
La prânz, pe 22 septembrie 2023, președintele UAW Shawn Fain, împreună cu membrii și lucrătorii de la Mopar Parts Center Line, centrul de distribuție de piese Stellantis din Center Line, Michigan, au pichetat în afara unității după orele de program.
Matthew Hatcher |. AFP |
DETROIT – La un an de la o grevă fără precedent de către United Auto Workers Vizând producătorii auto din Detroit, sindicatele amenință din nou cu o oprire a muncii care ar putea perturba industria auto din SUA.
UAW anunță miercuri termenul limită pentru grevă Compania Ford Motor Fabrica, care susține Complexul Rouge al producătorului de automobile de lângă Detroit, este una dintre cele două fabrici din SUA care produc camioneta F-150 a companiei.
Termenul limită de grevă de la 25 septembrie vine la o zi după ce președintele UAW, Shawn Fain, a anunțat planurile de a organiza un vot pentru autorizarea grevei la unul sau mai multe sindicate locale. Strantis fabrică americană
Ambele declarații au fost avertismente pentru Ford și Strantis, concentrându-se pe contractele sindicale și problemele locale de la fabrică. Sindicatul nu a anunțat încă o acțiune similară împotriva General Motors.
Membrii UAW sunt protejați de acorduri naționale care acoperă aspecte precum salariile, bonusurile și alte beneficii, precum și contractele locale care sunt adaptate fiecărei unități.
Din punct de vedere istoric, contractele locale au durat luni sau chiar ani să se rezolve după ce s-a ajuns la un acord național. uneori Nu au rezolvat-o deloc În perioada acordului național.
Greva lucrătorilor auto de anul trecut a venit pe fondul unor negocieri istorice pentru un contract național cu cei trei mari producători de automobile din Detroit. Sindicatul a câștigat creșteri record ale salariilor – o creștere cu 25% pe durata acordului – și restabilirea ajustărilor costului vieții, dar experții în muncă au spus că ar putea fi în detrimentul locurilor de muncă.

Termenul limită pentru cea mai recentă grevă a Ford s-a datorat negocierilor la fabricile locale care implică „siguranța locului de muncă, egalitatea salarială în meseriile calificate și regulile de muncă”. la unire.
Grevele la instalațiile de sprijin din fabricile de asamblare ar putea afecta asamblarea vehiculelor dacă producătorii de automobile nu pot face planuri de urgență pentru piese. Fabrica are mai puțin de 500 de muncitori.
Ford a declarat într-o declarație joi că negocierile cu sindicatul sunt în desfășurare: „Ford a investit 15 milioane de dolari în fabrică anul trecut și am negociat pentru a rezolva problemele. Negocierile continuă și așteptăm cu nerăbdare să ajungem la un acord cu UAW Local 600 din Dearborn Tool. și Die.
Termenul limită pentru grevă a crescut tensiunile acolo și mai mult decât la Stellantis, unde sindicatul a anunțat un vot de autorizare. Votul pentru autorizarea grevei a fost procedural. Acestea au fost voturi ale muncitorilor care au autorizat liderii UAW să declanșeze o grevă dacă era necesar. Astfel de voturi în negocierile contractelor de stat de obicei trec Peste 90% dintre lucrători sunt de acord.
După ce Stellantis a anunțat votul luni de calomnie Fain i-a vizat pe Stellantis și pe CEO-ul său, Carlos Tavares, pentru reduceri de produse, concedieri și alte acțiuni despre care sindicatul a spus că ar fi dăunătoare pentru lucrătorii sindicalizați, inclusiv posibila relocare a producției de vehicule, cum ar fi Dodge Durango, posibilitatea de a părăsi Statele Unite
luni unirii Depunerea unei reclamații privind practicile neloiale de muncă A dat în judecată Stellantis împreună cu Consiliul Național pentru Relații de Muncă, susținând că producătorul auto a refuzat „să furnizeze sindicatului informații relevante despre investiții și produse”.
„Compania vrea să fii speriată, dar avem 100% dreptul și autoritatea de a lua măsuri industriale, dacă este necesar”, a spus Fearn într-o emisiune online de marți seară.
Strantis a susținut că o astfel de grevă este ilegală.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, vorbește cu presa după o zi a investitorilor la sediul central nord-american al companiei din Auburn Hills, Michigan, 13 iunie 2024.
Michael Weiland/CNBC
Fein a susținut că sindicatele și-au câștigat dreptul de grevă pentru produsele și angajamentele de investiții ale producătorilor de automobile în timpul negocierilor naționale. Cu toate acestea, în contract există încă un limbaj privind condițiile de piață, economia și alți factori care pot acorda clemență companiei.
Compania a criticat acțiunile și comentariile liderilor sindicali marți seară, după ce Fein a anunțat votul pentru autorizarea grevei.
„Sean Fein continuă să susțină că compania a încălcat contractul, dar până acum nu a furnizat date sau informații care să susțină afirmațiile sale. În schimb, el continuă să prejudicieze în mod deliberat reputația companiei prin atacuri publice, care nu ajută pe nimeni. Aceasta include membrii săi”, a spus compania într-un comunicat trimis prin e-mail.
Strantis a spus că greva „nu va aduce beneficii nimănui – clienții noștri, dealerii noștri, comunitatea și, cel mai important, angajații noștri”.
Pe lângă plângerea NLRB depusă luni împotriva companiei, 28 de localnici Stellantis au depus plângeri împotriva producătorului auto, a spus Fain. Plângerile acoperă aproximativ 98% dintre angajații reprezentați de UAW ai Stellantis, potrivit sindicatului.
„După ce autorizăm o grevă la nivel local, ne întâlnim cu compania de șapte ori fie pentru a rezolva problemele, fie pentru a lua măsuri industriale după cum consideră de cuviință sindicatul”, a spus Fearn.
La începutul acestui an, Stellantis a angajat aproximativ 43.000 de lucrători reprezentați de sindicat.
Sindicatul a început săptămâna aceasta discuții contractuale cu Volkswagen. Lucrătorii Volkswagen din Chattanooga, Tennessee, Marea majoritate a oamenilor a votat pentru Reprezentanții UAW la începutul acestui an.