
Oamenii se uită la mini-mașina electrică BYD Dolphin în timpul Salonului Auto Internațional Shenyang 2023 din Shenyang, provincia Liaoning, China, 3 mai 2023.
VCG |. Grupul Visual China |
În ciuda tarifelor suplimentare ale UE la mașinile fabricate în China, în special după reducerea tarifelor de luna trecută, vehiculele electrice chinezești vor rămâne competitive în Europa.
exista Ultimele revizuiri tarifare La sfârșitul lunii august, gigantul auto chinez BYD și-a redus tarifele de la 17,4% la 17%. de bun augur de la 19,9% la 19,3% și Administrația de Stat pentru Industrie și Comerț a scăzut de la 37,6% la 36,3%.
Potrivit rapoartelor, pentru a face piața europeană neatractivă pentru exportatorii chinezi de vehicule electrice, tarifele trebuie să fie de până la 50% Grupului de Cercetare pe Rodiu. Compania a spus că este posibil ca numărul să fie mai mare pentru producătorii integrați vertical, cum ar fi BYD.
Joseph McCabe, președinte și CEO al companiei globale de cercetare auto AutoForecast Solutions, a declarat că tarifele actuale nu vor reprezenta un factor de descurajare major pentru producătorii chinezi de vehicule electrice. „Tarifele pentru vehiculele electrice fabricate în China vor crea obstacole, dar nu vor deveni o barieră la intrare”, a adăugat el.

El a subliniat că tarifele UE nu sunt la fel de severe precum cele anunțate în America de Nord din cauza echipamentelor originale europene și chinezești producător sunt strâns legate. Statele Unite au anunțat Impunerea unui tarif de 100% pentru vehiculele electrice din China Mai anul acesta. Canada urmat exemplul unul după altul luna trecuta.
„Este un echilibru delicat pentru a promova producția internă în Europa fără a afecta grav afacerile din China”, a spus McCabe.
În ciuda eforturilor Uniunii Europene de a restricționa importurile prin tarife, producătorii chinezi de vehicule electrice lansează în continuare produse mai noi și mai ieftine.
La o conferință din luna mai a acestui an, gigantul chinez BYD A anunțat modelul Dolphin Vândut pe piața europeană pentru mai puțin de 21.550 USD. Acest model este un rebrand al modelului China Seagull.
În contrast, Producătorul occidental de mașini electrice Tesla Modelul 3 este cea mai ieftină ofertă a mărcii, la un preț de la 44.480 USD din Marea Britanie. Vehiculele electrice Tesla produse în China se confruntă, de asemenea, cu un tarif de 9% atunci când sunt importate în UE.
Chiar și cu taxa de 17%, modelul Dolphin de la BYD va fi în continuare cu aproximativ 23.270 de dolari mai ieftin decât Tesla Model 3 importat din China.
Pentru a concura mai bine cu rivalii chinezi feroce, Marca germană Volkswagen anunță planuri Până în 2027, dezvoltați un vehicul electric low-cost pentru piața europeană, cu un preț comparabil de aproximativ 21.476 USD.
„Rentabilitatea a făcut loc acum cotei de piață”, a spus McCabe, „Comunitatea investițională recompensează producătorii de vehicule electrice noi, inovatori, pe baza a ceea ce promit că vor realiza, mai degrabă decât să măsoare performanța financiară pe termen scurt a producătorilor tradiționali”.
William Ma, directorul de informații al GROW Investment Group, a declarat pentru CNBC: „Dacă chiar vor să ucidă industria vehiculelor electrice din China, trebuie să impună tarife de 300%… Știți, din perspectiva mea, nu face asta. sens.”Semn rutier asiatic“Marti.
McCabe a avertizat că există un risc mare ca China să impună tarife de represalii asupra Europei dacă industria sa de fabricare a echipamentelor originale este afectată.
Încep negocierile privind tarifele UE În iunie, ca răspuns la „subvențiile neloiale” aduse producătorilor chinezi de mașini electrice, Acest lucru reprezintă o „amenințare de prejudiciu economic” pentru colegii europeni ai vehiculelor electrice.
„Acest tip de geopolitică sau sancțiuni nu vor dispărea ușor în următorii ani sau doi”, a spus Ma.