Marile companii tehnologice pariază că un nou val de modele de inteligență artificială mai mici și mai precise va servi mai eficient nevoilor întreprinderilor din industrii, inclusiv drept, finanțe și asistență medicală.
Yap Arians |. NurPhoto prin Getty Images
LONDRA — Un număr tot mai mare de firme de servicii financiare Promovați beneficiile inteligenței artificiale Când vine vorba de îmbunătățirea productivității și a eficienței operaționale generale.
Edward J Achtner, șeful de inteligență artificială generativă la gigantul bancar britanic, spune că, în ciuda afirmațiilor îndrăznețe, multe companii nu reușesc să producă rezultate reale. HSBC.
„Sincer, există o mulțime de povești de succes”, a spus Achtner într-un panel de la CogX Global Leadership Summit, o firmă de consultanță pentru capital de risc.
„Trebuie să fim foarte calmi cu privire la ceea ce alegem să facem și unde alegem să facem asta”, le-a spus Akhtner participanților la un eveniment de la Royal Albert Hall din Londra, la începutul acestei săptămâni.
Achtner a subliniat modul în care creditorul de 150 de ani a îmbrățișat inteligența artificială de la ChatGPT, popularul chatbot AI. Microsoft– Startup acceptat OpenAI – a apărut în noiembrie 2022.
Șeful AI al băncii a spus că banca are peste 550 de cazuri de utilizare legate de IA în liniile și funcțiile sale de afaceri, de la utilizarea instrumentelor de învățare automată pentru a combate spălarea banilor și frauda până la utilizarea sistemelor AI generative mai noi pentru a sprijini lucrătorii cunoștințe.
Un exemplu pe care l-a citat a fost parteneriatul HSBC cu un gigant de căutare online Google Despre utilizarea tehnologiei de inteligență artificială pentru a combate spălarea banilor și a reduce frauda. El a spus că această cooperare durează de câțiva ani. De asemenea, banca a aprofundat recent în tehnologia genAI.
„Când vine vorba de IA generativă, trebuie să o distingem clar de alte tipuri de IA”, a spus Akhtner, „Abordăm riscurile potențiale asociate cu generația în mod foarte diferit, deoarece, deși reprezintă oportunități potențiale incredibile și câștiguri de productivitate, dar. reprezintă, de asemenea, un alt tip de risc.”
Comentariile lui Akhtner vin în timp ce alții din industria serviciilor financiare – în special liderii startup-urilor – fac afirmații îndrăznețe cu privire la câștigurile generale de eficiență și la reducerea costurilor pe care le pot aduce investițiile în inteligența artificială.
Cumpărați acum, plătiți mai târziu, compania Klarna a spus că a folosit inteligența artificială pentru a compensa pierderea productivității din cauza unei forțe de muncă mai mici, pe măsură ce angajații părăsesc compania.
Directorul executiv Sebastian Siemiatkowski a declarat în august că compania implementează o înghețare a angajărilor la nivel de companie și reduce numărul de angajați de la 5.000 la 3.800 cu ajutorul inteligenței artificiale, o reducere de aproximativ 24%. El speră să reducă în continuare numărul de angajați ai Klarna la 2.000 de oameni, dar nu a specificat un interval de timp pentru atingerea acestui obiectiv.
Șeful Klarna a spus că compania își reduce numărul total de angajați pe fondul îngrijorării că inteligența artificială are potențialul de a avea un „impact masiv” asupra locurilor de muncă și a societății.
El a spus într-un interviu pentru BBC la acea vreme: „Cred că politicienii ar trebui să se gândească deja astăzi dacă există alte alternative care ar putea fi eficiente pentru a sprijini oamenii, a spus că dacă se folosește inteligența artificială, ar fi „prea simplist”. spun că impactul perturbator va fi compensat de noile locuri de muncă create de inteligența artificială.
Oestmann de la NV Ltd, o firmă cu sediul la Londra care oferă consultanță directori ai firmelor de capital de risc și private equity, a vorbit direct despre acțiunile lui Klarna, numinând titlurile despre reducerea forței de muncă determinate de inteligență artificială „neutilă”.
Ea a spus că Klarna ar fi putut vedea inteligența artificială „făcându-le o companie mai valoroasă” și a inclus tehnologia ca parte a disponibilizărilor.
Un purtător de cuvânt al Klarna a declarat pentru CNBC că rezultatele pe care Klarna le vede de la inteligența artificială sunt „foarte reale”. Purtătorul de cuvânt a adăugat: „Publicăm aceste rezultate pentru că dorim să oferim o înțelegere sinceră și transparentă a impactului genAI în lumea reală în întreprinderile de astăzi”.
„La sfârșitul zilei”, a adăugat Osterman, băncile și alte companii de servicii financiare se pot „reinventa” în noua eră AI, atâta timp cât oamenii „obțin formarea adecvată” și „aceasta nu poate decât să ne ajute să creștem”. a sugerat companiile financiare „învață continuu în tot ceea ce fac”.
„Asigură-te că încerci aceste instrumente, asigură-te că faci parte din rutina ta zilnică, asigură-te că ești curios”, a adăugat ea.
Boteju, chief data and analytics officer la Lloyds Bank, a subliniat ceea ce banca consideră că sunt trei cazuri principale de utilizare pentru inteligența artificială: automatizarea funcțiilor de back-office (cum ar fi codarea și documentele de inginerie), utilizările „interacțiunii om-calculator” (cum ar fi solicitări pentru personalul de vânzări) și răspunsuri generate de inteligență artificială la întrebările clienților.
Boteju a subliniat că Lloyds „a greșit din partea prudenței” oferind instrumente generative de inteligență artificială clienților băncilor. „Vrem să avem balustradele la locul lor înainte de a începe efectiv să le extindem”, a adăugat el.
„Băncile, în special, folosesc inteligența artificială și învățarea automată de probabil 15 până la 20 de ani”, a spus Boteju, învățarea automată, automatizarea inteligentă și chatbot-urile sunt lucruri pe care creditorii tradiționali „le fac de ceva vreme”, a spus el.
Pe de altă parte, directorii Lloyds Bank au spus că inteligența artificială generativă este o tehnologie mai emergentă. Banca se uită din ce în ce mai mult la cum să extindă tehnologia, dar „folosind cadrul și infrastructura existentă” în loc să o schimbe drastic.
Comentariile lui Boteju și Achtner sunt în concordanță cu declarațiile anterioare ale altor lideri AI în servicii financiare. Directorul de analiză al ING, Buckir Yilmaz, a declarat într-un interviu pentru CNBC săptămâna trecută că este puțin probabil ca inteligența artificială să fie la fel de perturbatoare așa cum au sugerat companii precum Klarna în informațiile publice.
„Vedem același potențial ca și ei”, a spus Yilmaz într-un interviu la Londra. „Doar că tonul comunicării este puțin diferit.” ING folosește inteligența artificială în principal în centrele sale globale de contact și în ingineria software internă, a spus el, adăugând.
„Nu trebuie să fim văzuți ca o bancă bazată pe inteligență artificială”, a spus Yilmaz, adăugând că în multe procese creditorii nici măcar nu au nevoie de inteligență artificială pentru a rezolva anumite probleme. “Este un instrument foarte puternic. Este foarte perturbator. Dar nu trebuie neapărat să spunem că îl vom folosi ca sos pentru toate.”
Johan Tjarnberg, CEO al companiei suedeze de plăți online Trustly, a declarat pentru CNBC la începutul acestei săptămâni că inteligența artificială „va deveni de fapt una dintre cele mai mari pârghii tehnologice în domeniul plăților”.Dar chiar și așa, el a remarcat că compania se concentrează mai mult pe „elementele de bază ale inteligenței artificiale” decât asupra schimbărilor transformatoare precum serviciul pentru clienți condus de inteligența artificială.
Un domeniu în care Trustly caută să îmbunătățească experiența clienților prin AI este cel al abonamentelor. Startup-ul dezvoltă un „mecanism inteligent de taxare” care urmărește să găsească cel mai bun moment pentru bănci pentru a colecta plăți de la utilizatorii platformei de abonament pe baza activității lor financiare istorice.
Tjarnberg a adăugat că Trustly a înregistrat câștiguri de eficiență de aproape 5-10% datorită implementării inteligenței artificiale în cadrul organizației sale.