October 31, 2024

Mass-media și publicul privesc SUV-ul electric Atto 3 produs de producătorul chinez de mașini BYD la târgul de vehicule electrice Full Charge Live din Farnborough, Anglia, pe 28 aprilie 2023.

Nick Carey |

China le-a cerut producătorilor săi de automobile să oprească investițiile pe scară largă în țările europene care sprijină tarife suplimentare pentru vehiculele electrice produse din China, au declarat două persoane familiare cu problema, o mișcare care ar putea diviza și mai mult Europa.

Noile tarife UE de până la 45,3% au intrat în vigoare miercuri, după ce o investigație de un an a divizat blocul și a declanșat represalii din partea Beijingului.

Zece state membre UE, printre care Franța, Polonia și Italia, au susținut tarifele la votul din această lună, cinci dintre care Germania s-au opus și 12 s-au abținut.

Producătorii de automobile chinezi includ BYD, Administrația de Stat pentru Industrie și Comerțși de bun augur Persoanele familiare cu chestiunea au spus că Ministerului Comerțului i s-a spus, la o întâlnire desfășurată pe 10 octombrie, că proiectele grele de investiții în active, cum ar fi construirea de fabrici în țările care susțin propunerea, ar trebui suspendate.

Aceștia au refuzat să fie numiți deoarece întâlnirea nu a fost publică.

Mai mulți producători auto străini au participat și la întâlnire, la care participanții li s-a spus să fie precauți cu privire la investițiile în țările care s-au abținut de la vot și să fie „încurajați” să investească în cele care au votat împotriva tarifelor, au spus persoane familiare cu chestiunea.

Colin Rush de la Oppenheimer spune că Tesla nu are nevoie de mașini low-end pentru a continua să crească

Geely a refuzat să comenteze. SAIC, BYD și Ministerul Comerțului nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.

Mișcarea autorităților chineze de a suspenda investițiile în unele părți ale Europei arată că Beijingul caută pârghie în negocierea alternativelor la tarife cu Uniunea Europeană și este dornic să evite o scădere bruscă a exporturilor de vehicule electrice către piețele majore.

Europa va reprezenta mai mult de 40% din livrările de vehicule electrice ale Chinei în 2023, conform calculelor Reuters folosind date de la Asociația Chinei pentru Autoturisme.

În condițiile în care Statele Unite și Canada impun tarife de 100% pentru vehiculele electrice produse din China, scăderea exporturilor de vehicule electrice către Europa ar putea exacerba problema supracapacității cu care se confruntă producătorii de automobile chinezi pe piața internă.

În timpul vizitei primului ministru spaniol Pedro Sanchez în China luna trecută, o companie chineză a fost de acord să construiască o fabrică de un miliard de dolari în Spania pentru a produce mașini pentru producția de hidrogen. Spania a fost una dintre cele 12 țări UE care s-au abținut.

Țări UE, cum ar fi Italia și Franța, au căutat investiții de la producătorii de automobile chinezi, dar au avertizat și că inundația de mașini electrice chineze ieftine prezintă riscuri pentru producătorii europeni.

SAIC Motor, deținut de stat, al doilea cel mai mare exportator de mașini din China, caută locații în Europa pentru a construi fabrici de vehicule electrice și intenționează să deschidă un al doilea centru european de piese în Franța în acest an pentru a satisface cererea în creștere pentru vehiculele sale marca MG.

Un consilier al ministrului adjunct al Comerțului francez Sophie Primas a spus că nu vor comenta înainte ca ea să viziteze China săptămâna viitoare.

Guvernul italian este în discuții cu Chery, cel mai mare exportator al Chinei, precum și cu alți producători auto chinezi, inclusiv Motor Dongfengîn ceea ce privește potențialele investiții.

Ministerul Industriei din Italia a refuzat să comenteze. Dongfeng nu a răspuns imediat, în timp ce Chery a refuzat să comenteze.

BYD construiește o fabrică în Ungaria, care a votat împotriva tarifelor. Gigantul chinez de mașini electrice s-a gândit, de asemenea, să își mute sediul central european din Țările de Jos în Ungaria din cauza costurilor, au declarat două persoane familiare cu problema.

Chiar înainte ca Beijingul să-și emită îndrumările, companiile chineze se fereau să înființeze site-uri de producție independente în Europa, deoarece ar necesita investiții semnificative și o înțelegere profundă a legilor și culturii locale.

De asemenea, producătorilor de automobile li s-a spus, la întâlnirea din 10 octombrie, că ar trebui să evite discuțiile privind investițiile individuale cu guvernele europene și, în schimb, să se angajeze împreună în negocieri colective, au spus oameni familiarizați cu problema.

Anterior, Ministerul Comerțului a emis un avertisment similar în iulie, sfătuind producătorii de automobile chinezi să nu investească în țări precum India și Turcia și să investească cu prudență în Europa.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *