October 10, 2024

CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, demonstrează ochelarii Orion AR în timpul unui discurs principal la evenimentul anual Meta Connect, care a avut loc la sediul companiei din Menlo Park, California, pe 25 septembrie 2024.

Manuel Orbergozo |

când facebook schimbat numele lui este Yuan Octombrie 2021, CEO Mark Zuckerberg Folosiți această oportunitate pentru a arăta lumii viziunea sa pentru un viitor digital al muncii și divertismentului prin căști de realitate virtuală. Compania a deschis curând o nouă afacere numită „ lumea orizontuluicu un avatar personalizat plutitor.

Pe măsură ce rebrand-ul Meta se apropie de cea de-a treia aniversare, niciunul dintre aceste lucruri nu a ajuns încă în curentul mainstream.

Dar compania pare să stabilească un punct de sprijin în realitatea virtuală și augmentată prin diferite medii.

După ce a obținut un succes surprinzător timpuriu pe piața ochelarilor inteligenți parteneriat Meta a făcut echipă cu Ray-Ban pentru a aduce entuziasm unui prototip de ochelari mai avansați numit Orion, un proiect care a fost de aproape un deceniu în pregătire. a lui Zuckerberg a dezvăluit Orion La sfârșitul lunii trecute a stârnit un nivel de entuziasm care nu se vede adesea în Metaverse.

Demo-ul de succes de la evenimentul anual Connect al Meta a fost o ușurare pentru mulți angajați și a reprezentat o schimbare a sentimentului în cadrul companiei cu privire la ambițiile costisitoare de hardware ale lui Zuckerberg, potrivit unor oameni familiarizați cu problema. Anunțați mass-media despre incident.

La începutul demonstrației, Zuckerberg a scos dispozitivul dintr-o servietă metalică încuiată. El a arătat obiectul gadget – o pereche de ochelari AR negri, cu rame groase – publicului, apoi i-a pus-o pe față. Orion are un disc wireless care rulează imagini virtuale holografice peste ceea ce vede utilizatorul în viața reală. De asemenea, se bazează pe brățară pentru a prelua semnalele neuronale de la utilizatori, permițându-le să controleze dispozitivul.

Prezentarea este fără întreruperi. Mulțimea a uit și a aah. O mână de testeri au dat produsului recenzii pozitive. CNBC Descrierea Julia Boorstin „A fost ca el și cu mine pe FaceTime, dar era în ochelarii mei”, a spus ea la un apel telefonic cu Alex Heath, de la The Verge, îl înfruntă pe Zuckerberg într-un meci de ping-pong a scris El „a observat aproape nicio întârziere în joc”.

„Modul corect de a privi Orion este ca o mașină a timpului”, a spus Zuckerberg la Connect „Acești ochelari există, sunt minunați, ne permit să vedem în viitor și cred că va fi foarte fascinant. sunt entuziasmați.”

Prototipul de ochelari Orion AR de la Meta: recenzie CNBC

În urma demo-ului Orion, Meta se pregătește să consolideze relațiile cu dezvoltatorii de software, să lucreze pentru a construi o versiune pentru consumatori a dispozitivului și să lanseze generația actuală de ochelari inteligenți Ray-Ban Meta către mai mulți consumatori în sezonul de cumpărături de sărbători 2024.

Compania explorează, de asemenea, modul în care tehnologia dezvoltată pentru brățara Orion ar putea fi aplicată altor dispozitive de consum, în special căștile Quest VR și ochelarii inteligenți Ray-Ban Meta, potrivit unor persoane familiare cu problema.

Pentru Meta, entuziasmul dintre angajați și utilizatori a crescut la scurt timp după ce Wall Street a cumpărat din nou acțiunile. După sosirea la firmă A pierdut aproape două treimi din valoarea sa 2022 și apoi tăiați cca. un sfert din forța de muncăsau 21.000 de locuri de muncă, acțiunile Meta aproape s-au triplat anul trecut și urmează să crească cu peste 60% în 2024, atingând un nou maxim luna aceasta.

