CEO-ul Apple Cook a prezentat Apple Card la o conferință de presă care a avut loc la sediul Apple din Cupertino, California, pe 25 martie 2019.
Noah Berger |. AFP |
Ordinul Biroului pentru Protecția Financiară a Consumatorului măr şi Goldman Sachs Apple a plătit miercuri mai mult de 89 de milioane de dolari în despăgubiri pentru gestionarea necorespunzătoare a litigiilor consumatorilor legate de tranzacțiile cu cardul Apple.
Biroul a spus că Apple nu a reușit să sesizeze zeci de mii de dispute ale consumatorilor către Goldman Sachs. Chiar dacă Goldman Sachs a primit disputa, CFPB a spus că banca nu a respectat cerințele federale în investigarea cazului.
Goldman Sachs a fost obligat să plătească o amendă civilă de 45 de milioane de dolari și 19,8 milioane de dolari ca restituire, în timp ce Apple a fost amendată cu 25 de milioane de dolari. Biroul a interzis, de asemenea, Goldman Sachs să lanseze noi carduri de credit, cu excepția cazului în care ar putea oferi programe adecvate pentru a respecta legea.
Directorul CFPB, Rohit Chopra, a declarat: „Apple și Goldman Sachs și-au evitat ilegal obligațiile legale față de debitorii Apple Card. Companiile mari de tehnologie și marile firme din Wall Street nu ar trebui să acționeze ca și cum nu ar fi supuse legii federale.”
Apple Card este prima lansare Ca alternativă la cardul de credit în 2019, depinde de Apple Pay, serviciul de plată mobilă și portofel digital al companiei. Partenerii companiei sunt Goldman Sachs ca bancă emitentă și promovează cardul ca fiind mai simplu și mai transparent decât alte carduri de credit.
În decembrie același an, cele două companii au lansat o nouă caracteristică care permite utilizatorilor Finanțare disponibilă pentru anumite dispozitive Apple Plătiți în rate lunare fără dobândă prin acest card.
Dar CFPB a constatat că Apple și Goldman Sachs au indus în eroare consumatorii cu privire la planurile de plată fără dobândă pentru dispozitivele Apple. Deși mulți clienți cred că primesc automat plăți lunare fără dobândă atunci când cumpără un dispozitiv Apple utilizând Apple Card, totuși trebuie să plătească dobândă. Potrivit CFPB, Goldman Sachs nu a comunicat în mod adecvat cu consumatorii cum ar funcționa rambursările, ceea ce înseamnă că unii au ajuns să plătească taxe suplimentare de dobândă.
De asemenea, înseamnă că unii consumatori au rapoarte de credit incorecte, a spus agenția.
„Apple Card este unul dintre cele mai prietenoase carduri de credit de până acum. Am muncit din greu pentru a aborda anumite provocări tehnice și operaționale pe care le-am întâlnit după lansare și am rezolvat deja aceste probleme pentru clienții afectați, explică Nick Carcaterra, vicepreședintele Apple Card”. „Suntem încântați că am ajuns la o rezoluție cu CFPB și mândri că lucrăm cu Apple pentru a dezvolta un produs atât de inovator și premiat.”
Reprezentanții Apple nu au răspuns imediat solicitării de comentarii a CNBC.
— Hugh Son de la CNBC a contribuit la acest raport.