Investitorii de jos în sus desemnează industriile care pot fi investite

Piețele japoneze au crescut constant până acum în această săptămână, iar un investitor de jos în sus vede potențialul pentru câștiguri suplimentare. „Când ne uităm la Japonia, este greu să nu fii optimist pe bursă. Pentru că chiar și companiile care se confruntă cu câștiguri vor avea evaluările scăzute și, chiar dacă câștigurile sunt slabe, prețurile acțiunilor lor ar putea să nu scadă semnificativ. ”, a spus Kato. A spus fondatorul companiei de piețe de capital LightStream Research. „Când ne uităm la evaluările multor companii, acestea arată ridicol de ieftine”, a adăugat el. Într-un interviu acordat CNBC Pro pe 29 octombrie, Kato a subliniat că Japonia trece printr-o perioadă de „normalizare” din cauza unei redresări a consumului intern, a creșterii numărului de turiști, a creșterii mai bune a salariilor, a încrederii sporite în rândul populației bogate. , și exporturi mai competitive. „Cred că acest lucru este foarte pozitiv pentru economie și susține posibilitatea ca piața de valori să aibă o performanță extrem de bine – spre deosebire de perspectivele economice slabe de acum un deceniu”, a explicat Kato, menționând că îmbunătățirea condițiilor macroeconomice a adus beneficii multor companii au o putere mai bună de stabilire a prețurilor și o rentabilitate mai puternică. Comentariile lui Kato au venit ca știri că coaliția de guvernământ a primului ministru Shigeru Ishiba nu a reușit să-și asigure o majoritate parlamentară la alegerile din Japonia au pus piețele japoneze în centrul atenției. Punctul de referință al Japoniei Nikkei 225 a încheiat marți cu 0,77% mai mare, la 38.903,68 puncte, extinzând câștigurile după rezultatele alegerilor din weekend. Topix a crescut cu 0,91% la 2.682,02 puncte. În ansamblu, indicele Nikkei 225, care include primele 225 de companii de pe Bursa de Valori din Tokyo, a crescut cu aproape 16,25% de la începutul anului, în timp ce Topix este în creștere cu aproximativ 12,8%. Magazine universale Unul dintre segmentele de piață despre care Kato este optimist în Japonia este magazinele universale. El a explicat că astfel de magazine sunt patronate de persoanele cu venituri medii și mari din țară, care au o putere de cheltuieli mai mare. Singurul stoc care i-a remarcat a fost Takashimaya. Kato a descris lanțul, care vinde produse precum îmbrăcăminte, electronice și mobilier pentru casă, drept „unul dintre cei mai mari beneficiari ai cheltuielilor cu venituri medii și mari”. Optimismul lui cu privire la magazinele universale este interesant pentru că multe magazine „nu s-au extins în aproximativ 30 de ani”. El a subliniat că mai multe magazine s-au „strâns” și au închis magazine cu trafic redus de clienți. Totuși, Kato vede un potențial pe termen lung având în vedere un sprijin intern puternic. “Cererea internă în creștere completează acum cererea de intrare mai mare din partea turiștilor în sector. Așadar, în general, magazinele universale arată destul de interesante”, a adăugat el. El a subliniat, de asemenea, că pensionarea treptată a lucrătorilor mai în vârstă, mai bine plătiți este de bun augur pentru companie. Astfel de angajați reprezintă aproximativ două treimi din forța de muncă a companiei, reducând costurile de vânzare, generale și administrative ale companiei și oferind „pârghie operațională pe linia de jos pe măsură ce cheltuielile[consumator]cresc”. Pariuri pentru alimente și băuturi O altă temă pe care Kato se concentrează este alimentele și băuturile, care pot beneficia în mod disproporționat de creșterile de preț din cauza marjelor lor mai mici. El a menționat că aceste creșteri ale ratelor ar putea crește profiturile operaționale dacă costurile rămân neschimbate. „Ne așteptăm ca majoritatea companiilor din sector să-și depășească evaluările de orientare și consens”, a adăugat el, numind lanțul de fast-food Yoshinoya Holdings printre alegerile sale de top. Rentabilitatea companiei s-a „îmbunătățit semnificativ” în urma creșterilor recente ale prețurilor. În prezent, compania își adâncește prezența în Asia de Sud-Est, China și Statele Unite. „Revenirea după presiunea din străinătate este „relativ pozitivă” în ceea ce privește industria auto, pe lângă industriile sale mai concentrate pe consumatori. Investitorul a numit sectorul „extrem de ieftin” și a remarcat că preocupările legate de o recesiune din SUA și potențiala apreciere a yenului ieftin în prezent față de dolar ar fi putut descuraja investitorii să se concentreze în acest sector. Chiar și așa, Kato crede că stocurile auto sunt evaluate atractiv. Singurul nume care l-a remarcat a fost Toyota Motor. Investitorul a subliniat că, spre deosebire de rivalii Nissan și Honda, compania este „extrem de competitivă” și capabilă să reziste presiunii din cauza trecerii Chinei la vehiculele electrice. „Toyota este într-o poziție foarte bună – cred că pariul lor pe o abordare echilibrată a hibrizilor, hibrizilor plug-in, vehiculelor electrice și pilelor de combustibil începe să dea roade, deoarece multe țări realizează acum întregul potențial al Dificultății.