October 5, 2024

2012, Amazon Fondatorul Jeff Bezos a întrebat Gazda TV Charlie Rose a întrebat dacă compania sa de comerț electronic se va muta în magazine fizice. Bezos Acesta a spus că comercianții cu amănuntul existenți au oferit servicii bune cumpărătorilor și că Amazon nu este interesat să lanseze produse „copycat”.

„Am vrut să facem ceva unic pentru Amazon”, a spus Bezos. „Dacă am putea găsi ideea, pe care nu am găsit-o încă, dar dacă am putea găsi ideea ne-ar plăcea să deschidem un magazin fizic”.

Șase ani mai târziu, Amazon a venit cu un concept revoluționar de retail, care speră că va schimba modul în care oamenii cumpără în magazinele fizice. companie rola Primul său magazin de proximitate Amazon Go utilizează o nouă tehnologie numită „Just Walk Out”.

De fapt, clienții își pot umple cărucioarele și pot părăsi magazinul fără a sta la coadă la casă. Amazon a lansat în curând linii fără casă în magazinele sale alimentare și în două magazine Whole Foods. 2020Compania a început apoi să acorde licențe pentru tehnologia Just Walk Out către terți, înscriindu-se cu comercianții cu amănuntul de pe stadioane, aeroporturi și spitale.

Dar compania s-a întors de atunci.

Aprilie, Amazon declara Compania elimină casele fără casierie din magazinele sale alimentare din SUA și din magazinele Whole Foods, o mișcare care coincide cu o mișcare a CEO-ului Andy Jassy. Încercați să controlați costurile pentru a îndeplini condițiile macro în schimbare rapidă.

Ca parte a acestui efort, Amazon își reevaluează și planurile de vânzare cu amănuntul. companie Întrerupt unele dintre lanțurile sale de vânzare cu amănuntul, Închiderea a opt magazine Amazon Goși suspendă deschiderea de noi magazine de produse proaspete. este rola În ultimele luni s-au deschis mai multe magazine noi de produse alimentare proaspete.

Magazinele Amazon Fresh și supermarketurile Whole Foods vor fi echipate cu Dash Carts pentru a înlocui Just Walk Out, care necesită de obicei camere montate pe tavan, senzori pentru rafturi și puncte de intrare închise. Coșurile de cumpărături urmăresc și numără articolele pe măsură ce cumpărătorii le pun în pungi, permițând oamenilor să sară peste rândurile de plată. Amazon continuă să folosească Just Walk Out în supermarketurile sale de cumpărare și în magazinele de produse proaspete din Marea Britanie.

Pe 25 februarie 2024, Amazon a lansat un cărucior de cumpărături inteligent la un magazin Whole Foods din San Mateo, California, SUA. Scanați produsele direct în coșul dvs. și omiteți rândul de finalizare a achiziției.

Typhon Koskun |. Getty Images

Jordan Berke, fondatorul și CEO-ul companiei de consultanță pentru retail Tomorrow, a declarat că principala provocare cu care se confruntă Amazon și alte startup-uri care lucrează la comenzi automate este nevoia de a le extinde în suficiente locații și categorii de retail pentru a le face să devină o parte naturală a cumpărăturilor în magazin.

„Va fi o bătălie dificilă până se va întâmpla asta”, a spus Burke. „Acești furnizori de tehnologie, inclusiv Amazon, vor trebui să subvenționeze și să continue să investească în formarea comercianților cu amănuntul, în formarea consumatorilor, în formarea pieței, că aceasta este o experiență generală în care putem avea încredere cu toții, indiferent de nevoile noastre. magazin.

„Cea mai greu problemă de rezolvat”

Amazon a crezut odată că Just Walk Out a devenit parte de bază Experiența de a face cumpărături într-unul dintre magazinele lor fizice. În 2018, compania a planificat să deschidă până la 3.000 de magazine Amazon Go pe parcursul mai multor ani. BurundiOameni familiari cu chestiunea au fost citați la acea vreme.

Bezos a desemnat talentele de top din companie să lucreze la plata fără casierie, inclusiv un director Amazon de multă vreme care a dezvoltat e-readerul original Kindle. Tehnologia este văzută ca un factor cheie în încercarea pe termen lung a Amazon de a deveni un gigant pe piața de alimente din SUA, de 1,6 trilioane de dolari.

