La 1 noiembrie 2024, angajații unei companii de comerț electronic împachetau pachete expres înainte și după Festivalul de cumpărături Double 11 din orașul Lianyungang, provincia Jiangsu, China.
VCG |. Grupul Visual China |
BEIJING – Indicatorii timpurii de la cel mai mare eveniment de cumpărături din China al anului au arătat o creștere a vânzărilor în unele categorii, pe fondul așteptărilor pentru o creștere generală relativ modestă a vânzărilor.
Versiunea Chinei de „Vinerea Neagră” a început pe 14 octombrie, cu mai mult de o săptămână mai devreme decât anul trecut Alibaba şi Jingdong Faceți față cheltuielilor calde ale consumatorilor. Festivalul de cumpărături, cunoscut și sub numele de Ziua single-ului sau 11.11, a evoluat într-o perioadă promoțională de mai multe săptămâni în ultimii ani, de când a fost lansat de Alibaba. 11 noiembrie 2008.
„Creșterea GMV pe care o vedem până acum va fi puțin mai bună decât anul trecut”, a declarat Jacob Cooke, co-fondator și CEO al WPIC Marketing + Technologies, pentru CNBC.Joi. Compania ajută mărci străine precum Vitamix și IS Clinical să vândă online în China și în alte părți ale Asiei.
GMV se referă la valoarea brută a mărfurilor, un indicator al industriei care măsoară vânzările pe o perioadă de timp. Gigantul chinez al comerțului electronic Nu mai raportați de Ziua CelilorGMV în timpul epidemiei din 2022. Alibaba a spus că GMV-ul său a crescut cu 8% în 2021, în timp ce JD.com a crescut cu 28%. Peste 139 de miliarde de dolari.
Conform datelor, la 30 octombrie, GMV Double Eleven din acest an a fost de 845 de miliarde de yuani (119,1 miliarde de dolari). Compania de cercetare Syntun. Având în vedere perioada extinsă de promovare din acest an, nu este clar cum se va compara GMV cu 2023.
Aproximativ 80%, aproximativ 95 miliarde USD, provin de la Alibaba, JD.com și PDDiar aproape 20% sunt generate prin intermediul platformelor de vânzare transmise în direct muncitor rapid Rapoartele Syntun arată că există, de asemenea, TikTok-uri cu salt de octeți.
În timp ce Double Eleven GMV nu mai crește cu 30%, Cook a spus că se așteaptă ca în acest an o creștere de aproximativ 15%, mai bună decât creșterea de 11% din 2023, când festivalul durează 19 zile, potrivit datelor companiei sale.
„Chestia bazată pe experiență începe să se descurce foarte bine, concentrându-se mai puțin pe luxul Louis Vuitton și mai mult pe lululemon, ceea ce spunem de ceva vreme”, a spus Cook, „Doar obiceiurile consumatorilor s-au schimbat cu siguranță”.
Subvențiile stimulează electrocasnicele
China contribuie la creșterea vânzărilor Double Eleven Subvenție de schimb Electrocasnicele vor fi lansate la sfârșitul lunii iulie. De la sfârșitul lunii septembrie, autoritățile chineze au început să intensifice eforturile de stimulare, scăzând ratele ipotecare existente și semnalând sprijin suplimentar.
„Credem că festivalul din 11.11 din acest an va fi un punct cheie și va reflecta traiectoria de redresare în trimestrul trei și al patrulea din 2024”, au declarat analiștii UOB Kay Hian într-o notă.
Aceștia se așteaptă ca, cu sprijinul programului de schimb, vânzările din categoria de electrocasnice vor atinge o creștere de 4% până la 5% a GMV pe Double Eleven.
Alibaba a spus că datorită subvențiilor guvernamentale și beneficiilor platformei, prevânzările de electrocasnice în prima oră a zilei de 14 octombrie au crescut de peste șapte ori comparativ cu prima oră a anului trecut.
