
Mașini parcate în interiorul unui dealer Volkswagen din Berlin, Germania, pe 10 octombrie 2024.
Sean Gallup |. Știri Getty Images |
Volkswagen Consiliul de întreprindere al companiei a declarat luni că ia în considerare reduceri de salarii și disponibilizări la scară largă, precum și închiderea sau reducerea fabricilor din Germania.
Președintele comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo, a declarat că conducerea Volkswagen a prezentat recent consiliului planuri care includ o reducere generală a salariilor cu 10% și o înghețare a salariilor în 2025 și 2026. Luând în considerare toți factorii, agenția estimează că lucrătorii vor suferi o reducere de salariu cu aproximativ 18% în această perioadă.
Lucrătorii cu anumite contracte colective de salarizare vor pierde, de asemenea, bonusuri și plăți suplimentare la aniversarea angajării, a spus consiliul de întreprindere.
Cavallo a spus că Volkswagen intenționează, de asemenea, să închidă trei fabrici din Germania și să le reducă pe toate celelalte.
Angajații producătorului auto german Volkswagen (VW) participă la o conferință de informare găzduită de reprezentanții lucrătorilor la sediul companiei din Wolfsburg, nordul Germaniei, pe 28 octombrie 2024, concentrându-se pe cele mai recente propuneri de economii ale conducerii.
Julian Stratenschulte |. AFP |
„Concret, asta înseamnă că scoatem mai multe produse, volume, schimburi și linii întregi de asamblare, mult peste ceea ce facem deja”, a spus ea într-un comunicat publicat luni, „Toate fabricile germane Volkswagen sunt afectate de Nimeni este în siguranță”, a adăugat Cavallo.
Ea a avertizat cu privire la concedieri pe scară largă ca parte a planurilor producătorilor de automobile, menționând că zeci de mii de locuri de muncă sunt în pericol.
Comitetul a mai spus că Volkswagen intenționează să externalizeze unele dintre diviziile sale către companii externe sau către fabricile de peste mări ale producătorului auto.
Dilema Volkswagen
Conducerea Volkswagen și-a prezentat planurile consiliului de întreprindere separat de discuțiile în curs privind un contract de muncă, a spus consiliul de întreprindere. Următoarea rundă de negocieri este programată pentru miercuri, când Volkswagen publică ultimele sale venituri trimestriale.
Volkswagen a declarat într-o declarație tradusă luni de CNBC că schimbarea este necesară din cauza condițiilor economice.
Șeful resurselor umane Volkswagen, Gunnar Kilian, a declarat că producătorul auto nu și-ar putea permite investiții suplimentare fără a lua măsuri semnificative pentru a restabili competitivitatea, adăugând că restructurarea va asigura soliditatea financiară a companiei în viitor.
Directorul executiv al Volkswagen Passenger Cars, Thomas Schaefer, a declarat că compania nu generează suficiente venituri din vânzările de vehicule, în timp ce costurile cu energia, materialele și forța de muncă creșteau. El a adăugat că fabricile germane nu erau suficient de productive, iar costurile erau mai mari în comparație cu obiectivele Volkswagen și cu cele suportate de rivali.
Volkswagen a mai spus luni că va înainta propuneri de reducere a costurilor muncii în timpul negocierilor colective de la sfârșitul acestei săptămâni.
Acțiunile Volkswagen s-au tranzacționat ultima dată cu 1,4% la ora 12:28, ora Londrei.
La fel ca mulți alți producători auto germani și europeni, Volkswagen se luptă pe fondul unei treceri către vehiculele electrice și al unei economii globale care slăbește în general. Luna trecută, compania Scade perspectivele anuale A fost a doua oară în mai puțin de trei luni când performanța unității de autoturisme a fost mai slabă decât se aștepta.
În septembrie, producătorul auto Avertizează despre posibile închideri de fabrici și spune că renunță la o serie de contracte de muncă. Aceasta include acorduri cu angajații în posturi de specialitate sau de conducere, lucrători ocazionali și ucenici.
Compania a mai spus că va pune capăt unui acord de protecție a muncii care este în vigoare pentru angajații germani din 1994.
Anunțurile au fost întâmpinate cu o rezistență puternică din partea consiliului de întreprindere și a principalului sindicat german IG Metall.
Luni, negociatorul șef al IG Metall, Thorsten Gröger, a declarat că cel mai recent plan al Volkswagen este inacceptabil și „lovind inimile angajaților Volkswagen muncitori”.
„Dacă Volkswagen își confirmă abordarea distopică miercuri, consiliul de administrație trebuie să se aștepte la consecințe de la noi”, a spus el, potrivit unei traduceri CNBC.