Afișe de film pentru „Wicked”, „Warrior II” și „Moana 2”.
Sursa: Universal Pictures (L), Paramount (C) și Disney (R)
Trei blockbuster majore de la Hollywood vor avea loc la box office în noiembrie, fiecare concurând pentru atenția publicului, veniturile de la box-office și timpul de ecran pe cele mai mari ecrane ale cinematografelor.
universal„Ticălosul” Paramountde Gladiator II și disney„Moana 2” a fost lansat în cinci zile de Ziua Recunoștinței. Se așteaptă ca toate cele trei filme să prospere la box office atât în timpul lansării, cât și în restul anului.
Cu toate acestea, pe măsură ce cinefilii devin mai pretențioși cu privire la modul în care își cheltuiesc banii și la ce filme se ridică de pe canapea pentru a vedea, analiștii de box office vor să știe care blockbuster vor beneficia cel mai mult de vânzările de bilete premium.
Spre o primă
Ecranele avansate de format mare (numite adesea PLF) îmbunătățesc experiența de vizionare, de ex. mare galerie de artă, DolbyScreen X și 4DX – prețuri mai mari ale biletelor. Ecranele fizice sunt adesea mai mari decât ecranele de film tradiționale sau au săli cu sisteme de sunet de calitate superioară sau opțiuni de scaune.
„Publicul se îndreaptă către cele mai mari, cele mai bune și mai imersive săli de teatru”, a spus Shawn Robbins, director de analiză pentru divizia de film a Fandango și fondator și proprietar al Box Office Theory. „Sunt primele cinematografe care au vândut filme la cerere mare pentru a vinde filme cu cerere mare. Vânzările în ziua proiecției tind să încetinească sau să se extindă în zilele următoare, deoarece acele ecrane și cele mai bune locuri sunt ocupate în loc să se mute în cinematografe tradiționale mai puțin atractive, non-premium.
Pe 10 octombrie 2018, atmosfera a fost caldă la proiecția privată Imax a filmului „First Man” desfășurată la Teatrul Imax AMC din New York City.
Lars Nikki |. Getty Images Divertisment |
Potrivit Comscore, peste 950 de cinematografe din America de Nord sunt acum echipate cu aceste ecrane PLF, o creștere cu 33,7% față de acum cinci ani. Aceste ecrane reprezintă 9,1% din box office-ul intern, care va fi de aproximativ 600 de milioane de dolari în 2024.
„Importanța PLF ca procent din creșterea anuală a box office-ului din ultimii ani nu poate fi exagerată”, a spus Paul Dergarabedian, analist media senior la Comscore tarife cinema”.
Potrivit lui Steve Buck de la compania de date cinematografice EntTelligence, biletele premium acum o medie de aproximativ 16,71 USD fiecare, în creștere cu 8% de când compania a început să raporteze aceste cifre în 2021. Între timp, biletele standard costă aproximativ 11,82 USD fiecare, o creștere cu 7,4% față de prețurile din 2021.
„Formatele premium sunt o atracție semnificativă pentru cinefilii care caută cea mai bună experiență captivantă, aceste filme reprezentând de obicei mai mult de o treime din traficul de premiere de succes în weekend”, a spus Barker.
Recunoscând importanța tot mai mare a acestor tipuri de teatre, Asociația Națională a Proprietarilor de Teatru a dezvăluit în septembrie că opt dintre cele mai mari lanțuri de teatre din America de Nord ar Investiție de peste 2,2 miliarde USD Modernizarea și modernizarea sediului cinematografului. Investiția va fi folosită pentru a îmbunătăți proiectoarele laser, sistemele de sunet imersive și actualizările de scaune, precum și pentru a îmbunătăți ofertele de concesiune și pentru a adăuga opțiuni de divertisment pentru familie, cum ar fi bowling și arcade.
Veniturile PLF încă reprezintă doar o mică parte din totalul box office-ului, majoritatea publicului urmărind filme pe ecranele digitale tradiționale. Cu toate acestea, box office-ul PLF a crescut cu 33% în doar cinci ani, ceea ce nu este puțin lucru.
Blockbuster pe cel mai mare ecran
Filmele care beneficiază cel mai mult de vânzarea biletelor PLF sunt cele mai mari succese de la Hollywood.
Publicul se așteaptă la o acțiune explozivă și un spectacol uluitor în locații de ultimă generație. De aceea filme ca „Oppenheimer” de la Universal Pictures disney „Avatar: Calea apei” şi Warner Bros.’ Dune și Dune: Partea a II-a au reprezentat o mare parte din box office-ul PLF în timpul rulării lor.
acele filme suntEste chiar filmat cu camere speciale cu scopul expres de a fi văzut pe un ecran de înaltă calitate de format mare. De fapt, fanii „Oppenheimer” și „Dune: Part II” au așteptat zile sau chiar săptămâni în cinematografele IMAX sold-out pentru a vedea filmul.
Pe 29 iulie 2023, panoul de publicitate pentru film Oppenheimer din Times Square, New York.
Adam Jeffery | CNBC
Drept urmare, studiourile pariază foarte mult pe filmele în franciză. O parte din motiv este că, în urma pandemiei, publicul s-a înaintat pentru a revendica drepturile de proprietate intelectuală existente – vezi „Deadpool and Wolverine”, „Inside Out 2”, „Despicable Me 4”, „Dune: Part II” „. , „Twister” și „Beetlejuice” domină topurile de box office din 2024.
Acesta este unul dintre motivele pentru care anul viitor va fi așa Între 50% și 70% dintre filme provin din cele șase studiouri majore — Universal Pictures, Disney, Warner Bros., Paramount, Sony și Lionsgate — legate de IP-ul existent.
De aceea, viitoarea sărbătoare de Ziua Recunoștinței poate fi dificilă. Wicked și Gladiator II vor debuta pe 22 noiembrie și vor împărți probabil locațiile disponibile PLF. Ambele filme au renunțat la Ziua Recunoștinței după luni de zile „Moana 2” este programat să fie lansat pe 27 noiembrie.
Cu toate acestea, odată cu intrarea lui Moana 2, aceste divizii de ecran premium se vor schimba. Când un film este lansat, studiourile și operatorii de cinematograf ajung la un acord care specifică în câte cinematografe va fi difuzat, cât de des va fi difuzat și pe ce tip de ecrane va fi difuzat. Aceste aranjamente se vor schimba pe măsură ce vor fi lansate noi filme. Nu este clar cum va fi împărțit ecranul PLF după ce cele trei filme vor fi lansate simultan.
„În anumite perioade ale calendarului, lansările vor fi mai lente decât altele, permițând unuia sau două filme să domine ecranele high-end, dar în perioadele în care concurența pentru filme de top este acerbă, filmele de succes sau potențial de succes pot fi mai bune la box office. „Așa s-a întâmplat în timpul nebuniei „Bappenheimer” de anul trecut, când Oppenheimer a controlat ecranele IMAX pentru o perioadă de timp, până când „Barbie” a reușit să se extindă acolo la doar câteva săptămâni după lansarea sa.”
Mulți se întreabă dacă Wicked și Gladiator II au potențialul de a-și repeta maximele de box office din 2023.papenheimer„——Eliberare dublă Warner Brothers „Barbie” se deschide în același weekend cu „Oppenheimer” de la Universal Pictures.
În prezent, analiștii de box office au o înțelegere largă a modului în care Wicked va performa în weekendul său intern de deschidere. NRG, o firmă de top de cercetare în domeniul divertismentului și tehnologiei, prezice o estimare conservatoare de 85 de milioane de dolari în venituri. Între timp, alții speculează că primul film din duologia planificată ar putea depăși 100 de milioane de dolari, luând până la 150 de milioane de dolari în primele trei zile în cinematografe.
Diviziunea așteptată a apărut pe măsură ce Hollywood-ul s-a luptat să comercializeze și să monetizeze filme muzicale în ultimii ani, dar și filmele IP preferate de fani au avut rezultate bune. Deoarece „Wicked” se bazează pe unul dintre cele mai îndrăgite muzicale ale lui Broadway, analiștilor de box office le este greu să prezică unde se va deschide.
Între timp, „Gladiator II” este de așteptat să încaseze între 60 și 80 de milioane de dolari în același weekend. „Moana 2” a stabilit deja un record de vânzări la box office pentru filme de animație în 2024 și este de așteptat să încaseze peste 100 de milioane de dolari în premiera sa internă de cinci zile.
„Cu toate acestea, reputația filmului în sine poate fi în cele din urmă forța motrice din spatele consumatorilor care aleg să cheltuiască bani pe bilete la film și floricele de porumb”, a spus Robbins. „După un răspuns inițial puternic și prezență pe ecranul premium la lansare, anumite filme transcend preferințele de format și unii spectatori ocazionali vor fi convinși să cumpere bilete indiferent de format.”
Dezvăluit: Comcast este compania-mamă a NBCUniversal și CNBC. NBCUniversal este editorul „Wicked”, „Oppenheimer”, „Despicable Me 4” și „Twister” și deține Fandango.