Pe 27 iulie 2022, o mașină echipată cu sistemul de conducere autonomă DeepRoute.ai alimentat de Alibaba a condus pe străzile din Shenzhen, provincia Guangdong, China.
David Cotton |
BEIJING — Deeproute.ai, un startup chinez care dezvoltă sisteme de conducere autonomă, a anunțat marți că a asigurat o finanțare de 100 de milioane de dolari de la un producător de automobile fără nume, subliniind în același timp relația sa strânsă cu producătorul de cipuri. NVIDIA.
Datele din pitchbook arată companii chineze Great Wall Motors Investiție de plumb.
CEO-ul DeepRoute.ai, Maxwell Zhou, a declarat marți reporterilor în mandarină că este foarte dificil să obții finanțare, în special de la canale neguvernamentale (tradus de CNBC).
Startup-ul are și o „colaborare profundă” cu Nvidia, a spus Zhou, menționând „discuții aprofundate” cu CEO-ul producătorului de cipuri, Jensen Huang.
Domnul Zhou a vorbit despre “Comercializarea soluțiilor de conducere autonomă produse în serie” La conferința GTC AI mult urmărită a Nvidia din martie.
Deepproute, cu sediul în Shenzhen, a spus că sistemele sale actuale de asistență pentru șofer folosesc cipurile Orin de la Nvidia.
Startup-ul a adăugat că este una dintre primele companii din China care a obținut noul cip auto Thor al Nvidia și va lansa un nou sistem anul viitor folosind cip care poate folosi mai multe indicii vizuale pentru a gestiona o scenă mai complexă.
“Multe companii din China concurează în conducerea autonomă. Aceasta este de fapt o competiție de inteligență artificială”, a spus Zhou.
În ceea ce privește puterea de calcul AI, Deepproute a spus că are propriile sale capacități și poate mine Alibabadacă este nevoie. Compania de comerț electronic și cloud computing a condus o rundă de investiții de 300 de milioane de dolari în Deepproute în 2021, oferindu-i o evaluare de peste 1 miliard de dolari la doar doi ani de la înființarea sa în 2019, potrivit startup-ului.
În octombrie 2022, Statele Unite au impus restricții ample asupra capacității Chinei de a obține cei mai avansati semiconductori de la Nvidia și alte companii americane. Cipurile auto nu se încadrează în această categorie în prezent.
Nvidia este programată să publice veniturile pentru trimestrul încheiat pe 27 octombrie pe 20 noiembrie.
Uită-te la Japonia
Deeproute colaborează în prezent cu producătorii auto chinezi pentru vânzări în China. Compania se așteaptă să aibă cel puțin trei vehicule pe șosea în acest an care utilizează sistemele sale de asistență pentru șofer.
Sistemul lui Deeproute funcționează deja pe peste 20.000 de mașini pe șosea, a spus Zhou. El prezice că numărul ar putea crește de zece ori anul viitor.
Startup-ul, care are birouri în California, a declarat că caută să colaboreze cu producători auto străini și intenționează să participe la salonul auto japonez de anul viitor.
Competiția Tesla
Deeproute s-a concentrat pe utilizarea inteligenței artificiale pentru a conduce vehicule autonome, fără a se baza pe „hărți de înaltă definiție”. Acest lucru permite vehiculelor să utilizeze tehnologia de asistență a șoferului pe drumurile pe care acești parametri tehnici nu au fost încă creați.
Aceasta este o tendință în rândul companiilor de tehnologie auto, de ex. Motoare Xpeng și Huawei urmăresc — și TeslaStrategie de dezvoltare a condusului autonom. Compania de mașini a lui Elon Musk se concentrează pe utilizarea camerelor și a inteligenței artificiale pentru a-și conduce vehiculele, mai degrabă decât să se bazeze în mare măsură pe hărți de înaltă definiție.
Aceste hărți sunt folosite de companiile de conducere autonomă, de ex. scrisoareWaymo, care oferă mașinilor imagini detaliate ale străzilor orașului. Dar acestea trebuie create înainte ca mașina să iasă pe drum, un proces care poate adăuga costuri.
Zhou a spus că compania este foarte dornică să aducă produsul Tesla de asistență la conducere „conducere complet autonomă” în China. Raționamentul său este că produsele Tesla vor încuraja mai mulți consumatori să devină mai interesați de funcțiile de asistență pentru șofer și să sporească vizibilitatea lui Deeproute în domeniu.
Întrebat despre planurile de IPO, Zhou a spus că startup-ul își va menține propriul ritm de dezvoltare, dar a salutat cele mai recente oferte publice de la alți jucători din industrie.
Dezvoltator chinez de software de conducere autonomă Wen Yuanxing Operatorul de taxiuri autonome Pony.ai a depus o cerere de ofertă publică inițială (IPO) în SUA după listarea pe Nasdaq luna trecută.
Industria se concentrează pe asistența la conducere
Companiile din industria auto din China caută din ce în ce mai mult tehnologia de asistență pentru șofer ca o modalitate de a rămâne competitive pe piață.
Pony.ai a anunțat sâmbătă un acord de cooperare Dezvoltarea la scară largă a axelor robotizate complet automate și noua filială de vehicule energetice a deținută de stat BAIC Motor.
Tencent pe luni A anunțat extinderea cooperării strategice Parteneriat cu furnizorul german de automobile Bosch pentru a dezvolta conducere autonomă și cockpit-uri cu tehnologie. Cele două companii au convenit pentru prima dată să coopereze strategic în 2020.
Clarificare: Acest articol a fost actualizat pentru a reflecta faptul că Deepproute este una dintre primele companii din China care a primit noile cipuri Thor auto de la Nvidia.