Meta a dovedit rezistența afacerii sale dominante de publicitate online, apoi a reconstruit tehnologia de bază de la Apple Modificările privind confidențialitatea iOS fac mai dificilă vizarea utilizatorilor și S-a adăugat instrument de inteligență artificială de nouă generație Faceți mai ușor pentru mărci să lanseze campanii de marketing.

Dar demonstrarea că poate imita succesul publicității sale digitale pe piețe complet diferite a fost o provocare continuă.

Facebook a intrat pentru prima dată în domeniul VR în 2014, cheltuind 2 miliarde de dolari Cumpărați Oculus. De atunci, compania a investit peste 63 de miliarde de dolari în ceea ce este acum Reality Labs, divizia sa de hardware și software AR și VR și a înregistrat o pierdere operațională în divizie. miliarde de dolari pe trimestru.

În al doilea trimestru, veniturile Reality Labs au fost de numai 353 milioane USD, reprezentând mai puțin de 1% din vânzările totale ale companiei. Livrări globale de căști VR și AR în industrie în aceeași perioadă scufunda Potrivit firmei de cercetare de piață IDC, vânzările au scăzut cu aproximativ 28% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 1,1 milioane de unități.

„Acesta este un pariu pe termen foarte lung”, a spus Zuckerberg în iulie 2023. „La un nivel profund, înțeleg neliniștea pe care o au mulți investitori în legătură cu acest lucru, deoarece este în afara ceea ce cred că este chiar și cel mai lung model pe termen lung. .

Oameni familiari cu Reality Labs au declarat pentru CNBC că Orion oferă un exemplu concret al strategiei companiei și un următor pas logic și convingător după ochelarii inteligenți.

Mehta a refuzat să comenteze.

Un proiect de 10 ani în devenire

Meta intenționează să înceapă să atragă dezvoltatori anul viitor pentru a încerca să-i entuziasmeze cu privire la crearea de aplicații pentru Orion, astfel încât compania să poată afla ce conținut ar putea rezona în rândul consumatorilor, conform oamenilor familiarizați cu foaia de parcurs a companiei.

Intrarea în comunitatea de dezvoltatori coincide cu lansarea așteptată de către Meta a produsului de generația a patra suna familia Model de inteligență artificială. Prin lansarea unei versiuni mai puternice de Llama, Meta speră că dezvoltatorii vor integra software-ul în viitoarele lor aplicații AR pentru a ajuta la activități precum identificarea obiectelor din lumea reală și răspunsul la comenzile vocale mai precis, au spus oameni familiarizați cu problema.

În cele din urmă, Meta lucrează la construirea unei versiuni de consum a lui Orion, care s-ar putea întâmpla în doi ani, au spus ei.

Având în vedere cât de mult i-a luat lui Orion să ajungă în acest punct, acea cronologie poate fi prea ambițioasă.

Facebook a început să dezvolte dispozitivul încă din 2016 sub conducerea savantului șef al lui Oculus. Michael AbrashPotrivit oamenilor familiarizați cu problema. Abrash este acum om de știință șef la Reality Labs.

Angajata Meta Sara Nicholson pozează purtând ochelari de soare Ray-Ban în timpul evenimentului anual Meta Connect de la sediul companiei din Menlo Park, California, pe 24 septembrie 2024.

Manuel Orbergozo |

În 2018, proiectul a ieșit din dezvoltare și s-a angajat pe o cale de produs sub îndrumarea lui Andrew „Boz” Bosworth, pe atunci șef de hardware la Facebook și acum șef de tehnologie la Meta.

La un moment dat, compania avea o versiune a dispozitivului care oferea efecte vizuale AR, dar trebuia să funcționeze într-un mediu extrem de controlat, au spus oameni familiarizați cu problema. De exemplu, spun ei, efectele vizuale nu funcționează în aer liber.

