
Marți, 26 martie 2024, podul Francis Scott Key din Baltimore, Maryland, SUA, a lovit barca de pompieri Baltimore City 2, care s-a prăbușit în râul Patapsco și a plutit lângă nava container Dali.
Bloomberg |. Getty Images
Agenții federali s-au urcat într-o navă administrată de aceeași companie ca și cargoul, provocând Prăbușire fatală a podului Baltimorea confirmat FBI.
Într-o declarație de sâmbătă, purtătorii de cuvânt ai FBI și ai biroului procurorului american din Maryland au confirmat că autoritățile se aflau la bordul Maersk Saltoro. Nava este administrată de Synergy Marine Group.
„FBI, Divizia de Investigații Criminale a Agenției pentru Protecția Mediului din SUA și Divizia de Investigații ale Gărzii de Coastă desfășoară activități de aplicare a legii autorizate de instanță la bordul Maersk Saltoro”, se arată într-un comunicat al FBI și al Procuraturii SUA.
Autoritățile nu au oferit detalii suplimentare.
în lucrările de miercuriDepartamentul de Justiție al SUA îl acuză pe armatorul Dali, Grace Ocean Private Ltd. și managerul Synergy Marine Group, ambii din Singapore, că au tăiat cu nesăbuință și au ignorat problemele electrice cunoscute cu nava, care a suferit o întrerupere înainte de a lovi o coloană de sprijin. Podul Francis Scott Key în martie.
Departamentul de Justiție încearcă să recupereze peste 100 de milioane de dolari pe care guvernul i-a cheltuit pentru curățarea resturilor subacvatice și redeschiderea portului orașului.
Purtătorul de cuvânt al Grace Ocean, Darrell Wilson, a confirmat că FBI și Garda de Coastă s-au îmbarcat pe Maersk Saltoro în portul Baltimore sâmbătă dimineață.
Wilson a spus anterior că proprietarii și managerii „așteaptă cu nerăbdare ca instanța să stabilească lucrurile” cu privire la procesul Departamentului de Justiție.