
Președintele și CEO-ul General Motors, Mary Barra, în timpul unei conferințe de presă la Hudson Tower din Detroit, Michigan, Statele Unite, luni, 15 aprilie 2024.
Jeff Kowalski |. Getty Images
DETROIT — Multe s-au schimbat de atunci General Motors Corporation Un lucru care nu s-a întâmplat în ultima zi pentru investitori în urmă cu doi ani a fost capacitatea producătorului de automobile de a depăși așteptările de pe Wall Street – și a făcut acest lucru în fiecare trimestru de atunci.
Directorul general al General Motors, Mary Barra, va petrece sesiunea de marți a piețelor de capital încercând să-i convingă pe investitori că ea și echipa sa executivă pot continua să facă acest lucru, în ciuda încetinirii cererii consumatorilor și a condițiilor de piață în schimbare.
Analiștii de pe Wall Street sunt dornici să audă despre planurile pentru vehicule electrice și hibride, unitatea de mașini autonome Cruise a companiei, restructurarea sa din China și planurile pe termen scurt ale GM pentru fluxul de numerar gratuit, reducerea costurilor și recompensarea investitorilor.
Mulți dintre aceștia se așteaptă ca GM să se concentreze mai mult pe obiectivele și mesajele sale pe termen scurt decât a făcut-o în ultimele zile ale investitorilor, inclusiv în urmă cu trei ani, când Barra și alții și-au stabilit obiective financiare ambițioase pe termen lung. Veniturile producătorului auto se dublează Acesta va ajunge la aproximativ 280 de miliarde de dolari până în 2030.
„Este clar că intrăm într-un mediu industrial foarte diferit de cel în care eram acum trei ani”, a spus analistul Barclays, Dan Levy, într-o notă pentru investitori săptămâna trecută. „Deci tema pentru GM acum trei ani a fost „Mașini de creștere”, și noi cred că tema de astăzi este „Mașini practice”.
Se așteaptă ca compania să își manifeste „flexibilitatea” la eveniment pentru a produce vehicule electrice, precum și vehicule tradiționale cu motor cu ardere internă, cunoscute în mod obișnuit ca ICE. Pentru a evidenția acest efort, evenimentul a avut loc la uzina de asamblare a vehiculelor GM și la fabrica de baterii Ultium EV din Tennessee. Spring Hill Assembly produce ambele tipuri de vehicule.
Barra și alți oameni de top au subliniat această strategie dublă de când au scăzut sau retras aproape toate obiectivele companiei privind vehiculele electrice (mai lent decât se aștepta) Utilizați vehicule electrice.
„Profităm de fiecare oportunitate din motoarele cu ardere internă și vehiculele electrice și ne valorificăm punctele forte de bază”, a spus Barra în raportul privind veniturile companiei din trimestrul al doilea. apel conferință pentru investitori Iulie. „Suntem foarte flexibili și oportuniști, dar, la fel de important, suntem foarte disciplinați.”
așteptări scăzute
Deși aceasta a fost prima zi pentru investitori a GM din noiembrie 2022, unii analiști de pe Wall Street au avut așteptări mai mici.
„Pe net, deși rămânem optimiști în ceea ce privește acțiunile, nu considerăm evenimentul ca fiind deosebit de atractiv”, a declarat analistul UBS Joseph Spak într-o notă de risc/recompensă tactică din 23 septembrie.
Dar, după cum a remarcat analistul Wolfe Shreyas Pati, așteptările „relativ scăzute” ar putea oferi spațiu pentru „informațiile GM să fie mai constructive decât se aștepta”.
Mary Barra, CEO și Managing Director, New York Stock Exchange, 17 noiembrie 2022.
Sursa: Bursa de Valori din New York
Prețul acțiunilor GM a fost sub presiune recent, în ciuda miliardelor de dolari în răscumpărări. Deși stocul a crescut cu aproximativ 28% în acest an, este în scădere cu 9% față de maximele de la mijlocul de 50 de dolari atinse în iulie și a scăzut cu aproximativ 8% față de începutul lunii trecute.
Acțiunea a scăzut cu 5,4% într-o zi luna trecută, a doua cea mai mare scădere de o zi din acest an, deoarece analiștii de pe Wall Street au retrogradat acțiunile la un rating de ajustare a prețurilor.
Morgan Stanley și Bernstein recent Degradați GM Și și-a redus prețul țintă, invocând condițiile de piață dificile și potențialul de creștere mai scăzut.
„Ne așteptăm să așteptăm actualizările pieței cu privire la acțiunile GM și să reducem nivelul acțiunilor la performanța pieței”, a scris analistul Bernstein Daniel Roeska într-o notă pentru investitori din 23 septembrie.
Acțiunile GM rămân supraponderate, cu o țintă de preț de 54,64 USD pe acțiune, conform estimării medii a 29 de analiști compilate de FactSet.
probleme în curs
Investitorii nu sunt doar îngrijorați de faptul că profiturile maxime pentru producătorii de automobile precum General Motors ar putea fi un lucru din trecut.
Ei sunt, de asemenea, îngrijorați de restructurarea companiei în China. Schimbarea a fost anunțată cu puține informații despre ce să se aștepte, în afară de faptul că compania a spus că este necesară după ce General Motors a anunțat schimbarea. Faceți afaceri în țară Este în cădere liberă de ani de zile.
Compania, care a înregistrat venituri de 2 miliarde de dolari în capitaluri proprii în 2018, a pierdut 104 de milioane de dolari în al doilea trimestru, a doua pierdere trimestrială consecutivă după ce a atins un minim din 20 de ani în 2023.
China a fost scufundată Producători autohtoni De exemplu BYD Acest lucru a declanșat un război al prețurilor, mai ales când vine vorba de vehiculele electrice.
Chevrolet Equinox EV 2024 de la General Motors (dreapta) este văzut unul lângă altul cu un Chevrolet Equinox pe benzină pe 16 mai 2024 în Detroit.
Michael Weiland/CNBC
Pe piața internă a GM, investitorii caută actualizări cu privire la planurile sale pentru vehiculele electrice și hibride. Diferit de concurenții din același oraș Vadcare mărește hibridDe ani de zile, General Motors nu a oferit un alt model hibrid decât Corvette.
„Este probabil ca evenimentul să facă lumină asupra eforturilor GM de a echilibra încetinirea adoptării vehiculelor electrice cu planurile sale de afaceri viitoare, despre care ne așteptăm în continuare să fie ancorate de electrificare”, a declarat John Murphy, analist la centrul BofA Securities, dar cu un accent mai mare pe tehnologia hibridă.
GM se așteaptă ca vehiculele sale electrice să fie profitabile pe baza volumului sau a marjei de contribuție odată ce producția va ajunge la 200.000 de unități în al patrulea trimestru.
În ceea ce privește Cruise, Wall Street este deosebit de interesat de viitoarele planuri de finanțare ale companiei pentru unitatea sa de vehicule autonome cu probleme.
Cruise, care a oprit toate operațiunile rutiere anul trecut și a înlăturat lideri după un accident din octombrie în care a fost implicat un pieton, a încercat încet Reporniți operațiuniledar încă departe de înainte eveniment.