
Rafinăria din Singapore a Neste Oyj, una dintre cele mai mari fabrici SAF din lume, este în construcție miercuri, 22 iunie 2022. și talent disponibil.
Bloomberg |. Getty Images
Industria aviației vede în continuare așa-numitul „combustibil pentru aviație sustenabil” (SAF) ca singura modalitate viabilă de a-și atinge obiectivele de decarbonizare, deși opoziția și potențiala creștere a costurilor pentru pasageri reprezintă obstacole în calea industriei în creștere rapidă.
O serie de tranzacții au fost încheiate în ultimele luni United Airlines Parteneriat cu furnizorul cheie Neste pentru a livra SAF către obiectivele coreene de pe Aeroportul Internațional Chicago O’Hare Anunțat la sfârșitul lunii august Din 2027, toate zborurile internaționale de plecare vor folosi un mix de aproximativ 1% SAF.
În prima lună de mandat, în iulie anul acesta, noul guvern laburist al Regatului Unit a fost înființat propria autorizatie SAF își propune să satisfacă 10% din cererea de combustibil pentru aviație până în 2030, angajându-se totodată să susțină producția prin măsuri care includ un mecanism de determinare a veniturilor pentru producătorii SAF care doresc să investească în noi fabrici din țară.
SAF este un termen larg care descrie combustibilul ars de motoarele de aeronave, dar în loc să folosească kerosen dintr-o sursă mai durabilă. Acestea pot include materii prime, cum ar fi ulei de gătit uzat, materie primă, biomasă lemnoasă, grăsimi animale, culturi sau deșeuri.
SAF încă mai produce emisii, dar susținătorii susțin amprenta sa de carbon pe parcursul ciclului de viață al produsului este mult mai mică, cu până la 94% mai mică conform datelor. un raportdeși nivelul depinde de sursă, producție și călătoria acesteia până la aeronava.

airbus O serie de angajamente SAF anunțate la summitul din acest an spectacol aerian din Farnborougheste unul dintre cele mai mari evenimente ale industriei aviatice care au loc în Marea Britanie în iulie. Producătorul de avioane a spus că lucrează cu producătorul HIF Global pentru a dezvolta combustibil metan și Investiție în producătorul de combustibil cu injecție de alcool LanzaJet.
De mai bine de un deceniu, s-a vorbit despre potențialul SAF de a reduce emisiile din călătoriile aeriene.
Acest lucru se datorează în special faptului că poate fi amestecat cu combustibili convenționali și utilizat în motoarele și conductele de aeronave existente, astfel încât bariera la intrare este relativ scăzută, deși autoritățile de reglementare au stabilit niveluri diferite privind procentele care pot fi amestecate.
Dar rămâne controversată în unele părți. Grupuri de campanie și ONG-uri marcat Există îngrijorări că unele forme de SAF sunt problematice și ar putea duce la defrișări sau scoaterea terenurilor din uz agricol. Unii oameni cred că acesta este un exercițiu „Spălarea verde” Implementarea la scară largă este impracticabilă.
provocări de aprovizionare
United Airlines Consideră utilizarea sporită a SAF ca una dintre părțile esențiale ale agendei sale de sustenabilitate. Compania aeriană folosește tehnologia pe aeronavele sale existente din 2016, dar „provocarea este că nu este suficient”, a declarat Lauren Riley, directorul de sustenabilitate al companiei aeriene, pentru Farnborough Airways, la începutul acestui an, pentru CNBC.
Alți participanți din industrie au spus, de asemenea, că SAF rămâne cel mai eficient și realist mod de a obține emisii nete de carbon zero din operațiunile aeriene până în 2050, un obiectiv stabilit de Asociația Internațională a Transporturilor Aeriene (IATA) în 2021.
Cu toate acestea, IATA însăși prezice că producția SAF se va tripla la 1,9 miliarde de litri în 2024, ceea ce va satisface doar 0,53% din cererea de combustibil pentru aviație din acel an.

