
Exteriorul Galerii Hayward, parte a Centrului Southbank. Această clădire în stil brutalist a fost proiectată la sfârșitul anilor 1960 de o echipă condusă de Norman Engleback.
Grup de imagini universale |
LONDRA – De la Michelle Obama la Anish Kapoor, Tracey Emin la Nina Simone, Southbank Centre, Londra (Southbank Centre) a fost acolo și este unul dintre ei. Cele mai populare atracții din Marea Britanie.
Dar pentru a-și asigura viitorul, complexul de arte are nevoie de 165 de milioane de lire sterline (217 de milioane de dolari) pentru a restaura clădirile vechi, care includ 11 acri de locuri de spectacol, galerii și spații publice de pe malul de sud al Tamisei, când se apropie de 75 de ani.th Aniversare 2026.
În martie, directorul executiv al Southbank Center, Elaine Bedell, a făcut un apel către conservatorii de atunci Guvernul donează 27 de milioane de lire sterline Un articol din Evening Standard din Londra a notat costurile „urgente” ale reparației și modernizarii complexului.
Directorul artistic al Centrului Southbank, Mark Ballas, a spus că costurile de restaurare vor implica „conversații mari” cu noul guvern laburist al Marii Britanii și alți susținători – parte importantă Centrul este finanțat din granturi publice, restul provenind din donații, retail și parteneriate. „Nu putem lăsa infrastructura culturală să se prăbușească în mâinile noastre pentru că… fără investiții, nu va exista”, a spus Ball pentru CNBC.
Ball este responsabil de organizarea spectacolelor și expozițiilor pentru cele patru locuri principale ale centrului (săli de concert Royal Festival Hall și Queen Elizabeth Hall, locuri mai mici de muzică live Purcell Room și Galeria Hayward) și pentru întregul site Opere de artă comandate pentru spații în aer liber. (Teatrul național vecin și BAFTA Southbank nu fac parte din Southbank Centre.)
Fosta primă doamnă a SUA, Michelle Obama, a urcat pe scena de la Royal Festival Hall din Southbank Center pe 3 decembrie 2018, ca parte a unui eveniment promoțional pentru noua ei carte, Becoming.
Jack Taylor |. Getty Images
Ball deține din ianuarie 2022 rolul de director de creație al Festivalului Internațional de Arte din Manchester. În primul său an la Southbank Centre, a supravegheat peste 5.400 de evenimente și spectacole. Centrul este A cincea cea mai vizitată atracție din Marea Britanienumărul vizitatorilor va crește cu 8% până la aproape 3,2 milioane până în 2023, dar, ca și alte instituții de artă, numărul nu a revenit încă la nivelurile de dinainte de COVID-19. 4 milioaneconform Asociației Principalelor Atracții Turistice.
Royal Festival Hall a fost primul loc de desfășurare a centrului, deschis în 1951, ca parte a Festivals of Britain, un eveniment finanțat de guvern, organizat în Marea Britanie pentru a transmite sentimente pozitive de după cel de-al Doilea Război Mondial. “Aceasta este o sărbătoare stabilită de un guvern laburist, într-o țară puternic lovită de austeritate și copleșitor de victorioasă după război. Este nevoie de coeziune, necesită optimism cu privire la viitor”, a spus Ball.
„A transformat o parte din sudul Londrei… care a fost abandonată, bombardată, într-un spațiu cultural imens”, a spus el. Ball speră că noul guvern va vedea instituțiile de artă într-un mod similar optimist, descriindu-le Angajamentul de a sprijini disciplinele de artă în școli „Foarte interesant”.
Cu toate acestea, din cauza a ceea ce Ball descrie drept o „deducere reală” din finanțarea publică în ultimii ani, centrul a căutat parteneriate comerciale cu: mărSala Regală a Festivalului va găzdui Premiile BAFTA din 2023. la 19,67 milioane de lire sterline în 2023.
Mark Ballas, director artistic, Southbank Centre, Londra.
Centrul Southbank
Power participă la numirea noului ministru al Culturii Discursul Lisei Nandy la Muzeul de Știință și Industrie din Manchester În iulie, ea a vorbit despre obiectivele guvernului de a sprijini cultura și creativitatea într-un discurs Contextul revoltelor britanice.
CNBC a vorbit cu Ball pentru că Marea Britanie Bănuit de violența de vară. „Ne uităm la ceea ce se întâmplă acum și este… foarte șocant, dar cred că este și mai important să înțelegem că cultura joacă un rol real în a te pune în locul altora”, a spus el gata. Ei creează povești despre alți oameni care te fac să empatizezi”, a spus el.
Ball și-a împărtășit experiențele de la școală în anii 1980 în piesa „legendară” a Companiei Royal Shakespeare, Richard III, cu Anthony Sher în rol principal. „Fiind un copil gay tânăr, închis, văzând această reprezentare a acestui străin care încearcă să găsească o modalitate de a fi acceptat, care era în esență descrierea pe care i-a dat-o Anthony, a rezonat total cu mine”, a spus el.
“Mi-a schimbat cu adevărat viața… M-am implicat mai activ în arte. Am renunțat la unele discipline de știință și am început să fac teatru. Douăzeci de ani mai târziu lucram la Royal Shakespeare Company”, a spus el.
Joi, Centrul Southbank și-a anunțat viitorul sezon de expoziții, care include retrospective majore ale artiștilor Gilbert Pruesch și George Passmore, mai cunoscuți ca Gilbert și George.
Artista de performanță sârbă Marina Abramović (centru) pozează cu artiștii la Sala Queen Elizabeth din Southbank Centre din Londra, pe 4 octombrie 2023.
Daniel Leal |. AFP |
Programul include și festivalul de muzică clasică „Multitudes”, care va cuprinde colaborări între artiști contemporani și orchestra rezidentă a centrului și alți interpreți. Artista conceptuală Marina Abramovic va interpreta aproximativ 16 ore de piesa scurtă pentru pian „Vexations” cu pianistul Igor Levit, la un alt eveniment, va avea loc și o proiecție a filmului „All of this Unreal Time” cu Cillian Murphy și muzică live;
“Unul dintre lucrurile care m-au frapat când am venit aici a fost artiștii uimitoare care au venit în această clădire, care au fost aduși în clădire de diverse echipe de artă. Dar nu s-au întâlnit niciodată”, a spus Ball. „Unul dintre lucrurile la care am lucrat… este ca echipa noastră de forme de artă să fie mai colaborativă. Artiștii sunt acum în mod inerent mai puțin specifici genului”, a spus el.
Bauer speră că astfel de colaborări vor încuraja noile audiențe să vadă și să asculte muzică clasică live. El a spus că a existat o „creștere masivă” a numărului de tineri care participă la muzică clasică, dar asta nu s-a tradus în prezența la spectacole. 2022 Cercetarea Orchestrei Regale Filarmonicii Cercetările arată că persoanele sub 35 de ani ascultă muzică clasică mai des decât persoanele de peste 55 de ani.
„[Tinerii]merg la alte spectacole de muzică contemporană nu merg neapărat imediat la evenimente de muzică clasică live, deoarece s-ar putea să nu creadă că este lucrul potrivit pentru ei”, a spus Ball.
Instalația „Fântâna gândirii” a artistului german Klaus Weber în afara galeriei Hayward din Southbank Centre.
Imagini Sopa |
Southbank Center dezvoltă, de asemenea, un joc de platformă online RobloxOamenii vor putea să creeze și să partajeze muzică – un „experiment adevărat”, a spus Ball. „Publicul de la Centrul Southbank poate să nu vină niciodată la centru (în persoană), dar sunt spectatori pe deplin legitimi care participă la evenimente culturale în felul lor”, a spus Ball.
Ball a spus că, pe lângă problemele legate de strângerea de fonduri pentru reparațiile clădirilor și asigurarea muncii în echipă, una dintre cele mai mari provocări ale sale a fost să se asigure că oamenii văd arta și cultura ca o parte centrală a vieții. „Cum ne asigurăm că oamenii beneficiază de valoarea artei și culturii, fie că îi îndepărtează de viața de zi cu zi, fie că le oferă momente de empatie în care se pot conecta cu alți oameni sau de unde vine oportunitatea economică de a trăi o viață reală de la?” a spus el.
„Cele două lucruri pe care vreau să ne concentrăm sunt cum să devenim un spațiu în care artiștii simt că își pot crea cele mai aventuroase lucrări… și, în al doilea rând, cum devenim… pe râu, Palatul Poporului, „Do localnicii simt în special că acesta este spațiul lor?
Cu asta, a început să planifice sărbătorirea a 75 de ani de la centru.