JD.com a spus că între 14 octombrie și 31 octombrie, volumul tranzacțiilor a crescut cu două cifre Comparativ cu aceeași perioadă de acum un an. Compania a susținut vânzări record de electronice de larg consum și electrocasnice, dar nu a dezvăluit cifre specifice.
„De la începutul acestui an, războiul prețurilor pe platformele de comerț electronic pare să fi încetinit în general, revenind la un anumit grad de raționalitate după concurența acerbă a prețurilor”, a declarat partenerul Oliver Wyman, Xie Wei, într-un comunicat. El a remarcat, de asemenea, pachetul de stimulente de la Beijing și o revenire a încrederii consumatorilor.
„În primele zile ale Double Eleven, categorii precum electrocasnice și electronice de larg consum, produse de exterior, produse de înfrumusețare și produse pentru animale de companie au avut rezultate bune”, a spus Xie.
Tendințe de cumpărături „micro”.
O tendință de consum care apare în acest an sunt jucăriile și obiectele de colecție, adesea din jocuri sau seriale animate populare. Această categorie este adesea numită IP în China.
„O mulțime de mărci internaționale s-au luptat pentru permisiunea de a intra aici și de a face asta”, a spus Cook.
„Întotdeauna există o micro-tendință în fiecare an pe 11.11 și asta pare să fie cazul în acest an”, a spus el „Ceva iese din senin și devine dintr-o dată un număr foarte, foarte mare”.
Potrivit lui Liang Yuke, designer și reprezentant al categoriei de jucării de colecție la companie, peste 100.000 de produse licențiate bazate pe mai mult de 1.000 de caractere, precum „Genshin Impact” și „Arknights”, vor fi lansate pe Tmall de la Alibaba pe Double Eleven. anul acesta. Produsele includ carduri de colecție, statui și îmbrăcăminte.
Categoria include, de asemenea, Lego și compania britanică de jucării Jellycat, care a lansat un câine umplut de Ziua Îndrăgostiților în China, de Ziua Celilor, a spus Liang. Ea a spus că cei 7.000 de câini, care s-au vândut cu aproximativ 50 de dolari fiecare, au fost strânși în câteva secunde.
Manga japoneză Chiikawa a deschis un magazin Tmall la sfârșitul lunii septembrie și peste 100.000 de cumpărători au comandat simultan articole de 9,72 USD.„Jucării de pluș ediție limitată”, a spus Liang.
Liang a spus că Taobao și Tmall au început să dezvolte categoria IP în 2017 și au promovat-o într-unul dintre puținele segmente de piață de prim rang în ceea ce privește promovarea produsului și prioritatea afacerii în 2021. Majoritatea cumpărătorilor au treizeci de ani sau mai tineri, a spus ea, și preferă să cumpere produse despre care se crede că aduc fericire sau alte satisfacții emoționale.
Emoțiile „mult mai calme”
În ciuda acestei creșteri, Ziua single-ului din China rămâne mai slabă decât în anii precedenți.
„Dispoziția din acest an este mult diferită și mult mai calmă”, a scris Ashley Dudarenok, fondatorul companiei de consultanță chineză de marketing ChoZan, „Consumatorii chinezi nu sunt prinși într-o frenezie „cumpără, cumpără, cumpără, cumpără, cumpără”, pe care o caută. articolele mai scumpe de care au nevoie cu adevărat, nu doar prețuri mai mici.”
Ea a prezis că Ziua single-ului din acest an ar putea fi în cel mai bun caz „puțin mai bună”, condusă de diferite categorii.
Promoția de cumpărături se încheie oficial pe 11 noiembrie.
James Young, șeful departamentului de retail pentru Greater China la firma de consultanță Bain & Company, a declarat că așteptările companiei pentru Ziua Celilor din acest an sunt „scăzute”, continuând tendința din ultimii doi ani.
JD.com este programat să publice rezultatele trimestriale pe 14 noiembrie, iar Alibaba este programată să-și publice raportul financiar pe 15 noiembrie.