
CEO-ul Nike, John Donahoe, participă la conferința anuală Allen & Company Sun Valley Media și tehnologie la Sun Valley Resort din Sun Valley, Idaho, Statele Unite, pe 10 iulie 2024.
Brendan McDermid |
Nike Directorul executiv John Donahoe a demisionat, iar veteranul companiei Elliott Hill urmează să se întoarcă pentru a prelua frâiele gigantului de adidași, a fost anunțat joi.
Donahoe, care a ocupat funcția de CEO al Nike din ianuarie 2020, se va retrage pe 13 octombrie. Donahoe va rămâne consultant până la sfârșitul lunii ianuarie.
Acțiunile au crescut cu 8% la tranzacționarea după programul de joi. La închidere, prețul acțiunilor a scăzut cu peste 25% în acest an.
„Sunt încântat să-i urez bun venit înapoi pe Elliott la Nike După ce am luat în considerare nevoile noastre viitoare, performanța afacerii trecute și un proces de succesiune atent, Consiliul a concluzionat că expertiza globală, conducerea lui Elliott, stilul și înțelegerea profundă a companiei sunt evidente.
Nike trece printr-o restructurare mai amplă după ce și-a schimbat strategia de a vinde direct către consumatori. Criticii spun că, în efortul Nike de a extinde vânzările în propriile magazine și pe site-ul său web, a neglijat inovația și nu a reușit să producă tipurile de adidași revoluționari pentru care compania este cunoscută.
La sfârșitul lunii iunie, când Nike și-a anunțat rezultatele fiscale din trimestrul patru, a avertizat că Se așteaptă o scădere a vânzărilor Acesta a crescut cu 10% în trimestrul respectiv, invocând cererea slabă din China și tendințele globale de consum „dezechilibrate”.
Perspectiva a fost cu mult sub așteptările analiștilor pentru o scădere de 3,2%.
În urma raportului sommar, Nike a avut cea mai proastă zi de tranzacționare din istorie, iar unii analiști au speculat că Donahoe va Va fi dat afară în curând Sprijiniți noul CEO. La acea vreme, co-fondatorul Nike, Phil Knight, a spus că compania îl susține pe Donahoe și că executivul are „încrederea sa neclintită și sprijinul deplin”.
Dar joi, Knight a declarat într-o declarație că este încântat să-l urmeze pe Hill în echipă.
„Schimbările de conducere nu sunt niciodată ușoare, te testează și prezintă provocări, dar această tranziție a fost făcută cu o atenție atentă și cu un angajament neclintit față de Nike”, a spus Knight „Privind în viitor, sunt foarte încântat să-i urez bun venit lui Elliott înapoi în echipă Experiența lui, înțelegerea lui Nike și conducerea sunt exact ceea ce este necesar în acest moment.
„Este clar că este timpul pentru o schimbare a conducerii”, a spus Donahoe într-un comunicat.
“Elliott este potrivit. Aștept cu nerăbdare să văd succesul viitor al lui Nike și Elliott”, a spus el.
Elliott Hill va fi președinte și CEO al Nike
Cu amabilitatea: Nike
Hill, care locuiește acum în Austin, a început să facă stagii la Nike în anii 1980 și a devenit pentru prima dată interesat de companie după ce a scris o lucrare despre companie pentru cursul de marketing de la școală, potrivit unei persoane familiarizate cu problema. interviu A donat în 2020.
Peste 32 de ani, Hill a urcat în ierarhii, devenind în cele din urmă președinte al diviziei de consumatori și marketing a companiei, responsabilă de conducerea tuturor operațiunilor comerciale și de marketing pentru Nike și Jordan Brand. Oamenii apropiați au spus pentru CNBC că el a fost foarte apreciat de angajați înainte de a se pensiona în 2020.
„Nike a fost o parte esențială a ceea ce sunt și sunt gata să-l ajut într-un viitor mai luminos”, a spus Hill într-o declarație „Sunt nerăbdător să mă alătur multor angajați și parteneri de încredere cu care am lucrat Reconectând de-a lungul anilor și încântat să construim relații noi, de impact, care ne vor conduce mai departe, aștept cu nerăbdare să oferim produse îndrăznețe și inovatoare care ne vor diferenția pe piață și în viitor, pentru a atrage consumatori.
Pe măsură ce trece prin vremurile grele actuale, Nike încearcă să revină la elementele fundamentale care i-au definit de multă vreme afacerea și au făcut-o lider de piață în încălțămintea și îmbrăcămintea atletică. Donahoe nu este un retailer în comparație cu liderii anteriori ai Nike, care au condus astfel de companii înainte. eBay și firma de consultanță Bain & Company. A fost numit în parte pentru capacitățile sale digitale, astfel încât să poată ajuta la conducerea strategiei de vânzări directe a Nike, care include construirea unei prezențe puternice de comerț electronic și eforturi de colectare a datelor.
În timpul mandatului lui Donahoe, vânzările anuale ale Nike au crescut de la 39,1 miliarde de dolari în anul fiscal 2019 la 51,4 miliarde de dolari în anul fiscal 2024. Strategia părea să funcționeze – până când pandemia a început să înceteze. Pe măsură ce Nike lucrează pentru a-și elimina partenerii angro, deschide calea pentru o serie de concurenți parveniți, precum On Running și Hoka, pentru a captura acest spațiu critic pe raft și a capta cota de piață.
La începutul acestui an, Donahoe a recunoscut că Nike a mers prea departe pentru a scăpa de partenerii angro și a spus că compania abordează problema. Anuntat si in decembrie plan amplu de restructurare Reducerea costurilor cu aproximativ 2 miliarde USD în următorii trei ani. Mai târziu a spus că o va face 2% concedierisau mai mult de 1.500 de locuri de muncă, astfel încât să poată investi în domeniile sale de creștere precum alergare, categoria femei și Jordan Brand.