October 29, 2024

Ridicarea capacului: O privire interioară asupra tehnologiei care conduce succesul Formula 1

Sportul cu motor nu este întotdeauna o vitrină pentru ingineria de precizie.

Directorul echipei Williams, James Vowles, a declarat pentru „Inside Track” de la CNBC: „Acum douăzeci de ani, când construiai o mașină, brațul de braț urma să treacă prin o parte a caroseriei; ai forat-o, vei descoperi că axa este în poziție greșită.

Cu toate acestea, cu 24 de curse în sezonul modern de Formula 1 și limite ale cheltuielilor pentru curse, chiar și greșelile mici pot costa titlul. Pentru a le evita, echipele se bazează mai mult pe instrumente digitale. Design-urile mașinilor sunt de fapt regândite înainte de a fi încărcate într-un program care simulează fluxul de aer din jur. Între timp, alte sisteme software testează presiunea fiecare piuliță și șurub în diferite condiții meteorologice pentru a se asigura că designul va rămâne stabil pe tot parcursul sezonului.

„Odată ce credem că am găsit un design de înaltă performanță, construim o versiune de 60% și o punem în tunelul de vânt”, a declarat directorul tehnic de afaceri McLaren, Dan Keyworth, pentru CNBC, adăugând că prototipurile sunt echipate cu sute de senzori. ingineri de software pentru a simula performanța mașinii în diferite scenarii.

Spre deosebire de mașinile complet fabricate care nu pot fi testate în întreaga lume, acești „gemeni digitali” permit echipelor să modeleze condițiile pe care o mașină reală va trebui să le îndeplinească. „Sunt o mulțime de lucruri pe care trebuie să le analizați sau să le procesați înainte de a ajunge pe pistă, inclusiv să petreceți timp în simulator”, a spus pilotul Red Bull Max Verstappen. „Odată ce mașina este pe sol, încerci cu adevărat să o optimizezi.”

Campionul Regatului Unit Lewis Hamilton și Mercedes și locul doi Max Vey din Țările de Jos și Oracle Red Bull Racing în timpul Marelui Premiu al Marii Britanii F1 de la Silverstone din Northampton, Anglia, pe 7 iulie 2024. Stapan a sărbătorit la parcul închis.

Bryn Lennon – Formula 1 |. Getty Images

Făcând acest lucru prin gemeni digitali, echipele pot dezvolta strategii pentru diferite circuite. O mașină proiectată pentru un circuit rapid precum Silverstone din Marea Britanie nu va avea aderența și forța de apăsare necesare într-un loc precum Monaco, unde șoferii trebuie să folosească întreaga lățime a pistei. Cu 24 de curse în program și doar câteva zile între curse, prognoza performanței pistelor este crucială pentru a ne asigura că inginerii sunt pregătiți să facă orice modificări necesare.

De asemenea, le permite să-și ajusteze strategiile din mers. Deși echipele pot avea până la 60 de personal operațional pe pistă în ziua cursei, fiecare echipă comunică cu analiștii de la sediu. „Avem o legătură directă de date de la pistă înapoi la camera noastră de control al misiunii în timp real”, a spus Ben Waterhouse, șeful de inginerie de performanță la Red Bull oferind Recomandări care pot fi implementate în curse.”

Pe măsură ce echipa a trecut de la cronometre și dispozitive portabile de temperatură a motorului la senzori de bord, acele recomandări au devenit mai precise. Generați 1,1 milioane de date Puncte pe secundă. „Acolo este inteligența artificială și învățarea automată sunt foarte puternice, deoarece pot reacționa mult mai repede decât oamenii”, a spus Walls. „Cu toate acestea, există zone în care este nevoie de iluminarea umană, de exemplu, dacă există un accident, oamenii se pot uita foarte repede și pot determina dacă sunt prezente steaguri roșii”.

Cu limitele de costuri limitând bugetul la 135 de milioane de dolari pe an, automatizarea sarcinilor repetitive a fost esențială pentru a se asigura că echipa folosea resursele în mod eficient. Inginerii au părăsit sarcina de a prezice costurile de inventar și de a organiza transportul către mașini, în timp ce analiștii folosesc algoritmi de recunoaștere a modelelor pentru a determina când alte echipe sunt probabil să intre în competiție în timpul unei curse.

Calea boxelor a fost foarte aglomerată în timpul Grand Prix-ului Crypto.com Miami din 2024 de Formula 1 din Miami, SUA, pe 1 mai 2024.

Fotografii Noor |. Fotografii Noor |

Dacă funcționează bine, guvernanța poate împinge echipele să găsească noi modalități de utilizare a acestor tehnologii.
“În trecut, am putut să ne asumăm destul de mult riscuri – vom obține un avantaj de performanță din asta?”, a spus Waterhouse. „Dar ultimele reglementări ne obligă să schimbăm felul în care privim inovația; să fim foarte conștienți de costuri și să fim mai concentrați pe eficiență”.

Pe măsură ce inteligența artificială și alte tehnologii avansează, găsirea unor modalități de implementare a acestora va determina din ce în ce mai mult dacă campionatul F1 este câștigat sau pierdut. Companiile de tehnologie s-au grăbit să ajute echipa, cu o serie de noi contracte de sponsorizare semnate doar în ultimii doi ani. Spre deosebire de companiile de tutun, care au sponsorizat generațiile anterioare de echipe de F1, sunt implicate companii de tehnologie. Gigantul de cloud computing Oracle nu numai că a plătit Se pare că 300 de milioane de dolari Devenirea unui sponsor principal al Red Bull le oferă, de asemenea, acces la infrastructura cloud și expertiza în inteligența artificială. Parteneriatul Google cu McLaren se bazează pe principii similare, oferind tehnologie și expertiză în schimbul unei platforme globale pe care se pot testa împotriva rivalilor comerciali.

Aceasta nu este doar o nouă eră pentru F1, ci și o nouă eră pentru sport. Cei mai mari competitori nu mai sunt cei mai buni sportivi sau strategi geniali, ci cei mai inovativi.

Corecție: Această poveste a fost actualizată cu poziția corectă a lui James Walls.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *