După zece ani de dezvoltare și investiții de miliarde de dolari, Yuan CEO Mark Zuckerberg septembrie deschide draperiile Unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale companiei: un prototip de realitate augmentată numit Orion. acum o saptamana, pauză CEO-ul Evan Spiegel a urcat pe scena anuală a Snap Partner Summit pentru a prezenta a cincea generație de ochelari cu AR. Ambele companii văd potențialul uriaș al tehnologiei și au viziuni grandioase despre ochelarii AR care înlocuiesc smartphone-urile ca următoarea generație de calculatoare.
„Acesta este un salt înainte major în tehnologie”, a declarat Chris Cox, directorul de produse Meta, într-un interviu exclusiv cu Julia Boorstin de la CNBC, „Acesta este un mare pas înainte în scopul nostru de a ajuta la definirea următoarei generații de calculatoare”.
Visul realității augmentate și al realității mixte este ceva pe care giganții tehnologiei îl urmăresc de ani de zile.
La începutul acestui an, Apple începe să vândă căști de realitate virtuală Vision Pro 3.500 USD. În urmă cu mai bine de un deceniu, Google a lansat pentru prima dată Google Glass pe piață în 2013, o încercare timpurie de a avea un dispozitiv AR, dar produsul s-a confruntat cu provocări și provocări. anulat în cele din urmă. Microsoft investește și în tehnologia AR După mai bine de un deceniu, HoloLens a lansat căștile HoloLens orientate spre întreprinderi în 2016.
„Suntem în adolescență”, a spus Tuong Nguyen, analist principal la Gartner, „Vedem mult potențial, dar nu am realizat încă pe deplin acest potențial”.
În timp ce Snap și Meta au lansat prototipuri AR, încă mai sunt la câțiva ani până la vânzarea acestor dispozitive consumatorilor. Tehnologia este prea scumpă pentru a fi produsă la scară largă. În prezent, Meta plănuiește să folosească Orion ca dispozitiv de dezvoltare pentru angajații săi.
„Vom folosi în principal intern pentru a construi software-ul de care avem nevoie”, a spus Zuckerberg la conferința Meta Connect din septembrie „Vom lucra și cu niște parteneri externi pentru a ne asigura că obținem conținut divers”.
Snap intenționează, de asemenea, să investească în ecosistemul său prin închirierea ochelarilor AR dezvoltatorilor care se angajează să plătească 99 USD pe lună timp de un an.
„Încercăm cu adevărat să reducem barierele pentru ca oamenii să înceapă să folosească această nouă tehnologie”, a spus Spiegel pentru Boorstin. „Ne aflăm într-un moment unic în care atât consumatorii, cât și dezvoltatorii sunt cu adevărat pregătiți pentru ceva nou.”
urmăriți videoclipulJulia Boorstin de la CNBC încearcă ochelarii de realitate augmentată ai lui Meta și Snap și explorează viitorul acestei tehnologii de ultimă oră.