
Pe 12 martie 2024, în Sevilla, Andaluzia, Spania, Airbus producea aeronava C295 pe linia de asamblare.
Europress News |. Getty Images
airbus Miercuri seara, compania a raportat o scădere a livrărilor lunare, punându-și țintele anuale de producție sub presiune, deoarece problemele lanțului de aprovizionare continuă să afecteze industria.
Constructorul european de avioane a declarat că a livrat 50 de avioane în septembrie, în scădere față de 55 în aceeași perioadă a anului trecut.
Livrările Airbus până în acest an însumează 497 de aeronave, depășind ținta de aproximativ 770 de aeronave pentru întreaga perioadă a anului 2024. Iunie, companie Reduceți obiectivele anuale de livrare A crescut producția de la aproape 800 de aeronave, în timp ce a întârziat programul de producție al cel mai bine vândut avion cu un singur culoar, A320.
Compania a declarat la acea vreme că se confruntă cu „probleme specifice lanțului de aprovizionare în curs de desfășurare, în primul rând cu privire la motoare, aerostructuri și echipamente de cabină”.
Actualizarea lunară arată livrările de 441 de avioane cu un singur culoar și 56 de avioane cu fusă largă până acum în acest an, printre clienții de top inclusiv delta și IndiGo Airlines din India.
În 2023, comenzile nete ale Airbus au atins un record de 2.094 de avioane, iar numărul de comenzi a crescut la 8.598 de avioane. În septembrie, compania a primit încă 235 de comenzi, ducând totalul anului la 648.
dar Provocări de producție și lipsuri în lanțul de aprovizionare Situația din industria aviației înseamnă că producătorii nu pot produce avioane la ritmul dorit. Airbus a lansat un nou model numit A321XLR, care va deveni cel mai lung avion cu rază de acțiune pe un singur culoar din lume. În calitate de client Iberia va fi lansat în lunile următoare După numeroase întârzieri.

În rezultatele semestriale din iulie, Airbus a raportat că profitul net a scăzut la 825 de milioane de euro (902 milioane de dolari) de la 1,526 de miliarde de euro cu un an mai devreme, invocând o reducere a afacerii sale aerospațiale, chiar dacă livrările de avioane comerciale au crescut veniturile cu 4%.
Analiştii au spus că Airbus ar putea încă să-şi atingă obiectivele anuale de livrare, dar va trebui să-şi intensifice afacerile în ultimul trimestru.
Christophe Menard, de la Deutsche Bank, a calificat livrările din septembrie ca fiind „sunte” și a subliniat pauzele aeronavelor cu fustă largă, inclusiv modelele A350 și A330.
„Întâlnirea orientărilor privind livrarea la sfârșitul anului va fi o provocare, dar nu imposibilă”, a spus Maynard într-o notă.
Analiștii Citi au spus că o creștere a producției în octombrie ar fi esențială pentru atingerea acestui obiectiv.
„Deși ținta de livrare a 770 de avioane pe tot parcursul anului rămâne fezabilă și este cazul nostru de bază, livrările scăzute recente reduc această probabilitate”, au spus Charles Armitage și Sam Burgess într-o notă.
„Remarcăm că această schimbare va avea un impact redus asupra valorii pe termen lung a acțiunilor – odată ce piețele trec dincolo de riscurile de scădere pe termen scurt, credem că acțiunile se vor repreciza”, au spus aceștia.
În timp ce companiile aeriene sunt dornice să-și actualizeze flotele cu modele noi, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, multe probleme la rivalii Airbus împiedică creșterea. companie boeing. Lăsând la o parte întârzierile în producție, giganții de producție din SUA se confruntă cu o problemă conflict de munca şi Reglementări stricte și control al clienților Cauzele în curs de la două prăbușiri fatale și probleme recente în timpul zborului care implică aeronavele sale.
companie boeing Livrat saptamana aceasta Erau 33 de avioane în septembrie, cu 6 mai multe decât anul trecut. Restul propriu este de 5.456 de comenzi.
Acțiunile Airbus au crescut cu 0,5% la 12:30, ora Londrei.
Prețul acțiunilor Airbus.
-Leslie Josephs de la CNBC a contribuit la acest articol.