
„Icon of the Seas” de la Royal Caribbean, cunoscută drept cea mai mare navă de croazieră din lume, a pornit din portul Miami din Miami, Florida, pe 27 ianuarie 2024, în călătoria sa inaugurală.
Marco Bello |. AFP |
Cererea pentru nave de croazieră rămâne puternică și nu pare să slăbească prea curând.
Industria a fost una dintre ultimii care și-a revenit din pandemia de coronavirus, dar odată ce a făcut-o, s-a bucurat de un impuls puternic al prețurilor și al rezervărilor. Analistul Truist de călătorii și agrement Patrick Scholes a spus că, deși creșterea prețurilor începe să se normalizeze într-o oarecare măsură, aceasta rămâne cu mult peste inflație.
„Liniile de croazieră sunt într-un moment bun chiar acum”, a spus el pentru CNBC.
În ciuda creșterii prețurilor, croazierele sunt în continuare mai ieftine decât cazarea pe uscat. Acest lucru ajută industria să iasă în evidență, deoarece unele puncte slabe se răspândesc în alte părți ale industriei călătoriilor. De exemplu, miercuri, Hilton Directorul executiv, Christopher Nassetta, a declarat, la apelul trimestrial al companiei privind veniturile, că cererea de călătorii de agrement din SUA este „plată și poate chiar în scădere puțin”.
„Rezervarile/cererea pentru industria de croazieră continuă să fie puternică, în timp ce majoritatea celorlalte piețe de călătorii prezintă crăpături, cauzate de o combinație de vacanțe la uscat care rămân cu reduceri puternice și niveluri de servicii relativ ridicate”, au declarat analiștii Brandt Montour în ultimul raport săptămână.
Începând cu al doilea trimestru, venitul net zilnic pentru cei trei mari operatori de croazieră a crescut cu 17% pe o bază medie ponderată, comparativ cu 2019, a scris el. Venitul zilnic net este venitul net per pasager în ziua de croazieră. Citând date de la compania de analiză a datelor STR, Montour a spus că tarifele camerelor de hotel din Caraibe au crescut cu aproximativ 54% față de 2019, iar prețurile stațiunilor din Statele Unite au crescut cu 24%.

carnaval Directorul executiv Josh Weinstein a fost de acord că așa-numitele fisuri în altă parte ar putea ajuta la conducerea afacerii sale.
„Dacă creșterea consumatorilor încetinește în alte industrii, atunci acesta este un semn foarte bun pentru noi că îi putem include în profilul nostru de cerere, deoarece vom avea valoare. Oferim mai bine la un preț mai bun decât ei sunt. Experiența este în altă parte”, a spus el într-un interviu pentru CNBC.mutator de bani” După ce am anunțat profiturile și veniturile din trimestrul trei pe 30 septembrie, care au fost mai bune decât se aștepta.
Caraibe regale Rezultatele trimestriale sunt programate să fie publicate marți, urmate de Norwegian Cruise Line Holdings„Raportat miercuri.
Decalajul este mai mare decât pare
diferența de preț Legătura dintre hoteluri și nave de croazieră nu este nouă. Analistul UBS de agrement Robin Farley a explicat că acest lucru se datorează în principal faptului că o mare parte a cererii hoteliere provine din călătoriile de afaceri, în timp ce cererea pentru navele de croazieră provine exclusiv de la călătorii de agrement, care sunt mai sensibili la preț.
Cu toate acestea, cercetările ei arată că decalajul este mai mare decât a fost în anii trecuți. Aceasta înseamnă că liniile de croazieră pot avea mai mult spațiu de creștere, a spus ea.
Un motiv, a spus Farley, este o creștere a rezervărilor directe pentru navele de croazieră începând cu 2019. Aceasta înseamnă o reducere a comisionului plătit agentului de turism, care este inclus în diurna brută, dar dedus din diurna netă.
„Deși nu a fost dezvăluit de companie, credem că numărul de pasageri care rezervă direct a crescut semnificativ din 2019”, a scris ea „Dacă ponderea croazierelor rezervate direct crește cu 5 până la 10 puncte procentuale, calculăm că alocațiile nete zilnice raportate. este probabil să crească cu aproape 200 de puncte de bază, deși acest lucru nu implică nicio creștere a indemnizațiilor zilnice totale sau a tarifelor reale.
Farley a spus că, începând cu 2019, toate cele trei linii de croazieră au crescut veniturile de la bord și din prevânzare, care sunt, de asemenea, incluse în diurne. Ea crede că acest lucru poate indica un decalaj de 300 de puncte de bază între creșterea prețurilor de croazieră și cea hotelieră, dar acest decalaj nu este reflectat în indicator. 1 punct de bază este egal cu 0,01%.
Farley crede că Royal Caribbean are un decalaj potențial de 350 de puncte de bază, deoarece insula sa privată CocoCay are un parc acvatic, tiroliană și alte atracții pentru care pasagerii plătesc suplimentar.
Royal Caribbean Anul până acum
În plus, toate cele trei mari linii de croazieră au lansat acces la internet de mare viteză la bordul navelor prin Starlink, ceea ce poate crește și veniturile pasagerilor.
„Cu cât decalajul este mai mare, cu atât este mai mare oportunitatea ca liniile de croazieră să se ridice”, a declarat Farley pentru CNBC.
În același timp, fiecare creștere a prețului este bună pentru operatorii de croazieră. Cercetarea proprie Truist’s Scholes privind rezervările reale pentru anul viitor arată creșteri de preț cu o singură cifră de la mijlocul la mare. El a spus că Wall Street se așteaptă doar la o creștere de aproximativ 3%, dar probabil că va fi de 5% sau mai mult.
Acest lucru este important deoarece costurile fixe sunt extrem de mari în această industrie.
„Acest punct suplimentar în stabilirea prețurilor este extrem de important pentru rentabilitate”, a spus Scholes, „aproape 90 la sută merge la rezultatul final”.
Investește în stocuri de croazieră
Analistii de pe Wall Street sunt in general optimisti Perspectivele pentru industria de croazieră.
„Dacă ne gândim în urmă cu 10 ani, înainte de COVID-19, aceste companii concurează împotriva lor înșiși”, a spus Scholes. Acum, ele concurează cu parcurile tematice din Orlando și stațiunile din Las Vegas pentru a oferi pasagerilor mai multe atracții.
„Acum lansează o plasă mai largă”, a spus el.
Un tobogan de apă este văzut la Thrill Island Waterpark la bordul navei de croazieră Royal Caribbean Icon of the Seas din PortMiami, Florida, Statele Unite, joi, 11 ianuarie 2024.
Bloomberg |. Getty Images
Royal Caribbean este primul care a ridicat avantajul pe insulele private cu CocoCay.
“Această insulă privată este un produs cu adevărat unic. Nu este doar o plajă drăguță. Are toate facilitățile pentru care poți plăti”, a spus Farley de la UBS, care are un rating de cumpărare pentru acțiuni.
Icon of the Seas al companiei a debutat oficial în ianuarie și a atras atenția pe scară largă ca fiind cea mai mare navă de croazieră din lume. Cea mai nouă navă de croazieră din Royal Caribbean, Utopia of the Seas, pornește în această vară. Farley a remarcat că faptul că acesta din urmă oferă escapade de weekend de trei și patru nopți arată că într-adevăr atrage pasagerii de croazieră pentru prima dată.
„Au lovit o mulțime de home runs”, a spus ea.
Ratingul mediu al analiștilor Royal Caribbean pentru acțiuni este „supraponderat”, dar prețul său mediu țintă este cu aproximativ 1% mai mic decât media, potrivit FactSet. Stocul a crescut cu aproape 56% în acest an.
Potrivit FactSet, ratingul mediu al analistului pentru acțiuni este Carnival Overweight, cu un preț mediu țintă care reprezintă un potențial de creștere de 12%.
Carnavalul de anul acesta până acum
În raportul privind veniturile din al treilea trimestru, compania a raportat un venit din exploatare record și și-a crescut previziunile pentru câștigurile ajustate înainte de dobândă, impozite, depreciere și amortizare în 2024, datorită cererii puternice și oportunităților de economisire a costurilor. Carnival a mai spus că rezervările în avans cumulate pentru întregul an 2025 sunt mai mari decât recordul istoric din 2024, iar prețurile sunt, de asemenea, mai mari decât anul trecut.
Farley a remarcat că aproape jumătate din anul viitor este rezervată – și asta nu include beneficiile noii insule, Celebration Island. Insula va fi mai mult ca CocoCay din Royal Caribbean și se va lansa în iulie, a spus ea.
„Este un mare catalizator pentru Carnaval”, a spus ea. „Creează o nouă destinație și deseori stârnește un nou interes”.
Cu toate acestea, Scholes a spus că cercetările sale arată că dintre cele trei mari linii de croazieră, marca Carnival se confruntă cu cea mai intensă concurență a prețurilor din partea operatorului privat de croazieră MSC.
Acțiunile Carnival au rămas în urmă față de piață, în creștere cu aproximativ 13% până în prezent. În contrast, el Indicele S&P 500 Creștere cu aproximativ 22%.
În cele din urmă, Norwegian Cruise Line Holdings are o evaluare medie a analiștilor de „supraponderare”, ceea ce reprezintă un avantaj de aproximativ 4% față de prețul mediu țintă, potrivit FactSet.
Citibank este una dintre companiile optimiste pe Norwegian Air, care și-a ridicat ratingul acțiunilor de la „neutru” la „cumpărare” pe 9 octombrie. De asemenea, compania și-a ridicat prețul țintă la 30 USD de la 20 USD, ceea ce reprezintă un avantaj de 29% față de prețul de închidere de joi.
Inventarul Norwegian Cruise Line până în prezent
„Schimbarea de strategie a NCLH ne face să credem că imensa oportunitate de stabilire a prețurilor nu va fi compensată de costuri fulgerătoare”, a scris analistul James Hardiman într-o notă din 9 octombrie.
El a spus că investitorii se așteaptă ca profitul pe acțiune să crească la o rată anuală compusă de 23% pe parcursul a trei ani. Cu toate acestea, el a adăugat că, dacă Norwegian ar putea menține o marjă cost-to-yield de 2,5%, raportul ar putea fi mai aproape de 30%.
În timp ce Norwegian încă nu a anunțat oficial o experiență pe insulă privată în stil CocoCay, Scholes este încrezător că compania aeriană va avea un produs competitiv până în 2026.
Acțiunea a avut, de asemenea, performanțe slabe pe piața mai largă, crescând cu aproape 16% până în prezent.