Porturile majore de pe coasta de vest a Canadei, inclusiv cel mai mare port de containere din Vancouver și portul Prince Rupert, au fost închise luni, în timp ce muncitorii au intrat în grevă.
Localul 514 al uniunii internaționale de țărm și depozite pentru nave și docuri a început o grevă luni dimineață, oprind imediat containerele și mărfurile. Potrivit Greater Vancouver Board of Trade, 800 de milioane de dolari în fluxuri comerciale prin porturile de pe Coasta de Vest în fiecare zi.
Aproximativ 20% din comerțul din SUA ajunge în porturile canadiene Vancouver și Prince Rupert, unde au izbucnit greve după ce conducerea sindicatelor și reprezentanții industriei nu au reușit să ajungă la un acord înainte de expirarea perioadei de răcire. Contractul ILWU Local 514 expiră pe 31 martie 2023, iar 96% dintre membrii de sindicat au votat în favoarea unei greve în septembrie.
Greva urmează grevelor recente care încă afectează portul Montreal, al doilea port ca mărime al țării (Prince Rupert este al treilea port ca mărime al Canadei). Montreal se ocupă de 40% din traficul de containere de pe Coasta de Est. Ambele terminale au fost blocate de când localul 375 al Uniunii Canadiene a Angajaților Publici (CUPE) a anunțat joi o grevă.
Statele Unite sunt cel mai mare partener comercial al Canadei. Containerele pline cu încălțăminte, îmbrăcăminte, piese auto, substanțe chimice și cherestea sunt doar câteva dintre produsele de top care intră în portul Vancouver și sunt expediate în Statele Unite folosind calea ferată canadiană sau camioane.
Potrivit statisticilor Departamentului de Transport al SUA, comerțul feroviar transfrontalier dintre Canada și Statele Unite a reprezentat 14% din totalul comerțului bilateral de 382,4 miliarde de dolari în prima jumătate a anului. Conform datelor recensământului din SUA, aproximativ 572 de milioane de dolari în comerțul cu containere sosesc în Statele Unite din Canada în fiecare zi.
Eric Byer, CEO al Chemical Distribution Alliance, a declarat că închiderea porturilor Vancouver și Prince Rupert va avea un impact semnificativ asupra multor importatori de produse chimice, în special pentru companiile care folosesc rețelele feroviare Vancouver și Prince Rupert. Canadian Pacific Kansas City şi Calea ferată națională canadiană Din aceste porturi mărfurile sunt expediate către Midwest. Substanțele chimice specifice care trec prin Vancouver includ soda caustică, etilenglicolul și cloratul de sodiu. Aceste substanțe chimice sunt utilizate într-o varietate de aplicații importante, inclusiv procese de tratare a apei, materiale plastice, solvenți, hârtie, pesticide, produse de curățare și produse de dezghețare.
Directorii din domeniul logisticii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul grevei, indicând o grevă de 13 zile în iulie 2023 de către Canadian International Longshore and Warehouse Union. Întârzierile pentru containerele feroviare au variat între 39 și 66 de zile, excluzând întârzierile pentru navele care așteaptă procesarea.
„Vancouver se ocupă de un volum mare de containere de transport maritim transportate pe calea ferată în SUA”, a declarat Paul Brashier, vicepreședinte al lanțului global de aprovizionare la ITS Logistics, „Așa cum a fost cazul anul trecut, această dispută trebuie rezolvată rapid au un impact asupra multor bunuri necesare pentru producție și sezonul de vânzare cu amănuntul de sărbători. Impact negativ asupra lanțului de aprovizionare.
Datele comerciale înregistrate de portul Vancouver arată o creștere semnificativă a numărului de containere manipulate de port în prima jumătate a anului 2024, cu 14%, până la 1,8 milioane de unități echivalente cu douăzeci de picioare (TEU). , în timp ce exporturile de containere complet încărcate au crescut cu 4%, până la 412.100 TEU. Se estimează că 840 milioane USD în marfă de import și export trec prin port în fiecare zi.
