sa EchoStar XXIV pe Jupiter în iulie 2023. Și-a revizuit planul de comunicații și a folosit noi ferme de propulsoare pentru rachete neaprobate.
Potrivit unui “Notificare privind propunerile de sancțiuni civile„ Pe 16 iunie 2023, cu două zile înainte de lansare, FAA a informat în mod clar SpaceX că agenția „nu va face modificări licenței SpaceX.” Oricum, SpaceX a continuat.
Purtătorii de cuvânt al Musk și SpaceX nu au răspuns imediat solicitărilor de mai multe informații despre focalizarea plângerilor companiei.
Musk a comentat și despre X, descriind cele mai recente sancțiuni civile propuse de FAA drept „drept juridic”.
„NASA are încredere în @SpaceX cu toate transporturile astronauților către și de la (Stația Spațială Internațională), dar, cumva, conducerea (FAA) crede că știu mai bine”, a scris el într-o postare pentru cei aproape 200 de milioane de adepți ai săi.
FAA nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
în cel mai recent Articol de blogSpaceX s-a plâns că „companiile de lansare se confruntă cu dificultăți în mediul de reglementare actual”, în special legate de „licențele de lansare și reintrare”.
Anul trecut, FAA a spus că nu există nicio problemă Compania a fost amendată cu 175.000 de dolari pentru că nu a trimis datele necesare înainte de lansarea Falcon 9 în 2022.
În august, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a fost nevoită să anuleze o evaluare de mediu aprobată a Starship Super Heavy de la SpaceX, deoarece compania lui Musk nu a dezvăluit că a primit mai multe măsuri de aplicare din partea autorităților federale de mediu din Texas.
Cele mai recente sancțiuni civile propuse de Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) evidențiază dificultatea agenției de a obține informațiile de care are nevoie de la SpaceX în timp util pentru a revizui și autoriza lansările și reintrarea.
ca CNBC a raportat anteriorAgenția federală pentru protecția mediului și Comisia pentru calitatea mediului din Texas au constatat că SpaceX a încălcat în mod repetat Legea privind apa curată și nu a obținut permisele corespunzătoare pentru evacuarea apelor uzate industriale de la instalația Starbase din Boca Chica, Texas.
Pe lângă faptul că se luptă cu FAA și cu autoritățile de reglementare de mediu, Musk s-a ciocnit și cu Consiliul Național pentru Relații de Muncă. El a intentat un proces federal, susținând că structura NLRB este neconstituțională și că procedurile sale administrative încalcă conceptul de separare a puterilor.