October 30, 2024

Eli Lilly și CompaniaBlockbuster de slăbire Zepbound și tratamentul diabetului Mounjaro a lansat Vânzări mai slabe decât se aștepta Deși furnizarea ambelor medicamente este în trimestrul al treilea și-a revenit în mare parte din penuria generalizată în statele unite

Compania a spus că cauza nu a fost o problemă de cerere sau de ofertă.

În schimb, Eli Lilly a dat vina pe vânzările dezamăgitoare pe seama angrosilor de medicamente care au redus stocurile Zepbound și Mounjaro. Angrosiştii cumpără medicamente de la producători şi le vând spitalelor, clinicilor, farmaciilor şi altor furnizori de servicii medicale.

Oferta crescută i-a permis lui Eli Lilly să îndeplinească comenzile în așteptare de la angrosisti în al doilea trimestru, ceea ce a condus la stocuri mai mari la Zepbound și Mounjaro, potrivit gigantului farmaceutic.

Dar Eli Lilly a spus că acești angrosisti au folosit o parte din stocul lor existent în al treilea trimestru, în loc să cumpere mai mult de la companie, diminuând veniturile din ambele tratamente.

Vânzările lui Mounjaro în trimestrul al treilea au fost de 3,11 miliarde de dolari, cu mult sub așteptările analiștilor de 3,7 miliarde de dolari, potrivit estimărilor realizate de StreetAccount. Vânzările Zepbound pentru acest trimestru au fost de 1,26 miliarde dolari, lipsind așteptările analiştilor de 1,76 miliarde dolari.

„Vinovatul este lovitura asupra stocurilor Mounjaro și Zepbound… mai degrabă decât cererea slabă”, a scris analistul Citi Geoff Meacham într-o notă de cercetare miercuri.

Jared Holz, strateg de acțiuni la Mizuho Healthcare, a scris într-un e-mail că „destockarea” – adică vânzarea stocurilor de medicamente existente în loc să le adauge – este surprinzătoare, mai ales că În situațiile în care cererea de medicamente terapeutice este mare.

Dar el a spus că Eli Lilly a investit între 10 și 15 miliarde de dolari doar în acest an pentru a extinde capacitățile de producție pentru medicamentele sale injectabile, ceea ce ar trebui să „ajute la inversarea unora dintre tendințele raportate în această perioadă”.

Cu toate acestea, unii analiști se întreabă dacă problemele de stoc pot explica toate vânzările Zepbound și Mounjaro din trimestrul trei. Analistul Barclays Carter Gould a scris într-o notă de miercuri că acest factor explică probabil „o mică parte”, sau aproximativ 20%, din veniturile pierdute din medicamente.

Cererea pentru pierderea în greutate și injecțiile pentru diabet a depășit oferta în ultimii doi ani.

Dar problemele legate de aprovizionare ale lui Eli Lilly au început să scadă la începutul acestui an, când Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA a eliminat ingredientul activ al lui Mounjaro și Zepbound, tezepatida, de pe lista penuriei.

La începutul acestei luni, un grup comercial reprezentând farmacii compuse, care produc alternative personalizate și adesea mai ieftine la medicamentele de marcă, care sunt insuficiente, a dat în judecată FDA. Organizația a spus că tilsiparatida rămâne insuficientă și ar trebui să rămână pe lista penuriei, ceea ce a determinat agenția să-și reconsidere decizia.

Într-o convorbire privind veniturile de miercuri, directorii Eli Lilly au insistat că cererea de bază pentru drog a rămas puternică.

„Există o problemă de cerere? Nu”, a spus CEO-ul Eli Lilly, Dave Ricks, observând că „există o problemă mare cu inventarul de acces”.

„Cred că într-adevăr nu avem control și nu încercăm să-l controlăm, dar realitatea este că clienții din aval, angrosistii și comercianții cu amănuntul ai lui Eli Lilly iau propriile decizii cu privire la care dintre cele 12 forme de dozare diferite doresc să le aprovizioneze. La ce nivel”, a spus Ricks.

El a observat că angrosiştii se confruntă cu o serie de constrângeri, inclusiv presiuni financiare. De asemenea, trebuie să se ocupe de constrângerile de capacitate „lanțului rece” sau de menținerea lanțurilor de aprovizionare controlate la temperatură, pentru a asigura calitatea medicamentelor de la producție până la livrare.

Ricks a spus că Eli Lilly nu a început încă ceea ce compania numește o „campanie de stimulare a cererii” sau publicitate și promovare pentru Zepbound. Producătorul de medicamente va începe aceste eforturi în noiembrie, a spus el.

Aceasta va include furnizarea de mostre de medicamente furnizorilor de servicii medicale

Lilly investește, de asemenea, masiv în site-ul său direct pentru consumatori, care oferă rețete de telemedicină și livrare directă la domiciliu a anumitor medicamente pentru a extinde accesul pacienților, au spus directorii la apel.

Ricks a respins ideea că rezultatele dezamăgitoare ale vânzărilor din acest sezon s-au datorat concurenței dintre lansările compuse Mounjaro și Zepbound.

„Nu vedem cu adevărat impactul financiar al combinației asupra lui Eli Lilly”, a spus Ricks.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *