
Un avion comercial Spirit se pregătește să aterizeze pe Aeroportul Internațional San Diego din San Diego, California, SUA, pe 18 ianuarie 2024.
Mike Black |
companiile aeriene spirit Acțiunile companiei au scăzut la un nivel record după ce vineri un raport conform căruia compania explorează protecția în caz de faliment din capitolul 11. Compania aeriană se confruntă cu un termen limită luna aceasta pentru a renegocia datorii de peste 1 miliard de dolari.
O declarație de faliment ar marca o schimbare dramatică pentru o companie aeriană care se adresează călătorilor conștienți de buget cu avioanele sale galbene.
Înainte de pandemie, serviciul simplu al lui Spirit era deja profitabil și la timp, devenind Punchline Pentru comedianții care se întâlnesc noaptea târziu și operatorii mari de rețea, ademenește clienții cu prețuri de două cifre pentru bilete și taxe pentru orice, de la alocarea de locuri la bagaje de mână.
Dar companiile aeriene majore au reușit în curând să reproducă o mare parte a modelului de afaceri cu cele mai mici tarife de bază. Și judecătorul federal la începutul anului blocat Spiritul plănuiește să dobândească JetBlue Airways Invocând motive antitrust, acesta a oprit ceea ce cele două companii considerau o modalitate cheie de a concura cu rivalii mai mari. afacere ruptăspiritul stâng Luptă pe cont propriu cu a Pratt & Whitney Rechemarile de motoare, schimbări în tiparele de călătorie ale consumatorilor și costuri mai mari.
Spirit Airlines a declarat în ianuarie că ia în considerare opțiunile de refinanțare a datoriei după ce acordul său cu JetBlue Airways s-a prăbușit.
Spirit are o datorie de 1,1 miliarde de dolari garantată de programul de loialitate, scadentă în septembrie anul viitor. Are până pe 21 octombrie să refinanțeze sau să prelungească acești termeni nota asigurata.
Compania aeriană a pierdut bani din 2020 și a raportat rezultate dezamăgitoare în acest an, inclusiv o pierdere de aproape 193 de milioane de dolari în al doilea trimestru. Compania a petrecut o mare parte a anului încercând să reducă costurile, inclusiv concedierea piloților, reducerea zborurilor și întârzierea comenzilor pentru avioanele Airbus.
Analistul de aviație Barclays Brandon Oglenski a declarat la începutul acestei săptămâni că Spirit Airlines reduce planurile de creștere a capacității pentru noiembrie și decembrie cu aproximativ 17%.
„În timp ce vorbim, Spirit a implementat un plan cuprinzător pentru a ne ajuta să concuram mai bine, să ne consolidăm bilanțul și să revenim la profit”, a declarat directorul executiv Ted Christie într-o declarație vineri. „Rămânem într-un dialog productiv cu deținătorii noștri de obligațiuni și ne angajăm să oferim cele mai bune rezultate pentru afacere cât mai repede posibil.”
Un purtător de cuvânt al Spirit Airlines a refuzat să comenteze această poveste. Raportează Wall Street Journal Transportatorul are în vedere depunerea de faliment. Consultantul spiritual Perella Weinberg Partners a refuzat să comenteze.
Acțiunile Spirit au scăzut vineri cu peste 24%, atingând un minim record de 1,69 dolari. Acțiunile au scăzut cu aproape 90% în acest an.
acțiuni Companiile aeriene de frontieră, Compania plănuise să fuzioneze cu operatorul economic Spirit în 2022, înainte ca JetBlue să intervină brusc, iar acțiunile sale au crescut cu 16% vineri. Acțiunile altor companii aeriene au crescut și ele.