Potrivit lui Riley, doar United folosește aproximativ 4,25 miliarde de galoane de combustibil pe an.
Articole precum puterea hidrogenului şi electric Ea a spus că aeronava este obiectivul pe termen lung al United, dar Forțele Armate din Singapore au fost prioritatea pentru obiectivele pe termen scurt și mediu.
Întrebări ale investitorilor
Specialiștii din industrie spun că principala provocare este să se asigure că SAF stabilește un cadru de reglementare riguros și asigură finanțare de stat și privată – lipsa primei împiedicând dezvoltarea celui din urmă.
Rick Nagel, managing partner al companiei de capital privat Acorn Capital Management, a declarat pentru CNBC că piața SAF a crescut de la aproape zero la aproximativ 1 miliard de dolari în ultimii ani.
Cu toate acestea, el a spus că obstacolele includ înființarea rafinăriilor și a infrastructurii aferente, accesul la biomasă pentru rafinării și cooperarea de reglementare.
„Această referință circulară se întâmplă atunci când obiectivele industriei și mandatele de mediu creează cerere, stimulente guvernamentale pe care nu toată lumea se poate baza pentru a umple golurile și a o face accesibilă, este nevoie de ani de zile pentru a instala toată această infrastructură online, trebuie să fii unde să o pui – și companiile aeriene încă trebuie să-și dea seama cum să menținem prețurile competitive”, a continuat el.
„Pentru ca investitorii să se implice cu adevărat, trebuie să existe o cale clară pentru ca toate acestea să se reunească.”

Clara Bowman, director de operațiuni al HIF Global, o companie SAF susținută de Porsche, a declarat pentru CNBC că are încredere că banii vor intra în industrie atâta timp cât guvernele și autoritățile de reglementare oferă garanțiile necesare.
HIF Golbal își numește produsul „e-fuel”, produs cu energie regenerabilă care recuperează dioxidul de carbon și hidrogenul. Compania are în prezent o fabrică în Chile și intenționează să construiască o alta în Texas.
„Cred că finanțarea este deja acolo, există o lichiditate uriașă în lume care caută să finanțeze soluții verzi și întrebarea este să avem un proiect bine structurat pentru a mobiliza această finanțare”, a spus Bowman.
Certitudinea reglementării a fost mai lentă decât și-ar fi dorit ea, dar măsuri precum UE. Directiva privind energia din surse regenerabile și japoneză Misiunea 2030 Ea a spus că faptul că SAF reprezintă 10% din utilizarea combustibilului pentru avioane de către companiile aeriene interne și subvențiile aferente sunt încurajatoare.
În Statele Unite, administrația Biden Metoda de reducere a inflației Lauren Riley de la United a declarat că acordul din 2022 a stimulat o creștere „extraordinară” în rândul companiilor și start-up-urilor din forțele armate din Singapore. Acest lucru a încurajat, la rândul său, compania aeriană să înființeze un fond de risc SAF de 225 de milioane de dolari cu parteneri, inclusiv Boeing, Google, Embraer și alte companii aeriene.
În ciuda progreselor, Riley a spus că băncile și investitorii au continuat să spună că politica trebuie să fie mai „durabilă” și că creditele fiscale ar trebui să dureze până la un deceniu înainte de a se putea simți încrezători în finanțare.
Cu toate acestea, Riley crede că impulsul SAF poate rezista unei schimbări în conducerea Casei Albe, pe măsură ce alegerile prezidențiale din noiembrie se apropie de un sentiment reluat de investitorul Rick Nagel, care a spus că este o „concepție greșită” că un guvern va schimba complet toate măsurile de reglementare ale; guvernul anterior.
El a adăugat: „Deși retorica poate spune un lucru, dacă există un caz de afaceri, în general, ei caută proiecte de infrastructură în Statele Unite”.
cost mai mare
Un lucru pe care mulți oameni implicați în programul SAF l-au observat a fost că, în primele zile, ar fi mai scump decât combustibilul convențional pentru avioane. De asemenea, industria recunoaște că consumatorii – în special cei care trăiesc pe piețe mai bogate, mai puțin sensibile la preț – vor suporta în cele din urmă o parte din costuri prin tarife mai mari.
„Adevărul este că va fi mai scump și nu îl puteți acoperi cu zahăr”, a spus Clara Bowman de la HIF Global.
„Pe de altă parte, vorbim despre o mică parte din combustibilul necesar pentru a demara cu adevărat industria și pentru a o produce în masă. Când porniți fabrici de producție în masă, puteți vedea ce se întâmplă cu energia solară, eoliană și bateriile În acest caz, aceasta este cu adevărat cheia pentru menținerea prețurilor la un nivel scăzut”, a continuat ea.

„Producția se extinde în întreaga lume și asta se întâmplă acum. Pe măsură ce scara crește, prețurile vor scădea, investițiile vor crește, iar echipamentele vor deveni mai eficiente, pentru că asta reprezintă o mare parte a structurii noastre de costuri astăzi. Așa că vedem că pe măsură ce scara producției se extinde și eficiența se îmbunătățește.
Combustibilii fosili au, de asemenea, un cost de carbon, a remarcat ea. „Dacă luați în considerare acest lucru, credem că pe termen scurt și mediu, luând în considerare toate costurile, (SAF) va fi competitiv”.