
Vedere aeriană a terminalului marin Dundalk din Baltimore, Maryland, pe 3 octombrie 2024.
Anna Money Tree |
acțiuni Moller-Maersk Acțiunile au scăzut cu mai mult de 8% la deschiderea de vineri, deoarece liniile maritime europene au scăzut la sfârșitul unei tranzacții Greve în porturile din SUA.
Un important sindicat de desbarași din SUA și Alianța Maritimă Americană au intermediat joi un acord tentativ privind salariile și au prelungit contractul existent până pe 15 ianuarie pentru a oferi timp pentru a negocia un nou acord.
O grevă prelungită i-ar ajuta pe expeditorii europeni să capteze o cotă mai mare din cererea lanțului global de aprovizionare.
Maersk a închis cu peste 5%, în timp ce Germania masa lloyd S-a închis cu 15%. Compania elvețiană de logistică Kuehne+Nagel Tot în scădere cu 1,48%, dar a terminat ușor mai sus, în creștere cu 0,6%.
Aceasta urmează scăderilor în rândul expeditorilor asiatici în timpul sesiunii de tranzacționare de vineri și scăderilor în rândul expeditorilor japonezi. Nippon Yusen şi Kawasaki Kisen a scăzut cu 9,48%, respectiv 9,65%. Pan Ocean din Coreea de Sud a scăzut cu 4,77%, HMM a scăzut cu 5,06%, iar Yang Ming Shipping din Taiwan a scăzut cu 9,08%.
Acordul de joi pune capăt grevelor din porturile de pe coasta de est și de pe coasta Golfului Statelor Unite, care au fost în desfășurare de la începutul săptămânii și care amenințau proviziile americane. fructeproduse farmaceutice și automobile etc. Alte produse.
Chiar și în timpul scurtei greve, lanțurile de aprovizionare din SUA au suferit întreruperi semnificative, cu miliarde de dolari de marfă blocate în străinătate înainte de sezonul aglomerat al cumpărăturilor de sărbători.
Hapag-Lloyd a declarat vineri că ar putea dura aproximativ trei până la patru săptămâni pentru a elimina stocul de nave din porturile americane.
Înaintea discuțiilor de joi, analiștii de la TD Securities au avertizat într-o notă că orice întrerupere care durează mai mult de o săptămână „va crea provocări mai mari și va fi extrem de perturbatoare pentru întregul lanț de aprovizionare”.
Greva, prima organizată de Asociația Internațională a Descăscămarilor în aproape 50 de ani, a afectat operațiunile în 14 porturi, inclusiv aproximativ 50.000 din cei 85.000 de membri ai sindicatului.
— Ganesh Rao de la CNBC a contribuit la acest raport.