Sunt de așteptat dispute de muncă, deoarece comercianții cu amănuntul reînnoiesc stocurile înainte de termen, creșterile importante ale importurilor includ greve recente pe Coasta de Est a SUA, care au deturnat comerțul, iar atacurile din Marea Roșie au dus la schimbări continue în rutele comerciale, iar expeditorii globali evită aceste ape.
Pierderea temporară a porții comerciale de pe Coasta de Vest a Canadei ar putea determina transportatorii să descarce mărfurile importate de-a lungul coastei de vest a Canadei Coasta de Vest a Statelor Unite este deja tensionatăAlan Baer, CEO al OL USA, a declarat că acest lucru crește și mai mult timpul de staționare al containerelor și prelungește timpul general de tranzit. Portul Vancouver oferă importatorilor din Midwest opțiuni pentru a-și diversifica lanțurile de aprovizionare din Asia până în Statele Unite.
În timpul ultimei greve, navele au fost redirecționate către porturile de pe coasta de vest a SUA, dar porturile din Los Angeles și Long Beach, California, se confruntă în prezent cu timpi de așteptare mai mari pentru containerele feroviare din cauza deturnărilor recente ale grevei de pe coasta de est și a impactului bateriilor cu litiu. Un incendiu de baterie cu ioni declanșat de un tractor-remorcă răsturnat a ars zile întregi și a închis temporar portul.
„Este suficient!”, a scris Steve Lamar, CEO-ul Asociației Americane de Îmbrăcăminte și Încălțăminte, într-o declarație trimisă prin e-mail. „Rețelele logistice sunt supuse tensiunii, atacurile Houthi deturnează în continuare comerțul global, iar amenințarea unei greve pe Coasta de Est a fost amânată până la jumătatea lunii ianuarie. Peste 700 de angajați din porturile din Columbia Britanică sunt blocați și există greve în cele două porturi. Pe măsură ce sezonul cumpărăturilor de sărbători se apropie, suspendarea trenurilor de mare viteză din Montreal și durata de doi ani pe coasta de vest a SUA vor cauza perturbări serioase lanțurilor de aprovizionare nord-americane.
Asociația Patronelor Maritime din Columbia Britanică a declarat într-o declarație că a început să blocheze lucrătorii în grevă ca măsură „defensivă”, după ce localul ILWU 514 a emis un anunț de grevă de 72 de ore pentru a lua măsuri.
Negocierile dintre cele două părți, conduse de Serviciul Federal de Mediere și Conciliere (FMCS), au stagnat, deoarece problemele de automatizare au împiedicat încheierea unui acord. Operatorul portuar DP World Canada își propune să instaleze macarale montate pe șine controlate de la distanță la terminalul său din Vancouver. Președintele ILWU Local 514, Frank Morena, a declarat într-o declarație că DP World Canada a ajuns mai devreme la un „acord de personal” cu ILWU Local 500 pentru macarale, „dar a refuzat să facă acest lucru direct cu Local 514 acest acord.
Automatizarea rămâne o problemă cheie Porturile și autoritățile portuare de pe coasta de est a SUA sunt în discuții cu un termen limită la mijlocul lunii ianuarie pentru a ajunge la un acord sau a se confrunta cu o nouă grevă.
Oferta finală a BCMEA înainte de grevă a inclus o creștere a salariului cu 19,2% și o plată unică de aproximativ 21.000 USD pentru fiecare maistru calificat (inclusiv bonus de semnare și plata retroactivă până în aprilie 2023), toate plățile și bonusurile retroactive urmând să fie plătite până la mijlocul lunii decembrie. De asemenea, include o creștere cu 15% a prestațiilor de pensie și o creștere cu 47% a indemnizațiilor de masă.
În ultima sa declarație către X cu privire la negocierile din 2 noiembrie, ministrul canadian al Muncii, Steven MacKinnon, a spus: „Am vorbit cu BCMEA și ILWU 514 cu privire la negocierile pentru un nou contract colectiv, mediatorii federali sunt la fața locului și sunt gata să asiste părțile responsabile ajungerea la un acord.