October 7, 2024

Creșterea Grab: Cum am creat o super aplicație care aduce peste 2 miliarde USD în venituri anuale

Anthony Tan nu a avut nevoie să înceapă o afacere pentru a se îmbogăți.

Este cel mai mic dintre cei trei fii dintr-una dintre cele mai bogate familii din Malaezia. Tatăl său, Tan Heng Chew, este președintele Tan Chong Motor, un dealer auto multinațional fondat de bunicul lui Tan în anii 1950 și listat public la Bursa de Valori din Kuala Lumpur.

S-ar putea să mă numești „rebel fără cauză”, a spus Tan. Dar misiunea mea este să creez ceva care poate fi o „forță spre bine”.

Acum, Tan este co-fondatorul și CEO-ul multinațional al gigantului și al super aplicației de transport captură. Veniturile companiei au depășit 2 miliarde de dolari în 2023, după ce au devenit publice în SUA în decembrie 2021, potrivit documentelor examinate. Succes CNBC.

Pictograma graficului bursierPictograma graficului bursier

Ascunde conținutul

captură

Astăzi, pe lângă furnizarea de servicii de transport, compania oferă și servicii de livrare de alimente și produse alimentare, precum și servicii financiare precum plăți, împrumuturi și servicii bancare digitale. Până în 2023, Grab deservește, de asemenea, peste 35 de milioane de clienți în opt țări din Asia de Sud-Est și oferă 13 milioane de lucrători.

„Îmi amintesc când m-am întâlnit cu (fostul președinte Ferdinand) Marcos în Filipine, el mi-a reamintit consiliului meu și mie… (Grab) am schimbat cu adevărat cifrele șomajului din toată țara”, a spus el. „Aș spune că ne face pe toți fericiți”.

Începerea unei cariere

În 2009, Tan a început să studieze la Harvard Business School, unde l-a cunoscut pe co-fondatorul Hooi Ling Tan. Amândoi au crescut în Malaezia și au devenit prieteni buni după ce au stat unul lângă celălalt într-un curs Business at the Bottom of the Pyramid.

Într-o zi din 2011, vorbeau despre sistemul de taxi din Malaezia când sistemul notoriu Pentru că nu este sigur, mai ales pentru femei. Cei doi au decis să accepte provocarea.

„Vrem să facem din acesta standardul standard de salubritate, astfel încât femeile să poată ajunge (în siguranță) oriunde trebuie să meargă”, a spus Tan, „Cu toții credem că suntem foarte norocoși (și) vrem să servim Asia de Sud-Est”.

Apoi au elaborat un plan de afaceri și l-au depus la concursul de antreprenoriat al universității. Ei au câștigat locul doi și au primit un premiu de 25.000 de dolari, care a fost folosit ca finanțare de bază pentru Grab.

Astăzi, Grab este susținut de Softbankcompania are o capitalizare bursieră de peste 14 miliarde USD.

Cu toate acestea, călătoria lui Tan către fondarea Grab nu a fost una ușoară.

Este foarte stresant… Probabil că trebuie să lucrez 15, 18, uneori 20 de ore pe zi, și asta de luni până duminică.

Tan a crescut în afacerea de familie și speră să se întoarcă la munca corporativă când se va întoarce de la școală. Așa că atunci când și-a abordat tatăl cu ideea de Grab, conversația nu a fost luată cu ușurință.

„(Tatăl meu) a spus „Hei, nu cred că asta va funcționa, așa că te rog să nu mă mai deranjezi din nou”, a spus Tan. „Este greu. Ideea că nu este niciodată suficient… dar, cred că acele (momente) m-au împins să spun: „Uite, pot crea ceva care rezolvă de fapt o problemă socială reală”.

A luat aceeași strategie, a rafinat-o și i-a adus-o mamei sale, care a devenit în cele din urmă primul investitor individual al lui Grab. În iunie 2012, cu fonduri de la un concurs antreprenorial și cu ajutorul mamei sale, Tan a investit toți banii în bancă pentru a înființa compania.taxiul meu”.

„20 de ore” zi lucrătoare

Primii câțiva ani de afaceri au fost orice altceva decât strălucitori.

Tan și co-fondatorii săi au fost, în esență, însărcinați să construiască o nouă infrastructură pentru sistemul de taxi al Malaeziei, dar finanțarea a fost o mare constrângere.

Biroul inițial a fost situat într-o cameră mică din Kuala Lumpur, Malaezia – o regiune a lumii renumită pentru vremea sa perenă caldă și umedă. Biroul nu are ventilație, aer condiționat și nici măcar Wi-Fi. „Trebuie să ne conectăm prin telefonul mobil”, a spus Tan.

De asemenea, este dificil pentru echipă să aducă șoferi la bord fără fonduri suficiente, așa că trebuie să fie creativi.

Anthony Tan lucrează ca șofer de livrare pentru Grab.

Furnizat de Grab

În primele zile, Tan a călătorit prin Asia de Sud-Est, încercând să-i convingă pe șoferii de taxi să încerce Grab.

Chen a observat că șoferii din Ho Chi Minh City, Vietnam, se opreau la o benzinărie pentru o cafea înainte de a merge dimineața la muncă. Așa că avea să apară în jurul orei 4 dimineața pentru a oferi cafea gratuită șoferilor de taxi, care a fost și momentul în care i-a propus pe șoferii de taxi să se alăture Grab. „Acesta este singurul mod și există multe moduri ca acesta”, a spus el.

„În Manila, îmi amintesc că mergeam la flota de taxiuri pentru că întotdeauna schimbau turele pe la patru dimineața… și (mi-am petrecut) timp cu ei (bând niște) bere ieftină și (încercând să) înțeleg durerea lor, întrebarea lor, de ce au nevoie de mai multe venituri”, a spus Tan.

„A fost destul de intens”, a spus el. „În timp ce zburam – când treceam prin faza de creștere și expansiune, zburam în două până la trei orașe pe săptămână – probabil zburam 15, 18, uneori 20 de ore pe zi, și asta era de luni până duminică.”

Înaintând Asia de Sud-Est

În 2018, după o luptă lungă și grea, Uber a fost de acord Vinde Și-a vândut afacerea din Asia de Sud-Est către Grab în schimbul unui pachet de 27,5% din acțiuni. Ca parte a acordului, CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, s-a alăturat consiliului de administrație al lui Grab. Acordul stabilește dominația lui Grab în regiune.

Ceea ce a început ca un vis de a rezolva problemele de securitate ale sistemului de taxi al Malaeziei a devenit super-aplicația dominantă a Asiei de Sud-Est, dar această dominație nu este altceva decât controversat. Compania se confruntă cu acuzații antitrust din partea criticilor și autorităților de reglementare.

Totuși, nu există nicio îndoială că Grab a modelat infrastructura Asiei de Sud-Est.

În decembrie 2021, Grab a fost listat pe Nasdaq.

Furnizat de Grab

A transformat stilul de viață zilnic al oamenilor din regiune, oferind servicii precum programe de microfinanțare persoanelor aflate la „fundul piramidei”, permițându-le să cumpere smartphone-uri de bază și să înceapă să câștige bani ca șoferi.

“Asta ne diferențiază, nu? Înțeleg care sunt problemele lor”, a spus el. „Oamenii ar putea spune: „Hei, Anthony, doar servești o nișă.” Ei bine, este o nișă mare care este slab comercializată și deservită.

„Totul este să îi ajutăm cu adevărat și să le oferim un ecosistem pe care nimeni altcineva nu îl poate face… asta ne diferențiază de oricare dintre semenii noștri”.

Vrei să preiei controlul asupra banilor tăi în această toamnă?Înscrieți-vă la noul curs online al CNBC. Vă vom învăța strategii practice pentru a vă reduce bugetul, a reduce datoria și a crește averea. Începe să te simți mai încrezător și mai de succes astăzi. Folosiți codul EARLYBIRD pentru o reducere introductivă de 30%, extinsă acum până pe 30 septembrie 2024, tocmai la timp pentru sezonul de întoarcere la școală.

adăuga,Abonați-vă la buletinul informativ CNBC Make It Obțineți sfaturi și trucuri pentru a avea succes în muncă, bani și viață.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *