Fotografiile aeriene arată vehicule electrice de export stivuite la terminalul internațional de containere din portul Taicang din Suzhou, provincia Jiangsu din estul Chinei. Uniunea Europeană și China au convenit să negocieze planuri de a impune tarife pentru vehiculele electrice produse din China.
STER |. AFP |
Ministerul Comerțului din China spune că „nu acceptă” tarifele UE pentru mașinile electrice chinezești creste tarifele Miercuri, proporția vehiculelor electrice din China a ajuns la 45,3%.
Tariful suplimentar este de 7,8% Tesla la 35,3% Motor SAICși suprapusă taxei standard de import de 10% pentru mașinile din UE.
Într-o declarație, Ministerul Comerțului a spus: „China a subliniat în mod repetat că ancheta antisubvenție a UE asupra vehiculelor electrice chinezești conține multe probleme nerezonabile și neconforme și este o practică protecționistă de „concurență neloială””.
UE lansează „compensarea” Un studiu asupra vehiculelor electrice din China Anul trecut, aceștia au fost acuzați că au fost subvenționați ilegal și, prin urmare, „cauzează sau ar putea cauza prejudicii economice” industriei vehiculelor electrice din UE.
China a intentat un proces în conformitate cu legea Organizația Mondială a Comerțului de soluționare a disputelor mecanism. Ministerul Comerțului a declarat că „China va continua să ia toate măsurile necesare pentru a proteja cu hotărâre drepturile și interesele legitime ale întreprinderilor chineze”.
Ministerul de Comerț al Chinei a subliniat, de asemenea, că UE a declarat că va continua să negocieze cu China, adăugând că cele două părți desfășoară o nouă rundă de consultări.
Declarația a exprimat, de asemenea, speranța că UE „va coopera cu China într-o manieră constructivă… pentru a ajunge la o soluție acceptabilă pentru ambele părți cât mai curând posibil pentru a evita escaladarea fricțiunilor comerciale”.
25 octombrie, relatează Reuters Ambele părți iau în considerare posibile angajamente de preț minim din partea producătorilor chinezi sau investiții în Europa ca alternativă la tarife.
Cotele producătorilor chinezi de vehicule electrice au fost în mare parte mai scăzute la începutul tranzacțiilor de miercuri, cu grele BYD Tranzacționarea este aproape de flatline while Nioh şi Motoare Xpeng a scăzut cu 3,07%, respectiv 0,11%.
Ken Peng, șeful strategiei de investiții în Asia la Citi Wealth, a declarat pentru CNBC: „Considerând toate lucrurile, este regretabil, dar nu uriaș”.
Peng a adăugat că nivelul tarifelor părea a fi „moderat”, dar a remarcat că tarifele din SUA și UE ar obliga producătorii chinezi să-și diversifice lanțurile de aprovizionare și să crească capacitatea de producție în afara Chinei.
Dacă China ripostează, el a spus că se așteaptă ca tarifele să se concentreze pe importurile de bunuri agricole și de lux din Europa.