CEO-ul Apple Cook (din mijloc) organizează evenimentul de lansare a Apple iPhone 16 la New York pe 20 septembrie 2024, participând cu clienții.
Timothy A. Clary |. Timothy A. Clary AFP |
de la Apple A doua unitate ca mărime după iPhone a devenit o afacere de 100 de miliarde de dolari pe an, îndrăgită de Wall Street.
Apple a declarat, joi, în raportul său privind veniturile, că veniturile sale din servicii au atins aproape 25 de miliarde de dolari, un nivel record pentru categorie și o rată anuală de creștere de 12%.
„Acesta este o piatră de hotar majoră”, a declarat directorul financiar Apple, Luca Maestri, la o conferință telefonică cu analiștii, „Trebuie să fim pe drumul cel bun pentru a ajunge la 100 de miliarde de dolari. Privind în urmă cu câțiva ani, rata de creștere este uimitoare”.
Apple și-a anunțat pentru prima dată veniturile din servicii în al patrulea trimestru din 2014, când au fost de 4,8 miliarde de dolari.
În ultimul deceniu, divizia de servicii a Apple a devenit o parte importantă a atractiei Apple pentru investitori. Marja sa de profit brută în trimestrul septembrie a fost de 74%, în timp ce marja de profit globală a Apple a fost de 46,2%.
Serviciile includ o varietate de produse diferite. Conform declarației companiei la SEC, acestea includ reclame, venituri din licențele de căutare de la Google, garanții AppleCare, servicii de abonament în cloud, cum ar fi iCloud, abonamente de conținut, cum ar fi serviciile Apple TV+ și plăți de la Apple Pay și AppleCare.
În timpul unui apel privind veniturile din ianuarie 2016, când unitatea de raportare era relativ nouă, a spus CEO-ul Apple, Tim Cook spune investitorilor Atenție.
„Cred că activele pe care le avem în acest domeniu sunt extraordinare și cred că este probabil ceva la care comunitatea de investiții își dorește și căreia ar trebui să acorde mai multă atenție”, a spus Cook.
De ani de zile, Apple a comparat dimensiunea afacerii sale de servicii cu companiile Fortune 500 clasificate în funcție de vânzări, pentru a-și face o idee despre dimensiunea acesteia. După joi, doar afacerea de servicii a Apple va fi clasată în jurul locului 40, pe baza celei mai recente rate de rulare. Fortune 500depășind Morgan Stanley și Johnson & Johnson.
Serviciul este atractiv pentru investitori, deoarece multe dintre abonamentele incluse sunt facturate în mod recurent. Acest lucru poate fi modelat mai fiabil decât vânzările de hardware, care vor crește sau scădea în funcție de cererea pentru un anumit model de iPhone.
„Da, partea recurentă crește mai repede decât partea tranzacțională”, a spus Maestri joi.
de la Apple Rezultatele trimestrului patru Veniturile și profitul au depășit previziunile de pe Wall Street joi, dar profitul net a scăzut brusc după ce au fost impuse taxe unice, ca parte a unei decizii fiscale europene. Acțiunile au scăzut cu 2% la tranzacționarea după orele de program.
Apple s-a lăudat în fața investitorilor că vânzările serviciilor sale vor crește odată cu creșterea bazei sale de instalare. Când cineva cumpără un iPhone, se poate înscrie pentru un abonament Apple, poate căuta pe Google în Safari sau poate cumpăra o garanție extinsă.
Apple a citat, de asemenea, o cifră de „abonament”, care include servicii primare, cum ar fi abonamentele Apple TV+, precum și utilizatorii care se înscriu pentru facturare recurentă prin aplicația App Store.
Compania a spus că instalările și abonamentele au atins niveluri record, dar nu a furnizat cele mai recente cifre. Apple a declarat că numărul de dispozitive active în februarie a fost de 2,2 miliarde, iar în august a spus că numărul de abonamente plătite a depășit 1 miliard.
Cu toate acestea, Apple se confruntă cu întrebarea cât timp poate continua afacerea sa de servicii să crească într-un ritm atât de rapid. Rata de creștere a sectorului s-a îmbunătățit semnificativ între 2016 și 2021, ajungând în cele din urmă la 27,3%.
În anul fiscal 2023, rata de creștere a industriei de servicii a scăzut la 9,1% și a revenit la aproximativ 13% în al doilea an. Apple le-a spus investitorilor că se așteaptă ca creșterea serviciilor în trimestrul decembrie să fie în concordanță cu nivelurile din anul fiscal 2024.
Joi, Cook a fost întrebat ce pași ar putea lua Apple pentru ca unele dintre serviciile sale și pachetele de abonament Apple One să crească mai rapid.
„Există o mulțime de clienți care au nevoie de convingere pentru a profita de asta”, a spus Cook, „Vom continua să investim în servicii și să adăugăm noi funcții. Indiferent dacă este vorba de News+, Music sau Arcade, asta vom merge. de făcut”.