Meta a testat versiuni funcționale ale ochelarilor Orion de mai bine de doi ani, au spus oameni familiarizați cu problema, permițând în sfârșit ca produsul să fie prezentat unei game mai largi de companii și persoane din afară. Compania a finalizat prototipul în martie. Sursele spun că inginerii au depus mult efort pentru ca dispozitivul să cântărească mai puțin de 100 de grame (3,5 uncii), aproximativ de două ori mai mult decât o pereche de ochelari grei și să aibă un câmp vizual de 70 de grade.

Zuckerberg, o forță motrice din spatele progreselor companiei în AR și VR, a decis, în cele din urmă, să facă publicitatea Orion, au spus oameni familiarizați cu problema.

Construit pe un succes neașteptat

Pot trece câțiva ani până când Meta poate lansa o versiune de consum a lui Orion și vor trebui depășite multe provocări pentru a realiza producția de masă.

„Se poate critica pe Orion pentru că este vaporware”, a scris analistul Argus Research, Joseph Bonner, într-o notă adresată clienților din 4 octombrie, referindu-se la „Tehnologia Orion care poate să nu ajungă în produse reale”. Bonner recomandă cumpărarea acțiunilor, spunând că produsul demonstrează „angajamentul continuu al Meta față de aplicațiile de realitate virtuală și mixtă”.

Meta trebuia să dezvolte un lanț global de aprovizionare de producție care să țină cont de unele dintre materialele rare utilizate în dispozitiv. Un obstacol anume a fost găsirea modului de a obține cantități mari de carbură de siliciu, care este folosită în afișajul lentilei Orion.

Meta a angajat recent personal de la companii de producție de semiconductori Fabrica GlobalFoundries Asistență la dezvoltarea și supravegherea lanțului de aprovizionare pentru Orion și dispozitivele AR și VR aferente, au spus oameni familiarizați cu problema.

Meta, între timp, caută să se bazeze pe succesul ochelarilor inteligenți Ray-Ban Meta de a doua generație.

Publicat în parteneriat cu Essilor Luxottica În septembrie anul trecut, produsul a primit o serie de upgrade-uri, inclusiv o calitate mai bună a camerei, o durată de viață mai lungă a bateriei și asistent vocal AI.

Ochelarii inteligenți au devenit virali pe TikTok în timpul sezonului de cumpărături de sărbători, vânzările depășind așteptările ambelor companii. Potrivit IDC, peste 730.000 de unități au fost vândute în primele trei trimestre de la lansare. Zuckerberg le-a spus investitorilor în iulie că „au fost loviți mai devreme decât se aștepta”.

Luna trecută, Meta și Luxottica au convenit să-și extindă parteneriatul și intenționează să lanseze o versiune mai mare, de a treia generație a ochelarilor pentru sezonul de sărbători care urmează. Noul dispozitiv este de așteptat să aibă un afișaj mic într-un singur obiectiv, au spus oameni familiarizați cu problema.

Reprezentanții Luxottica nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

Meta este încă deschisă Magazin pop-up Demonstrați ochelari inteligenți și puneți-i la dispoziție pentru mai mulți consumatori.

Magazinul pop-up va fi situat într-un spațiu comercial din Los Angeles. unul postul de muncă BDS Connected Solutions a declarat că caută angajați de retail în apropiere de West Hollywood.

„Ne pregătim pentru cea mai bună experiență de tip pop-up Meta în centrul orașului Los Angeles”, a spus BDS într-un comunicat. Postează pe X. „Cu Lowrider, vibrații stradale și tot ce este emblematic despre Los Angeles, acest pop-up este o adevărată sărbătoare a culturii din California de Sud”.

Nu ratați aceste informații de la CNBC PRO

Gene Munster de la Deepwater spune că Meta este mai inovatoare decât Apple

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *