
O barcă cu motor a Forțelor Militare Basij navighează în Golful Persic, lângă centrala nucleară Bushhir, în timpul paradei maritime a Corpului Gărzii Revoluționare Islamice care comemora Ziua Națională a Golfului Persic în sudul Iranului, pe 29 aprilie 2024.
Fotografii Noor |. Fotografii Noor |
Conflictul din Orientul Mijlociu continuă să escaladeze, Cea mai importantă arteră petrolieră din lume Înapoi în lumina reflectoarelor globale.
acest Strâmtoarea Ormuz Este considerată pe scară largă ca un punct de blocare important pentru transportul petrolului. Calea navigabilă, între Iran și Oman, este un pasaj îngust, dar important din punct de vedere strategic, care leagă producătorii de țiței din Orientul Mijlociu de piețele majore din întreaga lume.
În 2022, fluxul de petrol prin Strâmtoarea Ormuz va fi în medie de 21 de milioane de barili pe zi, conform Raportați către U.S. Energy Information Administration (EIA). Acest lucru este echivalent cu aproximativ 21% din volumul comerțului global cu țiței.
Incapacitatea petrolului de a traversa punctele de sufocare majore, chiar și temporar, ar duce la prețuri globale mai mari la energie, costuri mai mari de transport și întârzieri severe de aprovizionare.
Pentru mulți analiști energetici, o blocare sau o perturbare gravă a traficului în Strâmtoarea Ormuz este văzută ca un scenariu cel mai rău – unul care ar putea duce la creșterea prețului petrolului. Cu mult peste 100 de dolari pe baril.

„Cel mai rău scenariu este probabil ca Israelul să atace Iranul (și) Iranul să ia măsuri pentru a încetini sau posibil să încerce să blocheze Hormo”, a declarat analistul energetic Wood Mackenzie, Alan Gelder, pentru CNBC.European Squawk Box” pe luni.
„(Acest lucru) va avea un impact mai dramatic, deoarece 20% din exporturile globale de țiței trec prin țări precum Arabia Saudită, Kuweit și Irak (și într-o oarecare măsură Emiratele Arabe Unite), care dețin capacități neutilizate la nivel mondial. “, a spus Gerd.
„Ca urmare, credem că piața nu stabilește prețul în cel mai rău scenariu, ci mai degrabă stabilește prețul în impactul potențial asupra infrastructurii energetice a Iranului”, a adăugat el.
Israelul se angajează să lupte împotriva Iranului atac cu rachete balistice Evenimentele de săptămâna trecută au alimentat speculațiile că țara ar putea lansa în curând un atac asupra infrastructurii energetice a Teheranului.
Iranul, un jucător major pe piețele petroliere globale, s-a angajat să reacționeze cu forță dacă Israelul va lua măsuri suplimentare.
Cât de ridicat poate crește prețul petrolului?
analiștii energetici au întrebare Sunt piețele petroliere prea mulțumitoare cu privire la riscul extinderii conflictului în Orientul Mijlociu?
Saul Kavonic, analist senior de cercetare la MST Financial, a declarat că întreruperile aprovizionării de-a lungul strâmtorii Hormuz ar putea duce la creșterea bruscă a prețurilor petrolului.
„Dacă vedem un atac asupra producției iraniene, oferta globală ar putea fi redusă cu până la aproximativ 3% și chiar dacă vedem doar sancțiuni mai stricte, oferta ar putea începe să scadă cu până la 3%. a căzut.Squawk Box Asia”3 octombrie.
„Dacă[tranzitul prin Strâmtoarea Hormuz]este afectat, vorbim despre un impact asupra prețului petrolului care este de trei ori mai mare decât șocul prețului petrolului din anii 1970 după revoluția iraniană și embargoul arab al petrolului, iar acum vorbim despre 150 de dolari plus Ia un baril de petrol”, a adăugat el.
pretul petrolului Comerț mai mult Câștigurile de luni au fost de peste 3%, extinzând câștigurile în ciuda celui mai mare câștig săptămânal de săptămâna trecută de la începutul anului 2023.
reper internaţional Brent Contractele futures pe țiței pentru decembrie au scăzut cu 1,5%, la 79,74 dolari pe baril, în timp ce S.U.A. Petrolul intermediar West Texas Contractele futures au fost la 75,99 USD, în scădere cu 1,5%.

Bjarne Schieldrop, analist șef de mărfuri la SEB Bank, a spus că o regulă generală pe piețele de mărfuri este că, dacă oferta este sever constrânsă, prețurile tind să crească până la de 5 până la 10 ori nivelurile normale.
„Așadar, dacă se întâmplă cel mai rău și strâmtoarea Hormuz este închisă pentru o lună sau mai mult, Brent ar putea crește la 350 de dolari pe baril, economia mondială s-ar lupta, iar prețurile petrolului ar scădea la 200 de dolari/baril mai jos.
„Dar judecând după prețurile actuale ale petrolului, posibilitatea unei astfel de evoluții pe piață pare puțin probabilă”, a adăugat el.
Dar piața gazelor naturale?
Warren Patterson, șeful strategiei de mărfuri la banca olandeză ING explica Orice perturbare a transportului maritim de-a lungul strâmtorii Ormuz ar avea un impact uriaș asupra piețelor globale de energie.
„Deși încă extremă, preocuparea cheie este că aceste perturbări se vor răspândi în strâmtoarea Ormuz și vor afecta fluxul de petrol din Golful Persic”, a spus Patterson într-o notă de cercetare publicată pe 4 octombrie.
„Perturbarile severe ale acestor fluxuri ar fi suficiente pentru a împinge prețurile petrolului la maxime record, depășind maximul istoric din 2008 de aproape 150 de dolari pe baril”, a adăugat el.
Strâmtoarea Ormuz văzută la nord, care leagă Golful Oman și Golful Persic, cu Munții Zagros și insula Qeshm a Iranului în fundal și regiunile Oman, Muscat și Emiratele Arabe Unite în prim plan, așa cum se arată în 1992 Din În perioada 22 octombrie – 1 noiembrie 2018, naveta spațială Columbia a efectuat misiunea navetei spațiale STS-52.
Space Frontier |. Fotografii de arhivă |
Patterson de la ING a spus că orice întrerupere a aprovizionării legată de Strâmtoarea Hormuz nu va fi izolată de piața petrolului.
El a continuat: „Ar putea duce, de asemenea, la întreruperi ale fluxurilor de (gaz natural lichefiat) din Qatar, care reprezintă mai mult de 20% din comerțul global cu GNL”.
„Acest lucru va avea un șoc pentru piața globală de gaz, mai ales când intrăm în iarna emisferei nordice și vedem o cerere mai puternică de gaz pentru încălzire. Deși vedem o creștere a capacității noi de export de GNL, aceasta este încă departe de a fi insuficientă pentru Qatar. exporturi.