September 21, 2024

Pe 13 septembrie 2024, în Renton, Washington, SUA, lucrătorii de la uzina Boeing s-au adunat pe o linie de pichet lângă intrarea în unitatea de producție în prima zi a grevei.

Matt Mills McKnight |. Matt Mills McKnight Reuters

Renton, Washington — Lipsa de numerar companie boeing Se confruntă cu costuri în creștere mașiniștii dau grevă Pe măsură ce muncitorii cer salarii mai mari. Costul eșecului de a ajunge la o înțelegere ar putea fi și mai mare.

La umbra unei fabrici din afara Seattle, unde compania își construiește cele mai bine vândute avioane, mecanicii Boeing pe pichete au declarat pentru CNBC că au economisit bani și că au sau iau în considerare lucrări secundare, cum ar fi amenajarea teritoriului, mutarea mobilierului sau lucrările de depozitare pentru a face rost de bani. . pragul de rentabilitate.

Închiderea de către Boeing a lucrătorilor din fabricile din nord-vestul Pacificului a intrat în a doua săptămână. Costul financiar al unei greve la Boeing depinde de cât durează aceasta, deși agențiile de rating au avertizat că compania ar putea Se confruntă cu downgrade Dacă durează prea mult.

Acest lucru va crește costurile de împrumut pentru companie, care are deja 60 de miliarde de dolari în datorii. Boeing are Au fost arse aproximativ 8 miliarde de dolari În ianuarie anul acesta, a avut loc o explozie aproape catastrofală a ușilor pe unul dintre aeronavele sale 737 Max.

Boeing nu a mai înregistrat profit anual din 2018 și acesta Noul CEO Kelly Ortberg lucrând la Restabiliți reputația companiei Este fără numerar după luni de criză în producție care a încetinit livrările către clienți.

Avioane Boeing 737 Max parcate pe Aeroportul Renton din statul Washington.

Leslie Josephs | CNBC

La biroul sindicatului local din Renton, mașiniștii se pregătesc pentru ceea ce ar putea fi o grevă lungă: membrii sindicatului poartă paleți mari de apă îmbuteliată în timp ce cineva amestecă o salată de ton uriașă în bucătărie pentru a face sandvișuri pentru muncitori. Furgonetele sindicale au vizitat locurile demonstrative din jurul Renton pentru a oferi muncitorilor de pichet transport la toalete. Butoaiele arse au furnizat căldură pentru pichetele reci peste noapte.

Mulți lucrători au vorbit despre dragostea lor pentru locurile de muncă, dar au fost îngrijorați de costul ridicat al vieții în zona Seattle, unde Boeing își construiește majoritatea avioanelor.

Prețul mediu al locuințelor din stat a crescut cu aproximativ 142%, până la 613.000 de dolari începând cu 2023, față de 253.800 de dolari în urmă cu 10 ani, potrivit Oficiului de Management Financiar al statului. Aceasta depășește o creștere națională de aproximativ 55% în aceeași perioadă, potrivit Rezervei Federale din St. Louis.

„Nu ne putem permite o casă”, a spus Jake Meyer, un mașinist Boeing care va începe să conducă pentru un serviciu de livrare de alimente în timpul grevei și ia în considerare locuri de muncă ciudate, cum ar fi mutarea mobilierului. Meyer a spus că, deși a pretins pentru salarii mai mari de la Boeing, i-a plăcut slujba sa construind avioane.

„Sunt mândru de munca mea”, a spus el.

Un alt mecanic Boeing a spus că a făcut economii de luni de zile, a renunțat la lucruri precum un restaurant și și-a plătit ipoteca cu trei luni mai devreme.

„Cât mai pot rezista”, a spus muncitorul, care a cerut să nu fie numit.

50 de milioane de dolari pe zi

Greva vine după ce peste 30.000 de mecanici Boeing au respins contractul temporar de muncă la miezul nopții de 13 septembrie, cu aproape 95% din voturi, iar 96% votând în favoarea unei greve. Au primit ultimul salariu joi, iar beneficiile de sănătate se vor încheia pe 30 septembrie.

