Lucrătorii de livrare descarcă mărfurile dintr-un camion noaptea în Shinjuku, Tokyo.
Stanislav Kojcu |. Imagini de Sopa |
Japonia intenționează să construiască un coridor automatizat de transport de marfă între Tokyo și Osaka, numit „bandă transportoare” de către guvern, pentru a compensa deficitul de șoferi de camioane.
Valoarea finanțării pentru proiect nu a fost încă stabilită. Dar este văzută ca o modalitate cheie de a ajuta țara să facă față unei creșteri a livrărilor.
unul video grafică pe computer Producția guvernamentală arată cutiile uriașe cu roți care se deplasează de-a lungul unui coridor cu trei benzi, cunoscut și sub numele de „calea de curgere a automobilelor”, în mijlocul unei autostrăzi. Sistemul de testare va începe punerea în funcțiune în 2027 sau începutul lui 2028, cu scopul de a fi pe deplin operațional până la mijlocul anilor 2030.
„Trebuie să inovăm în modul în care tratăm drumurile”, a declarat Yuri Endo, director adjunct senior la Ministerul Terenurilor, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului, care supraveghează lucrările.
Pe lângă compensarea forța de muncă în scădere și necesitatea de a reduce volumul de muncă al șoferului, acest sistem va ajuta, de asemenea, la reducerea emisii de carbona spus ea.
„Conceptul cheie al drumurilor de mobilitate pentru automobile este crearea de spații logistice dedicate în cadrul rețelei de drumuri, folosind sisteme de automatizare de 24 de ore și transport fără echipaj”, a spus Endo.
Planul sună ca o soluție care ar funcționa doar în societăți cu criminalitate relativ scăzută, dens populate, precum Japonia, nu în țări vaste precum Statele Unite. Planul elvețian presupune un tunel subteran, în timp ce planul de la Londra va fi un sistem complet automatizat care rulează pe motoare liniare low-cost.
În Japonia, încărcarea va fi automatizată cu stivuitoare și coordonată cu aeroporturi, căi ferate și porturi.
Cutiile au 180 de centimetri sau aproape 6 picioare înălțime, 110 centimetri sau 3,6 picioare lungime și 110 centimetri lățime și lungime, aproximativ de dimensiunea unui dulap mare.
Sistemul este potrivit și pentru livrări comerciale și poate fi extins pe alte rute dacă totul merge bine. Deși tehnologia fără șofer poate fi utilizată în viitor, conducerea umană ar putea fi totuși necesară pentru a livra livrări pe ultimul kilometru la ușile oamenilor.
Japonia are o penurie tot mai mare de șoferi de camion din cauza unei legi care a intrat în vigoare la începutul acestui an care limitează orele suplimentare pentru șoferi. Acest lucru este considerat necesar pentru a evita suprasolicitarea și accidentele și pentru a face munca suportabilă, dar în sectoarele de logistică, guvern și transport din Japonia, este cunoscută drept „problema 2024”.
În circumstanțele actuale, capacitatea totală de transport a Japoniei va scădea cu 34% până în 2030, potrivit estimărilor guvernamentale. Potrivit datelor de la Japan Trucking Association, capacitatea de transport intern este de aproximativ 4,3 miliarde de tone, aproape toate (adică, mai mult de 91%) sunt transportate cu camioane.
Aceasta este doar o mică parte dintr-o țară la fel de mare ca Statele Unite. Unitatea este deplasată cu o tonă la o milă.
Datele guvernamentale arată că cererea de cumpărături și livrare online în rândul gospodăriilor japoneze a crescut în timpul epidemiei, proporția utilizatorilor sărind de la aproximativ 40% la mai mult de 60%, chiar dacă populația generală continuă să scadă. Scăderea natalității.
La fel ca în majoritatea locurilor, locurile de muncă de conducător de camioane sunt dificile, ceea ce le impune să fie pe drumuri zile întregi, iar majoritatea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă consideră locul de muncă neatrăgător.
În ultimii ani, numărul anual de decese în urma coliziunilor rutiere cu camioanele de livrare s-a situat în jurul a 1.000. Aceasta este o îmbunătățire față de aproape 2.000 de decese în 2010, dar Asociațiile de Camioane, un grup de aproximativ 400 de companii și organizații de transport de camioane din întreaga țară, dorește să facă livrările mai sigure.
De asemenea, asociația a îndemnat consumatorii să păstreze comenzile de livrare sau cel puțin să grupeze comenzile. Unii experți din industrie îndeamnă companiile să limiteze transportul gratuit.
Yuji Yano, profesor la Universitatea de Economie Yanagi, a spus că aproximativ 90% din mărfurile Japoniei sunt transportate cu camioane, iar aproximativ 60% din produsele agricole proaspete ale Japoniei (cum ar fi fructele și legumele) provin din locuri îndepărtate care necesită transportul cu camioanele. Fondată de gigantul de livrare expres Nippon Express (cunoscut acum sub numele de NX Holdings), se concentrează pe studii economice și arte liberale, inclusiv probleme legate de transportul cu camioane.
„Aceasta înseamnă că problema din 2024 nu este doar o problemă de transport, ci o problemă a oamenilor”, a spus Yano.