Când Amazon a lansat pentru prima dată Just Walk Out în ianuarie 2018, a fost un „moment seismic” pentru industrie, ceea ce a dus la Walmart Burke, care a condus anterior operațiunile de comerț electronic ale Walmart în China, a declarat că „aproape orice alt retailer” a luat măsuri pentru a lua în considerare dezvoltarea propriilor sisteme de casă bazate pe viziune.

Burke a spus că Amazon și alți retaileri și-au dat seama rapid că automatizarea procesului de finalizare a comenzii este „cea mai greu problemă de rezolvat”. Sistemele de casă fără casierie necesită o investiție inițială semnificativă pentru a instala camere aeriene în magazine și pentru a angaja personal care să eticheteze și să revizuiască datele de cumpărături.

„Asta înseamnă că magazinele trebuie să crească semnificativ vânzările pentru a-și recupera investiția”, a spus Burke.

Berke a spus că o analiză a costurilor efectuată de echipa Walmart la începutul anului 2019 a constatat că va costa retailerului între 10 și 15 milioane de dolari pentru a crea un sistem similar de casă bazat pe viziune computerizată pentru un supermarket de 40.000 de metri pătrați.

Just Walk Out a devenit, de asemenea, un proiect costisitor pentru Amazon. Berke a spus că compania a cheltuit aproximativ 1 miliard de dolari anual în 2019 și 2020, inclusiv costuri de cercetare și dezvoltare și cheltuieli de capital, pentru a „învăța și extinde” tehnologia. El a spus că cifrele s-au bazat pe discuții cu un fost director al Just Walk Out care a părăsit Amazon pentru a se alătura Walmart.Amazon nu a comentat datele.

Burke a spus că mulți retaileri s-au îndepărtat de la viziunea computerizată la metode mai simple, cum ar fi achiziția mobilă prin aplicații.

Walmart folosește Aplicație de auto-checkout în magazinele sale, în timp ce lanțul de supermarketuri Kroger încercat şi ale lui Instacart Caper conectează cărucioarele de cumpărături în unele locații. retailerii ca Ţintă şi dolar general Da Gândește-te la auto-checkout complet Au fost adăugate mai multe benzi tradiționale de casă pe fondul temerilor privind o creștere a furturilor din magazine.

Amazon a spus că, deși nu mai prezintă Just Walk Out în propriile magazine, a înscris un număr tot mai mare de clienți. Peste 200 de magazine terțe au plătit Amazon pentru a instala sisteme fără casierie. Jon Jenkins, care a fost vicepreședintele Amazon pentru tehnologie pentru Just Walk Out, a declarat într-un interviu recent că compania se așteaptă să dubleze numărul magazinelor Just Walk Out terțe în acest an. Jenkins a spus că a părăsit Amazon la sfârșitul lunii septembrie pentru a deveni lider tehnic la startup-ul de biciclete electrice și scutere Lime. Pagina LinkedIn.

Pe 22 august 2024, Jon Jenkins, fost vicepreședinte al tehnologiei Just Walk Out la Amazon, a vizitat un simulat de magazin unde compania își testa sistemul de casă fără casierie din Seattle, Washington.

CNBC

Jenkins reacționează la eliminarea treptată de către Amazon a Just Walk Out din propriile supermarketuri ca un regres sau Un semn al dispariției tehnologiei. El a spus că Amazon a dovedit că tehnologia este „foarte puternică” prin teste în propriile magazine alimentare, menționând că compania a implementat sistemul în supermarketuri mari cu „600 de oameni în magazin la un moment dat”.

Alte startup-uri precum AiFi și Grabango au dezvoltat sisteme autonome pentru supermarketuri, magazine de proximitate și alți comercianți cu amănuntul, dar adoptarea pe scară largă a fost lentă, deoarece tehnologia rămâne costisitoare și dificil de funcționat în magazinele mari.

În interiorul laboratorului

Amazon încă își ajustează tehnologia Just Walk Out.

În august, CNBC s-a uitat pentru prima dată la un magazin de proximitate simulat, unde Amazon a testat sistemul înainte de a-l implementa la comercianții terți și în propriile magazine.

Laboratorul de testare se numește „Beverage Base” și este situat la sediul Amazon din Seattle. Are uși false care imită experiența scanării unui smartphone sau a unui card de credit pentru a intra într-un magazin Just Walk Out. Pereții sunt căptușiți cu rafturi cu produse tipice, cum ar fi batoane Galaxy, chipsuri pita și gumă de mestecat, precum și dulapuri frigorifice. Cola Conserve și alte băuturi.

