Pe 25 septembrie 2024, muncitorii produceau vehicule pur electrice la fabrica Volkswagen (Anhui) din Hefei, China.
Şef de fotografie |. Publicarea viitorului |
Observatorii din industrie spun că Beijingul va evita escaladarea disputei sale cu Uniunea Europeană cu privire la tarifele vehiculelor electrice, la o zi după ce China a căutat din nou o soluție de la Organizația Mondială a Comerțului.
chinez Departamentul de Comerț a declarat luni Fără un progres în discuțiile bilaterale, compania a depus un recurs suplimentar la Organizația Mondială a Comerțului cu privire la tarifele UE la vehiculele sale electrice.
Shaun Rein, directorul general al China Market Research, a declarat pentru CNBC că această mișcare a fost „un avertisment pentru Europa, care arată că China este puternică, dar nu va merge prea departe”. Intensificarea vine în măsura în care se urmărește legături economice mai strânse cu Europa
Din moment ce tarife În vigoare miercurea trecutăCele două părți au explorat posibilitatea de a stabili angajamente privind prețurile minime pentru producătorii auto chinezi ca alternativă la tarife. Potrivit rapoartelor, UE răspunde Reprezentând mai mult de 40% din exporturile de vehicule electrice ale Chinei 2023.
Sam Radwan, directorul executiv al companiei de consultanță Enhance International, a declarat că China „va face tot posibilul și va depune toate eforturile” pentru a găsi o cale de mijloc cu UE.
El spune că este puțin probabil ca disputa China-UE să escaladeze la nivelul disputei dintre Washington și Beijing -SUA. Tarif 100% anuntat Despre China Electric Vehicles– observând că UE este puternic dependentă de China în lanțul său valoric al vehiculelor electrice.
UE a majorat tarifele la Vehiculele electrice reprezintă până la 45,3% în China Următoarele anchetă de un an. Aceste măsuri au determinat Beijingul să țintească Europa exportă carne de porc, lactate și țuică.
Oficialii comerciali europeni încă negociază cu omologii lor chinezi, Vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic, a declarat luni în fața unei comisii parlamentare. El a descris China drept „cel mai provocator partener comercial al UE”, adăugând că UE trebuie „să fie mai asertivă în a contesta dezechilibrele structurale și practicile neloiale ale Chinei”.
„UE nu este interesată de un război comercial și căutăm să ne reechilibram relația cu China în zonele în care credem că relația noastră este nedreaptă”, a spus Sefcovic.
China în august A fost depusă o plângere la Mecanismul de soluționare a litigiilor al OMC Opuneți taxei UE pe subvenții pentru vehiculele electrice.
Eugene Hsiao, șeful China Automotive la Macquarie Capital, a declarat că China va „căuta toate căile posibile pentru a forța UE să reducă tarifele”. „Dacă se acceptă tarife mai mici, acest lucru ar putea afecta nivelul investițiilor producătorilor chinezi de mașini electrice în producția locală din UE”.
Reuters a raportat săptămâna trecută că China a cerut producătorilor săi de automobile să oprească planurile mari de investiții, cum ar fi construirea de fabrici în țările europene care susțin tarifele. Raportul spune că producătorii de automobile au fost „încurajați” să investească în țările care au votat împotriva tarifelor.
Membrii UE, inclusiv Franța, Polonia și Italia, au susținut tarifele la voturile din octombrie. Cinci state membre, inclusiv Germania, cea mai mare economie a UE și un mare producător de automobile, au votat împotriva tarifelor.
Ministrul chinez al Comerțului Wang Wentao a cerut Franței să „joace un rol activ” în împingerea UE pentru a găsi o soluție acceptabilă atât pentru Europa, cât și pentru industria chineză a vehiculelor electrice. Lectură oficială a ședinței Regelui Întâlnire duminică cu ministrul junior al Comerțului din Franța, Sophie Primas.
Premium Se spune că i-a spus regelui UE va continua să facă comerț cu China, dar nu va „ceda presiunilor asupra problemelor cheie”.