Producția este programată să înceapă la fosta fabrică de asamblare Detroit-Hamtramck la mai puțin de doi ani după ce General Motors a anunțat o revizie de 2,2 miliarde de dolari a fabricii pentru a construi o varietate de camioane și SUV-uri complet electrice.
Fotografie de Jeffrey Sauger pentru General Motors
Detroit – Victoria președintelui ales Donald Trump Numirea vicepreședintelui Kamala Harris este de așteptat să introducă industria vehiculelor electrice din SUA într-o perioadă de incertitudine.
Republicanii, conduși de fostul președinte, au denunțat în mare măsură vehiculele electrice, susținând că acestea sunt impuse consumatorilor. Trump a promis că va anula sau elimina multe standarde de emisii ale vehiculelor impuse de Agenția pentru Protecția Mediului, precum și stimulente pentru a stimula producția și adoptarea vehiculelor, cum ar fi Legea de reducere a inflației din 2022 a administrației Biden.
masina Insider din industrie Trump și alți oficiali au spus că va fi dificil pentru Trump să distrugă complet IRA, dar ar putea elimina sau limita subvențiile pentru vehiculele electrice prin ordine executive sau alte acțiuni politice.
Unii spun că se așteaptă ca Trump să ținteze federal În prezent, oferă credit de consum de până la 7.500 USD Folosit pentru achiziționarea de vehicule electrice, mai degrabă decât creditul de producție industrial vizat al companiei.
„IRA poate face unele ajustări… Nu cred că IRA va dispărea”, David Rubinstein, co-fondator și co-președinte Grupul Carlyle Firma de investiții a declarat pentru CNBC miercuri. „Există lucruri foarte bune în ea de care cred că atât republicanii, cât și democrații se vor bucura”.
Multe dintre investițiile în producția de vehicule electrice în cadrul IRA au avut loc în state republicane precum Ohio, Carolina de Sud și Georgia.
Câștigători și învinși?
Mai mulți analiști de pe Wall Street au speculat că producătorii auto moșteniți – în special companiile „Detroit”. General Motors, Compania Ford Motor și compania-mamă Chrysler stea ——va fi cel mai mare câștigător al celui de-al doilea mandat al lui Trump și controlul Partidului Republican asupra Congresului.
„Considerăm F și GM drept beneficiari cheie ai administrației Trump”, a declarat John Murphy, analistul BofA Securities, într-o notă adresată investitorilor, „Regimul actual de mediu va forța afacerile de bază tradiționale (producători de automobile, camioane) până la sfârșitul deceniului , în timp ce se schimbă rapid portofoliul către vehicule electrice.”
General Motors Dorința unui „viitor complet electric” Afacerea cu vehicule electrice, care este profitabilă pe termen scurt, se bazează în mare măsură pe creditele fiscale federale.
Analiştii spun că startup-urile EV, cum ar fi Mașini Rivian şi grup de sobrietate Dacă democrații vor câștiga, vor beneficia și mai mult.
Acțiunile General Motors și Ford au crescut miercuri devreme, în timp ce acțiunile Stellantis se confruntau Marile probleme ale Americiipuțin mai jos. Lucid și Rivian au scăzut cu 3%, respectiv 6%.
Prețurile acțiunilor producătorilor de automobile după victoria președintelui ales Donald Trump.
Liderii vehiculelor electrice din SUA sunt o excepție Tesla. Șeful Executivului Musk l-a susținut puternic pe Trump în statele swing, iar Trump a discutat despre transformarea miliardarului într-un țar al eficienței guvernamentale.
Acțiunile producătorului de mașini complet electrice Tesla au crescut La începutul tranzacționării, acțiunile s-au deschis cu aproximativ 13%, stabilind un nou maxim în 52 de săptămâni.
„Avem provocări pentru RIVN și LCID și asta se reflectă în mare măsură în stoc”, a spus Murphy „Nu ne așteptăm la probleme semnificative cu Tesla, deoarece este deja profitabilă și va lansa noi produse. produs de nivel care ar putea atrage publicul larg.”
Câțiva producători de automobile nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii în urma rapoartelor de la NBC News și alte câteva posturi. Apel pentru alegerea lui Trump.
Ford l-a felicitat pe Trump și pe noii oficiali aleși de la toate nivelurile guvernamentale într-o declarație miercuri: „Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu noua administrație și Congres pentru a dezvolta politici care să întărească industria auto din SUA, care susține 9,7 milioane de locuri de muncă americane și să conducă la mai multe. oportunități de angajare.
Mandatul de vehicul electric din California
De asemenea, se așteaptă ca Trump să își reînnoiască lupta cu California și alte state care își stabilesc propriile standarde de emisii, inclusiv cerințe pentru vânzarea vehiculelor complet electrice.
Cerințe actuale „Vehicul curat avansat II” Reglementările din 2022 cer ca 35% din vehiculele modelului 2026 (care vor fi lansate începând cu anul viitor) să fie vehicule cu emisii zero. Vehiculele electrice cu baterie, vehiculele cu celule de combustibil și, într-o oarecare măsură, vehiculele hibride plug-in respectă toate standardele de zero emisii.
Înainte de alegeri, oficialii din industria auto au spus că mulți producători de automobile vor pretinde pentru o amânare a mandatului, indiferent cine va câștiga Casa Albă.
Consiliul pentru resursele aeriene din California 12 state au raportat și Washington, D.C., au adoptat deja aceste reguli, cu toate acestea, începând cu anul model 2027, aproximativ jumătate dintre ele au făcut acest lucru. Acestea fac parte din reglementările avansate ale CARB pentru mașini curate, care impun 100% din vânzările de vehicule noi în California. Vehicule cu emisii zero până în 2035.
Începând cu acest an, vehiculele electrice reprezintă 10% sau mai mult din cota de piață locală în 11 state și Districtul Columbia, potrivit agenției. Alianța pentru inovare auto, Asociații comerciale și grupuri de lobby care reprezintă majoritatea producătorilor de automobile importanți care operează în Statele Unite
Directorii auto și experții din industrie se așteaptă, de asemenea, că Trump ar putea reduce sau îngheța economia medie de combustibil (CAFE), Standarde de stil 2027-2031.