Analistul aerospațial al Bank of America, Ron Epstein, estimează că greva îi costă pe Boeing aproximativ 50 de milioane de dolari pe zi. Greva, care a oprit producția majorității avioanelor Boeing, s-a răspândit prin rețeaua vastă de furnizori a gigantului aerospațial, unora cărora li s-a spus să oprească livrările. Boeing încă mai produce 787 Dreamliner într-o fabrică non-sindicată din Carolina de Sud.

Membrii sindicatului mașinilor Boeing numără voturile pentru a accepta sau a respinge un contract propus între Boeing și liderii sindicali și dacă să facă grevă dacă contractul este respins la Aerospace Machinists Union Hall pe 12 septembrie 2024 din Seattle, Washington.

Jason Redmond |. AFP |

Lupta este între o companie Boeing asediată și o forță de muncă care caută majorări de salariu și alte îmbunătățiri. Cea mai recentă ofertă a Boeing, care include o creștere generală a salariului cu 25% față de contractul de patru ani, a fost aprobată de sindicatul mașinilor și de Asociația Internațională a Mașinilor și Muncitorilor din Aeronautica District 751.

Muncitorii spun că vor o creștere a salariului apropiată de 40% propusă de sindicat, precum și sporuri anuale și restabilirea indemnizațiilor de pensie pierdute în urmă cu mai bine de un deceniu.

Boeing și sindicatele au fost la masa negocierilor săptămâna aceasta, dar atât Boeing, cât și negociatorii sindicali s-au declarat dezamăgiți de lipsa de progres.

„Continuăm să acordăm prioritate problemelor pe care le-ați definit în sondajul recent, dar suntem profund îngrijorați de faptul că compania nu abordează preocupările dumneavoastră principale”, le-au scris miercuri membrii negocierilor de astăzi.

Ortberg, care a preluat funcția în urmă cu doar șase săptămâni, a anunțat concediu temporar În această săptămână, au urmat zeci de mii de angajați Boeing, inclusiv manageri și directori Înghețarea recrutării și alte măsuri de reducere a costurilor anunțate în această săptămână.

„În timpul procesului de mediere din această săptămână cu sindicatul, continuăm să lucrăm cu bună-credință pentru a angaja comitetul de negociere a sindicatului în negocieri semnificative pentru a aborda preocupările pe care le auzim din partea echipei noastre”, a spus Ortberg într-o notă adresată angajaților vineri.

„Deși suntem dezamăgiți de faptul că discuțiile nu au progresat mai mult, rămânem foarte hotărâți să ajungem la un acord cât mai rapid posibil care să recunoască munca grea a angajaților noștri și să pună capăt închiderii din Pacificul de Nord-Vest”, a scris Ortberg.

Greva, care include mecanici Boeing din zona Seattle, Oregon și alte locații, este doar cea mai recentă dintr-o serie de greve. lupta muncii În ultimii ani, aceștia includ actori, lucrători auto, lucrători portuari și angajați ai companiilor aeriene, toți aceștia au primit creșteri salariale în urma grevelor sau amenințărilor cu greve.

Administrația Biden încurajează Boeing și sindicatele să ajungă la un acord.

Secretarul Transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat: „Cred că ambele părți doresc o soluție aici și doresc să vadă o soluție care să aibă sens pentru lucrători și pentru o companie care trebuie să lucreze la multe companii care găsesc o cale de urmat vor beneficia.cutie de țipete“Joi.

strânsă pe piața muncii

Boeing se confruntă cu o piață a muncii strâmtă. Ultima grevă, din 2008, a durat mai puțin de două luni, când compania era într-o formă financiară mai bună și era mai puțină concurență pentru locuri de muncă în zonă.

Un furnizor Boeing a declarat pentru CNBC că concedierea sau concedierea angajaților va cauza probleme în lunile următoare, deoarece este nevoie de atât de mult pentru a pregăti angajații pentru o astfel de muncă tehnică și detaliată.

În timpul epidemiei, Boeing și furnizorii săi au concediat mii de angajați. De atunci, s-au luptat să angajeze și să formeze personal la timp pentru o reapariție a cererii de călătorii aeriene și de avioane.

„Ne aflăm acum într-un mediu în care este greu să obțineți o forță de muncă calificată, în special în domeniul aerospațial și al apărării”, a spus Epstein de la Bank of America vreau cu adevărat pensiile și poate că asta îți oferă un avantaj competitiv față de cei care încearcă să atragă talente.”

Citiți mai multe știri ale companiei aeriene CNBC

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *