Candidatul republican la președinție și fostul președinte al SUA, Donald Trump, vorbește în timpul unei reuniuni a primăriei de campanie găzduită de guvernatorul Arkansas Sarah Huckabee Thornton în Flint, Michigan, SUA, 17 septembrie 2024, prezidată de Des.
Brian Snyder | Reuters
DETROIT — Acțiunile producătorilor auto străini, inclusiv cei din China și Germania, au scăzut brusc miercuri, pe fondul îngrijorărilor cu privire la acțiunile SUA. ridica tarifele Vehicule importate sub președintele ales Donald Trump.
Acțiuni tranzacționate europene BMW şi Mercedes-Benz a scăzut cu aproximativ 6,5%, în timp ce Porsche a scăzut cu 4,9%, Volkswagen scădere cu 4,3%. Acțiunile producătorilor auto chinezi listați în SUA, cum ar fi ricşa şi Nioh De asemenea, au scăzut cu 3,3%, respectiv 5,3%. Acțiuni OTC BYDCompania, care nu este listată public în Statele Unite, dar poate fi achiziționată prin brokeri, a scăzut cu 4,5%.
Trump a declarat în repetate rânduri că va crește tarifar Multe produse, inclusiv mașini și camioane noi, provin din China, Europa și Mexic, unde mulți producători de automobile, inclusiv cei din Europa, au stabilit centre de producție.
Acțiunile producătorilor auto japonezi tranzacționate în S.U.A. Motor Toyota şi mașini honda Ei au închis cu mai puțin de 0,5% și, respectiv, cu 8% miercuri. Ambele companii au raportat, de asemenea, câștiguri trimestriale mai scăzute la începutul zilei.
Trump a făcut mai multe declarații cu privire la următoarele probleme tarifar În timpul campaniei sale, a inclus apeluri pentru Mai mult de 200% Taxe sau taxe impuse vehiculelor importate din Mexic. De asemenea, a amenințat că va crește importurile de mașini europene, așa cum a făcut în timpul primului său mandat.
Acțiuni ale producătorului auto german
Vicepreședintele executiv Honda Shinji Aoyama Costurile de avertizare cresc Dacă tarifele cresc, aceasta va avea un impact asupra operațiunilor companiei. El a spus că Honda produce aproximativ 200.000 de vehicule pe an în Mexic, dintre care aproximativ 160.000 sunt expediate în Statele Unite.
„Este un impact mare”, a spus el, discutând despre cea mai recentă performanță financiară a companiei. “Nu este vorba doar de Honda… fiecare companie se confruntă cu aceeași situație. Pe scurt, nu cred că tarifele vor fi impuse prea curând.”
Aoyama a adăugat mai târziu: „Poate că vom merge în alte locuri pentru producție care nu sunt afectate de tarifele din SUA”.
Majoritatea producătorilor majori de automobile au fabrici în Statele Unite, dar se bazează încă foarte mult pe importurile din alte țări, inclusiv Mexic, pentru a satisface cererea consumatorilor din SUA.
General Motors, Compania Ford Motor și compania-mamă Chrysler stea Există și fabrici în Mexic. Același lucru este valabil și pentru Toyota și Honda, modern– Kia, Mazda, Volkswagen si altele.
În temeiul Acordului de Liber Schimb Nord-American negociat anterior și al Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA) care l-a înlocuit, producătorii de automobile văd din ce în ce mai mult Mexicul ca un loc mai ieftin pentru a produce mașini decât Statele Unite sau Canada.
Atât Trump, cât și democrații spun că cred în acordul comercial, Negociat de Trump În timpul primului său mandat, vor trebui făcute modificări pentru a aborda potențialele planuri ale producătorilor chinezi, cum ar fi BYD Construiește o fabrică de mașini în Mexic și exportă mașini în Statele Unite
„Ei cred că vor construi mașini în Mexic și le vor vinde prin linia noastră de producție, iar noi le vom lua și nu le vor impozita”, a spus Trump marți seara. „O să-i taxăm – vă spun chiar acum – le voi pune un tarif de 200%, ceea ce înseamnă că nu pot fi vândute în Statele Unite”.
Analiștii de pe Wall Street au speculat că astfel de tarife ar putea fi exagerate, invocând planurile lui Trump. Tarife pana la 25% Planurile de a importa mașini în Statele Unite în timpul primului său mandat nu s-au concretizat.
„Pentru a fi clar, nu ne așteptăm ca administrația Trump să impună noi tarife agresive (adică 100%+, dar provocarea pentru investitori va fi în jurul retoricii, în special cu USMCA renegociat în 2026. Incertitudinea comercială ar putea pune presiune asupra auto). , așa cum am văzut din 2018 până la începutul anului 2020, în timpul apogeului războiului comercial dintre SUA și China și al negocierilor NAFTA, a declarat miercuri analistul Wolff, Emmanuel Rosner, într-o notă a investitorilor, după cum puteți vedea, piața de valori în ansamblu este slabă.
John Murphy, de la Bank of America, a avut gânduri similare: „Ne așteptăm la o atitudine mai dură cu privire la comerț și tarife, deși credem că schimbările de politică vor fi mai modeste decât anunțurile pentru a minimiza perturbarea afacerilor”.
— CNBCMichael Bloom a contribuit la acest raport.