October 5, 2024

CEO-ul Blue Origin, Dave Limp (stânga) și fondatorul Jeff Bezos, se uită la racheta New Glenn de la fabrica LC-36 a companiei din Florida.

origine albastră

Dave Limp are o singură întrebare Jeff Bezos Anul trecut, l-a intervievat pe miliardarul director executiv al companiei sale spațiale Blue Origin.

“Jeff, Blue Origin este un hobby sau o afacere?”

După 14 ani ca senior Amazon În calitate de director executiv, Limp a spus pentru CNBC că i-a spus clar lui Bezos că nu este interesat să conducă Blue Origin dacă afacerea de aproape 25 de ani nu are nicio intenție să devină o companie serioasă.

„Nu știu cum să conduc un hobby”, a spus Limp, adăugând: „Dacă este un hobby, atunci nu este pentru mine”.

Dar el a spus că Bezos crede cu fermitate că Blue Origin trebuie să devină o afacere.

Citiți mai multe CNBC Space News

Limp recunoaște că Bezos l-a convins să se îndrepte spre spațiu. „Reacția mea inițială a fost: asta nu este pentru mine pentru că nu sunt inginer aerospațial”, a spus el. Dar a decis să facă un pas de credință.

„Jeff a crezut că (Blue Origin) avea nevoie de expertiză în producție; avea nevoie de hotărâre; avea nevoie de puțină energie”, a spus Limp.

Limp este CEO al Blue Origin timp de nouă luni și continuă. el Preia puterea de la liderul anterior El a extins considerabil forța de muncă și infrastructura companiei, dar a rămas în urmă cu ani de zile în mai multe proiecte majore și a pierdut concurența pentru contractele guvernamentale cheie.

CEO-ul Dave Limp (al treilea de la stânga) cu angajații Blue Origin la sediul companiei din New Glenn, Florida.

origine albastră

Blue Origin a condus turiştii şi cercetătorii la marginea spaţiului în excursii de ani de zile, inclusiv însuşi Bezos. Bezos a cheltuit miliarde de dolari în fiecare an în ultimele două decenii pentru a transforma Blue Origin într-un gigant spațial. Proiectele companiei variază de la rachete și nave spațiale până la stații spațiale și aterizatoare lunare.

Cu toate acestea, în miza industriei misiunilor orbitale, Blue Origin nu a intrat încă în jocul serios de rachete, deoarece piața de lansare din SUA este încă dominată de SpaceX, urmată de United Launch Alliance, laborator de rachete și Firefly Aerospace.

Dar compania spune că este mai aproape ca niciodată de mult așteptatul debut al rachetei New Glenn. Vehiculul de lansare, care are o înălțime de aproximativ 320 de picioare, se spune că poate ridica 45.000 de kilograme (sau mai mult de 99.000 de lire sterline) pe orbita joasă a Pământului, de două ori mai mult decât racheta Falcon 9 a SpaceX.

Pe 21 februarie 2024, racheta New Glenn a parcat pentru prima dată pe LC-36 pentru realimentare și testarea sistemului mecanic.

origine albastră

La fel ca și Falcon 9, New Glenn este proiectat să fie parțial reutilizabil. Blue Origin își propune să se întoarcă și să aterizeze amplificatorul rachetei, partea sa cea mai mare și cea mai valoroasă, pentru a debloca ceea ce SpaceX susține că este eficiența în timp și costuri a rachetei.

Prima încercare de lansare a lui New Glenn este programată pentru noiembrie. Blue Origin se află în etapele finale de integrare, inclusiv de conducere Probă critică recentă a etapei superioare a rachetei luna trecuta.

Inițial, compania și-a propus să realizeze isprava îndrăzneață de a zbura pe Marte în misiunea ESCAPADE a NASA, când a debutat New Glenn. Dar, pe măsură ce fereastra de lansare s-a scurtat, agenția a amânat ESCAPADE pentru o perioadă ulterioară de lansare. Blue Origin va efectua demonstrații de zbor ale navei sale spațiale la locul misiunii inel albastru Noul Glenn se lansează pentru prima dată.

schimbarea culturii

Angajații companiei stau sub racheta New Glenn în timpul testării din februarie 2024.

origine albastră

Cu sediul central în Kent, Washington, o suburbie a orașului Seattle, Blue Origin are peste 10.000 de angajați în regiune și alte șase locații cheie din întreaga țară, inclusiv grele din industrie precum Texas, Florida și Alabama. Limp recunoaște că Blue Origin „a fost în stadiul de cercetare și dezvoltare de mult timp”, un aspect al culturii companiei pe care încearcă să o schimbe.

„Suntem foarte, foarte buni la construirea de fabrici strălucitoare și suntem foarte buni la construirea de prototipuri de înaltă fidelitate. Unele dintre aceste prototipuri sunt chiar capabile să zboare… dar nu acolo vrem să creștem pentru a deveni o lume. producător de clasă, spuse Limp.

„Trebuie să fim capabili să construim o mulțime de lucruri”, a adăugat el.

Dar el a spus că a văzut entuziasmul real în rândul angajaților Blue cu privire la spațiu, numind acest entuziasm fundamentul unei „culturi misionare”. În opinia lui Limp, principiile Amazon centrate pe client conduc cultura gigantului tehnologic, dar Amazon nu are „o misiune puternică pentru existența lui Blue”.

“Ochii oamenilor s-au luminat. S-au gândit la spațiu încă de când erau copii, și-au dorit întotdeauna să lucreze în industria spațială, iar acum lucrează în spațiu la Blue”, a spus Limp.

Acum, el încearcă să facă din filozofia Amazon centrată pe client o parte cheie a Blue Origin. În timp ce clienții Blue (cum ar fi NASA, ULA și astronauții suborbitali) sunt foarte diferiți de consumatorii pe care Limp s-a concentrat în trecut, mesajul său către angajații Blue este că deservirea clienților este o prioritate de top.

„Chiar dacă tehnologia este cu adevărat bună și interesantă… clientul trebuie să fie în față și în centru”, a spus Limp.

Pentru a transforma în continuare cultura lui Blue, Limp a evidențiat câteva completări cheie de conducere: Allen Parker este director financiar, după ce a ocupat funcții de executiv financiar la Zillow, iar Jennifer Pena-Leanos este director de oameni, având anterior funcții de director financiar la Zillow și Amazon; Rolul anterior al Limp în resursele umane pentru echipa de echipamente a Amazon, Ian Richardson, vicepreședinte senior pentru operațiuni de producție, după ce a ocupat o perioadă lungă de timp director de producție la SpaceX, care a condus anterior operațiunile globale pentru Flexport și Amazon; Vicepreședinte de lanț.

Limp a făcut, de asemenea, schimbări, mutând mai mulți angajați ai companiei la etajul fabricii.

„Poți intra într-o fabrică și știi când funcționează bine și când nu funcționează bine”, a spus el. „Dacă nu le folosești în mod corect, nu contează câte cheltuieli de capital ai investit, ce fel de utilaje ai. Este ca și cum ai avea o mașină nouă strălucitoare doar pe alee – unde este distracția asta?

Principalele priorități pentru 2024

Pe 2 august 2019, motorul BE-4 a fost testat la instalația Blue Origin Launch Site 1 din West Texas.

origine albastră

Limp a avut două obiective principale în primul său an ca CEO: lansarea noului Glenn și creșterea producției de motoare Blue.

„Nu putem merge nicăieri fără un motor și trebuie să ne dăm seama cum să facem un motor rapid”, a spus Limp.

Motorul BE-4 al Blue Origin alimentează racheta New Glenn și Racheta Vulcan a ULA. Acesta din urmă necesită două motoare per lansare.

Scopul ULA este să efectueze 4 lansări Vulcan în acest an (2 finalizate și încă 2 urmând să fie finalizate), Blue a livrat ULA 8 motoare BE-4 pregătite pentru zbor și a furnizat putere pentru primul său lansare New Glenn, 7 motoare BE-4. În timpul primelor două lansări Vulcan, motorul BE-4 a funcționat conform așteptărilor.

„Sperăm să livrăm un motor pe săptămână până la sfârșitul anului. Nu sunt sigur că putem ajunge la exact o săptămână, dar va fi în mai puțin de 10 zile… (și) până la sfârșitul lui 2025, trebuie să fim mai rapizi decât atât”, a spus Limp.

La 7:25 a.m., pe 4 octombrie 2024, racheta United Launch Alliance Vulcan Centaur a decolat de pe Launch Pad 41 la Stația Forțelor Spațiale Cape Canaveral din Cape Canaveral, Florida.

Paul Hennessy |. Anadolu |

Limp este „foarte încrezător” că New Glenn se va lansa înainte de sfârșitul anului. Blue intenționează să extindă rapid cadența misiunilor New Glenn, sperând să efectueze până la 10 misiuni New Glenn anul viitor. Cu toate acestea, are încă un drum lung de parcurs în comparație cu rivalul SpaceX, care își propune să lanseze aproape 150 de rachete Falcon în acest an.

Poate mai optimist, Blue își propune să lanseze New Glenn pentru prima dată, denumind în mod obraznic boosterul So You Told Me There Was a Chance. Nicio companie nu a reușit să realizeze o aterizare la prima încercare folosind o rachetă de amplificare orbitală, iar New Glenn își propune să construiască una pe o platformă de 200 de picioare lățime. O navă pe nume Jacklyn în Oceanul Atlantic.

“Va fi riscant. Va fi distractiv. Sunt încântat de asta… dar dacă (nu) limităm aterizarea prima dată, e în regulă. Avem un alt rapel în spate. Vom construi mai multe”, a spus Limp.

Noul rachetă Glenn zboară pentru prima dată.

origine albastră

Viitorul lui New Glenn pare aproape inevitabil să implice nave spațiale cu echipaj, mai ales având în vedere misiunea pe termen lung a lui Blue: „Ne imaginăm milioane de oameni care trăiesc și lucrează în spațiu în beneficiul planetei În prezent, doar nava spațială The Dragon de la SpaceX a fost certificată de NASA și poate.” transportă astronauți către și dinspre orbită după lansare. de la Boeing Starliner suferă un alt eșec vara aceasta.

Dar când a fost întrebat despre dezvoltarea capsulei New Glenn, Limp a ezitat: „Nu sunt multe de spus despre asta”.

Blue Origin are experiență în domeniul suborbital cu risc scăzut al zborului spațial uman cu racheta și capsula New Shepard. Limp a subliniat că Blue Origin lucrează din greu pentru a readuce „New Shepard” la un ritm normal de zbor pentru a transporta membrii echipajului și a cerceta încărcăturile.

A finalizat două misiuni New Shepard anul acesta și este Vizând pentru a treia oară săptămâna viitoare. Misiunea va include, de asemenea, noi rachete de amplificare și capsule pentru a adăuga un al doilea vehicul „pentru a satisface mai bine cererea în creștere a clienților”, a declarat compania în urma unei eșecuri a unui zbor de marfă în septembrie 2022. Am pierdut rapelul.

Pe lângă New Glenn și producția de motoare, Blue a făcut mai multe progrese: anul trecut a câștigat Contract NASA în valoare de 3,4 miliarde de dolariConstruirea unui aterizare lunar pentru astronauții agenției. În această primăvară, Blue s-a mutat într-un departament profitabil de la Pentagon. Programul de lansare spațială de securitate naționalăexistă o tranziție de la A ratat etapa anterioarăNSSL 2020.

Cât despre Limp, el petrece „o călătorie dus-întors” între facilitățile Blue Origin la fiecare 2,5 săptămâni. De la sediul său din Seattle, a călătorit la Washington, D.C., pentru a se întâlni cu clienții, pentru a vizita producția și testarea motoarelor în Huntsville, Alabama și, în cele din urmă, pentru a inspecta lucrările de la New Glenn din Cape Canaveral, Texas. Acest lucru face parte din interesul lui de a conduce o companie spațială adecvată, nu un hobby miliardar.

“Să construim o afacere pe care o iubim cu disciplină financiară și să luăm decizii rapid, știind că vom face unele greșeli. Dar să nu facem aceleași greșeli și să le corectăm cât mai repede posibil”, a spus Limp.

Iată de ce SUA, China, India, Japonia și alții se grăbesc să se întoarcă pe Lună

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *