Oameni din jurul cafenelei Starbucks din Shenzhen, China.
Jakub Bolzycki |. Fotografii Noor |
la Starbucks Conferință telefonică privind veniturile din al patrulea trimestrunoul CEO Brian Nicol El le-a spus investitorilor că trebuie să petreacă mai mult timp în China pentru a înțelege provocările.
Vânzările companiei la același magazin din țară au scăzut cu 14%, pe măsură ce traficul pietonal și cheltuielile medii per client au scăzut. Nico a spus pentru CNBC Andrew Ross Sorkin El plănuiește să viziteze țara în prima sau a doua săptămână din decembrie pentru a înțelege mai bine afacerea.
Iată ce ați putea vedea când îl vizitează.
Model low-cost condus de parveniți ai Chinei
Parvenitul de cafea din China este în creștere în popularitate pe scena cafelei, concurând cu peste 7.300 de magazine Starbucks din toată țara.
18 iunie 2024, un magazin Starbucks din Shanghai, China.
Fotografie de cost |. Fotografie Noor |
anterior Luckin Coffee este listată pe Nasdaq Ați întâmpinat probleme de contabilitate și a experimentat eliminarea din listă. Dar, în ciuda acestui fapt, lanțul chinezesc de cafea a crescut rapid în China, cu peste 20.000 de magazine la sfârșitul celui de-al treilea trimestru.
Și e departe de a fi singurul. Alți concurenți locali includ Cotti Coffee, Manner, M Stand, Seesaw și Nowwa.
Luckin, Cotti și Manner au fost cei mai agresivi în stabilirea prețurilor.
De exemplu, în Beijing, un latte mic costă 4,22 USD la Starbucks, 2,25 USD la Luckin Coffee, 1,75 USD la Cotti și 2,11 USD la Manner. Aceasta nu include reduceri mari obișnuite. De exemplu, într-o zi recentă, Luckin Coffee a lansat o promoție în care majoritatea băuturilor aveau un preț de 90 de cenți.
Multe lanțuri de magazine chinezești sunt aglomerate și pot avea doar doi baristi (în cazul lui Manna, de obicei este doar un barista). Meniul de mâncare este limitat, iar locurile sunt puțin mai mult decât câteva scaune pliante. Cu toate acestea, băuturile au, în general, un preț mai mic de jumătate din prețul Starbucks.
Starbucks are o versiune express a cafenelelor sale din China numită „Starbucks Now”, unde majoritatea clienților comandă băuturi din aplicație și le ridică. Interiorul este mai simplu. Chiar și așa, nu există reduceri speciale în comparație cu Starbucks tradițional.
Consumatorii conștienți de bani își mențin aspirațiile
Datorită încetinirii economice, prețul a devenit un aspect important pentru consumatorii chinezi. În același timp, mulți oameni doresc să mențină un stil de viață similar, ceea ce înseamnă că consumatorii doresc să economisească cât mai mult posibil, fără a compromite prea mult calitatea.
Pe fondul competiției de cafea, lanțurile chineze își păstrează cafeaua interesantă, schimbându-și meniurile frecvent și încercând combinații care depășesc cu mult cappuccino-ul tradițional.
Cafeaua se amestecă cu suc, floral și se îngroașă cu orez sau chiar brânză. Brandul chinezesc Manner susține că folosește numai boabe de cafea din surse locale și își antrenează baristii să folosească aparate de cafea semi-automate.
Un tânăr barista lucrează la cafeaua cold brew de la Starbucks Reserve Roastery din Shanghai.
Zhang Peng|Racheta ușoară|Getty Images
M Stand și Seesaw concurează la capătul premium al pieței, introducând băuturi mai luxoase, cum ar fi de lungă durată M Stand hit, un latte într-o ceașcă de prăjituri comestibile cu fulgi de ovăz.
Dar, în cea mai mare parte, cu atât de multe opțiuni, băutorii de cafea pot găsi ceva care se potrivește gusturilor și portofelelor lor.
Concurență din toate direcțiile
Pe lângă rivalii săi de cafea din China, Starbucks concurează cu multe alte lanțuri locale în materie de ceai.
Magazinele specializate în ceai precum ChaPanda, Auntea Jenny și Mixue Bingcheng vând ceai de fructe și ceai cu lapte similar Starbucks, iar prețul este cu aproximativ 60% mai ieftin. Pe lângă băuturile cu ceai la preț redus, mătușa Jenny vinde și latte la prețul de 2,67 USD. Versiunea lui Mixue este de 56 de cenți.
Pe măsură ce mai mulți chinezi își doresc ceașca zilnică de cafea, cafeaua la pachet devine din ce în ce mai frecventă în lanțurile de ceai și magazinele universale.
Starbucks se confruntă și cu provocări internaționale precum tim hortonscafea costaricană, McDonald’s şi KFC.
Avantajele Starbucks
În ciuda concurenței acerbe din China, Starbucks are încă fanii săi.
Unul dintre principalele puncte de vânzare ale Starbucks în China rămâne acela că este văzut ca locul ideal pentru a petrece timp cu prietenii sau pentru a face conexiuni de afaceri.
Spre deosebire de multe alte unități din țară, magazinele Starbucks au lovit punctele cheie cu experiența lor unificată: interioare plăcute, scaune confortabile, împrejurimi curate și angajați prietenoși. Starbucks își menține statutul de brand cu aspirații de profil înalt.