
Pe 6 octombrie 2024, sărbătoarea de Ziua Națională a Chinei, de o săptămână, se apropia de sfârșit, iar pasagerii stăteau la coadă pentru a face check-in pe Aeroportul Internațional Chengdu Tianfu.
Serviciul de știri din China |
BEIJING – Sărbătoarea Săptămânii de Aur din China a confirmat tendința către cheltuieli mai prudente, consumatorii punând un accent mai mare pe experiență.
Analiza publicată marți de Goldman Sachs a arătat că cheltuielile pentru fiecare călătorie națională în timpul sărbătorii de șapte zile care se încheie luni au fost cu aproximativ 2% mai mici decât nivelurile pre-pandemie.
Analiștii au spus: „Cheltuielile turistice pe cap de locuitor sunt scăzute, iar prețurile serviciilor sunt lente, subliniind faptul că cererea internă rămâne slabă și consumul continuă să scadă”.
Goldman Sachs a raportat că declinul sa îmbunătățit de la un decalaj de peste 10% în timpul sărbătorilor de primăvară.
1 octombrie este sărbătoarea Săptămânii de Aur a Chinei, care comemorează întemeierea Republicii Populare Chineze.

Aproape una din cinci rezervări de vacanță pe Trip.com provine de la utilizatori cu vârsta cuprinsă între 20 și 25 de ani, ceea ce îi face un grup important de consumatori. a spus compania. Pe parcursul festivalului au avut loc peste 90 de concerte, iar comenzile pentru spectacole și expoziții au crescut cu peste 80% zilnic.
Cu toate acestea, lipsa de succese a făcut ca veniturile de la box-office să scadă la 2,1 miliarde de yuani (300 de milioane de dolari) anul acesta, de la 2,7 miliarde de yuani anul trecut. mass-media oficialăcitând China Film Administration.
Consumatorii sunt, de asemenea, mai spontani.
Trip.com a spus că aproape 30% dintre călători au rezervat călătorii în aceeași zi sau cu o zi în avans, o creștere cu 6 puncte procentuale față de anul trecut. Numărul mediu de zile pe care clienții trebuie să rezerve în avans a scăzut la șase zile anul acesta, de la 6,8 zile anul trecut, a spus compania.
Sezonul sărbătorilor din acest an vine cu o serie de anunțuri și angajamente privind politicile, Creșterile bursiere. Cheltuielile consumatorilor din China au fost lente de când a început focarul din cauza incertitudinii privind veniturile viitoare și creșterea economică.
„Oamenii devin din ce în ce mai precauți în ceea ce privește cheltuielile. De asemenea, aleg opțiuni de călătorie mai accesibile și locații la prețuri accesibile”, a declarat miercuri Kenneth Chow, director la Oliver Wyman, pentru CNBC.
„Oamenii sunt mai interesați să cheltuiască bani pe lucruri despre care pot vorbi, lucruri pe care le pot posta pe rețelele de socializare, mai degrabă decât doar articole cu bilete mari”, a spus el. Schimbarea înseamnă că mărcile, inclusiv cele de lux, trebuie să se concentreze mai mult pe comunicarea beneficiilor lor potențialilor consumatori chinezi, a spus el.
„Pe măsură ce oamenii devin mai maturi, opiniile trebuie să se schimbe și oricine se poate adapta mai întâi la noile tendințe va câștiga”, a spus Zhou. “Nu este vorba doar despre mărcile chineze. Nu este vorba doar despre mărcile de peste mări. Este vorba despre cine va reacționa primul, cine va capta mai întâi atenția consumatorilor chinezi”.
Vânzările de electrocasnice cresc
Peng Liyuan, șeful sectorului de consum la UBS Greater China, a subliniat miercuri că datele Săptămânii de Aur au arătat că redresarea consumului este strâns legată de politica de schimb de electrocasnice.
Potrivit presei oficiale, vânzările cu amănuntul au crescut cu 9% în timpul festivalului, iar vânzările de electrocasnice au crescut cu 149,1%. Datele departamentului fiscal. Nu a furnizat suma cheltuită.
„Credem că consumul Săptămânii de Aur s-ar putea încă recupera ușor din august datorită subvențiilor de schimb (pentru electrocasnice și mașini) și a bonurilor de consum emise de guvernele locale”, a spus Peng, „De exemplu, vânzările cu amănuntul în Shanghai au crescut cu 3%. , comparativ cu luna august a acestui an, -3% recuperare de la an la an.”
Potrivit datelor Ministerului Culturii și Turismului, în Săptămâna de Aur, numărul turiștilor autohtoni din China continentală a ajuns la 765 de milioane, în creștere față de anul trecut și înainte de epidemie.
Cu toate acestea, conform unei alte statistici de la Ministerul Comerțului, China a primit Au fost 782 de milioane de sosiri de turiști interni în 2019. Nu este clar dacă numerele sunt comparabile.
Numărul mediu de puncte de trecere a frontierei pentru rezidenții din China continentală a crescut la 1,08 milioane pe zi Aceasta este o creștere de la 1,01 milioane pe zi în perioada de vacanță din acest an în 2019, conform calculelor CNBC ale cifrelor oficiale.
Japonia, Thailanda și Marea Britanie sunt printre cele mai populare destinații Site-ul de rezervare Trip.com.
Amploarea plăților mobile în China continuă să se extindă
Alipay, operatorul de plăți mobile deținut de Ant Group de la Alibaba, a declarat că volumul tranzacțiilor din străinătate în rândul utilizatorilor chinezi Alipay a crescut cu 60% în cele patru zile înainte de vacanță, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Alipay a spus că în ceea ce privește creșterea volumului tranzacțiilor, Malaezia, Coreea de Sud, Thailanda, Hong Kong și Singapore sunt destinațiile preferate pentru turiștii chinezi. Raportul subliniază că, pe lângă cumpărături, turiștii chinezi cheltuiesc mulți bani și pe divertisment, mese, servicii și transport.
Compania a spus că turiștii străini care folosesc Alipay pentru a călători în China continentală au cheltuit mai mult de două ori mai mult în primele patru zile de vacanță decât acum un an. China a introdus călătoriile fără viză în mai multe țări, în timp ce Alipay și WeChat Pay – cele două aplicații principale de plată mobilă din China – au făcut mai ușor pentru străini să folosească aplicațiile în ultimii doi ani.
Hong Kong a spus călătorii din China continentală O medie de 170.000 pe zi în timpul perioadeiÎn perioada sărbătorilor, aceasta este o creștere de 27% față de un an în urmă. La 1 octombrie, Hong Kong a declarat că a primit 220.000 de turiști de pe continent, cel mai înalt nivel de la sfârșitul controalelor la frontieră Covid-19.
Oliver Wyman’s Chow a observat că hotelurile, în special din Hong Kong, s-au adaptat la prețuri mai mici pe noapte, vânzând mai multă mâncare sau alte experiențe.