Când Amazon își înființează magazinele Just Walk Out, mai întâi folosește o mașină LiDAR sau un iPad pentru a crea scanări 3D pentru a determina unde să plaseze camerele pentru a obține cea mai clară vedere.

„Scopul nostru a fost să menținem numărul de camere cât mai scăzut posibil, așa că am optimizat plasarea camerelor astfel încât să putem obține suficientă acoperire pentru fiecare dispozitiv pentru a înțelege ce se întâmplă în magazin”, a spus Jenkins.

Sistemul folosește o varietate de intrări pentru a determina ce cumpără cumpărătorii, inclusiv scanări 3D, cataloage de imagini ale produselor, înregistrări video și senzori de greutate pe rafturi. Amazon iulie actualizat Sistemul de inteligență artificială din spatele tehnologiei Just Walk Out procesează simultan toate intrările din magazin.

Noul sistem „multi-modal” poate genera chitanțe mai rapid, prezicând cu mai multă acuratețe ce articole au luat cumpărătorii și au pus înapoi pe rafturi. Compania a spus că modificările ar trebui să facă „mai rapid, mai ușor de implementat și mai eficient” pentru comercianții cu amănuntul care instalează sistemul în magazinele lor.

Jenkins a spus că „accentul principal” al Amazon este de a vinde tehnologia unor companii terțe și de a o implementa în magazinele mici și mijlocii, unde sistemul „tinde să ofere un (rentabilitatea investiției) mai bună”. La începutul acestui an, Amazon De asemenea, a început să vândă Conectează cărucioarele de băcănie la terți.

Amazon a anunțat în septembrie deschiderea mai multor magazine noi Just Walk Out de la terți în colegii și locuri de sport.

CNBC

Într-un magazin Just Walk Out din Lumen Field din Seattle, casa lui Seahawks din NFL, compania a spus că vânzările au crescut cu 112% în sezonul trecut, iar volumul tranzacțiilor în timpul jocurilor a crescut cu 85%.

„Este grozav că avem propriul nostru magazin ca laborator pentru a construi și a lansa acest produs”, a spus Jenkins. „Dar de-a lungul timpului, la fel ca multe lucruri la Amazon, succesul acestui proiect și produs va depinde de adoptarea de către terți a tehnologiei. Vor exista întotdeauna mai multe magazine terțe în lume decât magazine primare.”

Amazon a folosit tactici similare în trecut. Amazon Web ServicesDivizia de cloud computing de mare succes a companiei provine din nevoia companiei de infrastructură IT pentru a-și susține afacerea de retail online în creștere rapidă. În ultimii ani, Amazon și-a folosit rețeaua de logistică și de servicii pentru a furniza servicii terților.

Cu Just Walk Out, provocarea Amazon este să convingă comercianții cu amănuntul că pot avea încredere în unul dintre cei mai mari competitori ai săi cu date valoroase despre cumpărători.

În 2022, Amazon a mutat echipa din spatele Just Walk Out de la organizația sa de retail la AWS. Este unul dintre cele mai clare semnale de până acum că Amazon este serios să vândă tehnologia altor retaileri și ar putea ajuta la atenuarea unora dintre preocupările rivalilor.

„Sunt în mod clar în modul de vânzare”, a declarat Sucharita Kodali, analist de retail la Forrester Research, într-un interviu.

Kodali a spus că Amazon mai are „un drum lung de parcurs” înainte ca tehnologia să devină răspândită. Pentru a ajunge acolo, investitorii Amazon vor trebui să aibă răbdare, iar datele arată că atât comercianții cu amănuntul, cât și cumpărătorii îmbrățișează tehnologia.

„De-a lungul timpului, există aproape un efect viral”, a spus ea. „Va dura mult timp pentru că trebuie să-i faceți pe toți cei din Statele Unite să aibă această experiență și, în cea mai mare parte, este doar Amazon care duce această bătălie chiar acum”.

Urmărește videoclipul pentru o privire din culise la Just Walk Out: https://www.cnbc.com/video/2024/10/02/amazon-is-making-a-big-bet-on-sell-cashierless-tech-to-outsiders.html

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *