
Meta se confruntă cu apeluri de la bănci din Marea Britanie și companii de plăți, cum ar fi Revolut, pentru a oferi compensații financiare celor care au fost fraudați de serviciile sale.
Yap Arians |. Nurphoto prin Getty Images
Tensiunile cresc între băncile britanice, companiile de plăți și companiile de social media cu privire la cine ar trebui să fie tras la răspundere în cazul în care oamenii sunt victimele schemelor de fraudă online.
Începând cu 7 octombrie, băncile vor trebui să înceapă să ofere despăgubiri de până la 85.000 de lire sterline victimelor așa-numitei fraude cu plăți push autorizate (APP) dacă persoanele afectate au fost înșelate sau manipulate psihologic pentru a preda numerar.
Frauda în aplicație este o înșelătorie în care infractorii încearcă să convingă oamenii să le trimită bani pretinzând că sunt o persoană sau o companie care vinde servicii.
Pentru băncile mari și companiile de plăți, o rambursare de 85.000 GBP poate fi costisitoare. Cu toate acestea, este de fapt mai mică decât suma obligatorie de rambursare de 415.000 GBP propusă anterior de Autoritatea de reglementare a sistemelor de plată (PSR) din Marea Britanie.
PSR a renunțat la cererea pentru o compensație maximă ridicată după o opoziție acerbă din partea industriei, grupul industrial Asociația de Plăți afirmând în mod special că plata ar fi prea costisitoare pentru ca industria serviciilor financiare să o permită.
Dar acum că în Marea Britanie este introdusă compensarea obligatorie pentru fraudă, se ridică întrebări cu privire la dacă firmele financiare se confruntă cu costurile de ajutorare a victimelor fraudei.
Joi, banca digitală Revolut din Londra pârâtYuan „Scăderea gravă a nivelului necesar pentru a rezolva problema fraudei globale”. Proprietarul Facebook Anunțarea unui parteneriat Cu creditorii britanici la începutul acestei săptămâni nativ westminster bank și Metro Bank, pentru a împărtăși informații despre activitățile frauduloase care au loc pe platforma sa.
Woody Malouf, șeful de criminalitate financiară la Revolut, a declarat că Meta și alte platforme de social media ar trebui să ajute să plătească victimele fraudei și, fără să-și împartă responsabilitatea pentru a face acest lucru, „nu au niciun stimulent să facă nimic în acest sens”.
Apelul Revolut ca marile platforme tehnologice să ofere compensații financiare celor care au fost înșelați pe site-urile și aplicațiile lor nu este nimic nou.
Propunere de a trage la răspundere companiile de tehnologie
Relațiile dintre bănci și companiile de tehnologie sunt tensionate de ceva timp. Frauda online a crescut dramatic în ultimii ani datorită utilizării tot mai mari a platformelor digitale pentru a plăti și cumpăra produse online.
Iunie, Raportul britanic „Financial Times”. Muncii a elaborat propuneri pentru a forța companiile de tehnologie să plătească despăgubiri victimelor fraudei care provin de la platformele lor. Nu este clar dacă guvernul încă intenționează să solicite companiilor de tehnologie să plătească despăgubiri victimelor fraudei aplicațiilor.
Un purtător de cuvânt al guvernului nu a oferit imediat comentarii atunci când a fost contactat de CNBC.
Matt Akroyd, avocat comercial la Stewarts, a declarat pentru CNBC că, după ce a redus cu succes limita maximă de compensare pentru frauda APP la 85.000 de lire sterline, banca „va avea, de asemenea, succes dacă va munci din greu pentru a împinge guvernul să pună o anumită responsabilitate de reglementare pe companiile de tehnologie. “
Cu toate acestea, el a adăugat: „Complexitatea întrebării privind regimul de reglementare care ar acoperi companiile care nu joacă un rol activ în sistemul de plăți PSR și cum să le acopere înseamnă că este puțin probabil să fie rezolvată în curând.
În sens mai larg, băncile și autoritățile de reglementare au insistat de mult timp pentru o mai mare colaborare între companiile de social media și băncile de retail din Marea Britanie pentru a contribui la combaterea amenințării în creștere și în evoluție a fraudei. O cerere cheie este ca companiile de tehnologie să împărtășească informații mai detaliate despre modul în care criminalii își abuzează platformele.

La un eveniment din industria financiară din Marea Britanie din martie 2023, concentrat pe frauda economică, autoritățile de reglementare și forțele de ordine au subliniat necesitatea ca companiile de social media să ia mai multe măsuri.
Kate Fitzgerald, director de politici la PSR, a declarat participanților la eveniment: „Auzim de la toate companiile cu care am vorbit astăzi că o mare parte a acestui tip de fraudă provine din platformele de social media”.
Ea a adăugat că trebuie să existe „transparență absolută” cu privire la locurile în care se produce frauda, astfel încât autoritățile de reglementare să știe unde să se concentreze în lanțul valoric.
Companiile de social media nu fac suficient pentru a combate și elimina tentativele de fraudare a utilizatorilor online, o altă plângere făcută de autoritățile de reglementare la eveniment.
Rob Jones, directorul National Economic Crime Center, parte a National Crime Agency din Marea Britanie, a declarat evenimentului: „Ceea ce lipsește este eliminarea pe scară largă a conturilor suspecte implicate în fraude de către companiile de social media”.
Jones a adăugat că ar fi dificil să „spărțim inerția” companiilor de tehnologie și „le-ar face cu adevărat să o urmeze”.
Companiile de tehnologie promovează „cooperarea interprofesională”
Meta a respins sugestiile conform cărora ar trebui să plătească despăgubiri victimelor fraudei APP.
Într-o dovadă scrisă adresată unei comisii parlamentare anul trecut, gigantul rețelelor sociale a spus că băncile britanice sunt „prea concentrate pe transferarea responsabilității pentru fraudă către alte industrii”, adăugând că aceasta „a creat un mediu ostil în avantajul lor” Liar’s.
Compania a spus că poate folosi inteligența în timp real de la băncile mari prin programul Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIRE) pentru a ajuta la stoparea fraudei și la dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor sale de învățare automată și de detectare a inteligenței artificiale. Mehta a cerut guvernului să „încurajeze mai multe astfel de colaborări interprofesionale”.
Într-o declarație pentru CNBC joi, gigantul tehnologic a subliniat că băncile, inclusiv Revolut, ar trebui să încerce să colaboreze cu Meta pentru a-și dezvolta cadrul FIRE pentru a facilita schimbul de date între companie și marii creditori.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat săptămâna trecută că FIRE „este conceput pentru a permite băncilor să partajeze informații, astfel încât să putem lucra împreună pentru a proteja oamenii care folosesc serviciile noastre respective”. „Frauda este o problemă intersectorială care poate fi rezolvată doar prin colaborare”.