Cumpărătorii trec prin Fashion Center din Pentagon City Mall pe 2 februarie 2024 în Arlington, Virginia.
Saul Loeb |. AFP |
Pentru comercianții cu amănuntul și consumatori, care se simt în sfârșit oarecum ușurați de inflație, Propunerile de tarife ale președintelui ales Trump Analiștii au declarat miercuri că președinția sa a creat o nouă incertitudine cu privire la modul în care s-ar putea schimba prețurile.
Trump la NBC News câștiga al doilea mandat În timpul campaniei prezidențiale, Trump a spus că va impune tarife de 10% până la 20% asupra tuturor mărfurilor importate, inclusiv tarife de până la 60% până la 100% la mărfurile din China, obținând astfel o victorie decisivă.
Compania, grupurile de comerț cu amănuntul și analiștii din industrie au avertizat că această mișcare ar putea duce la creșterea prețurilor la o varietate de articole cumpărate de americani, cum ar fi adidași și rechizite pentru petreceri.
„Impunerea unor tarife mari asupra bunurilor de larg consum și a altor importuri nestrategice ar echivala cu o taxă pentru gospodăriile americane”, a declarat miercuri, într-o declarație, Matthew Shea, directorul executiv al Federației Naționale de Retail, „ar duce la creșterea inflației și a prețurilor și duce la șomaj.”
La începutul acestei săptămâni, NRF a lansat un studiu privind impactul majorărilor tarifare propuse de Trump, spunând că ar duce la creșteri procentuale „dramatice” de două cifre în aproape toate cele șase categorii de retail analizate de grupul comercial. Aceste categorii includ îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilier, electrocasnice, articole de călătorie și jucării.
De exemplu, analiza a constatat că costurile îmbrăcămintei ar putea crește cu 12,5% până la 20,6%.
CEO-ul Elf Beauty, care se bazează în principal pe China pentru a produce produse de înfrumusețare, a spus CNBC într-un interviu miercuri Ar putea fi forțată să crească prețurile dacă creșterile tarifare propuse vor intra în vigoare.
„Avem puterea de stabilire a prețurilor. Dacă credem că trebuie să profităm de prețuri, o vom face”, a spus directorul executiv al Elf, Tarang Amin. “Va depinde de cum ne simțim cu privire la tarife. Depinde de amploarea tarifelor”.
Neil Saunders, directorul general al GlobalData, a declarat într-o notă de cercetare de miercuri că tarifele mai mari ar provoca „bare de cap uriașe” comercianților cu amănuntul, care probabil vor transfera aceste costuri asupra consumatorilor. Rezultatul ar putea fi cheltuieli și mai slabe din partea cumpărătorilor deja conștienți de preț.
„În ciuda afirmațiilor contrare ale lui Trump, tarifele sunt plătite de compania sau entitatea care importă mărfurile, nu de țara în sine. Aceasta înseamnă că costul achiziționării produsului din străinătate, fie direct, fie ca input pentru producție, va crește brusc. ”, a spus el. Sanders.
„Având în vedere comerțul dintre producătorii chinezi și comercianții cu amănuntul din SUA, tarifele stricte vor însemna că comercianții cu amănuntul fie vor primi un profit uriaș inițial, fie vor fi obligați să crească prețurile, ceea ce va alimenta inflația și va scădea volumele de vânzare cu amănuntul”, a spus el.
Sanders a spus că lanțurile de aprovizionare se vor adapta la această schimbare a politicii tarifare în timp, dar că va fi „incredibil de perturbatoare” pe termen scurt.
„Mica speranță este că discuțiile dure despre tarife sunt mai degrabă o tactică de negociere, iar eventuala implementare va avea o amploare relativ blândă”, a spus el.
Companiile cele mai vulnerabile la creșterea tarifelor
Dacă comercianții cu amănuntul vor fi afectați de creșterile propuse ale tarifelor, va depinde de originea mărfurilor lor și dacă au puterea de stabilire a prețurilor și popularitatea de a crește marjele de profit sau de a crește prețurile.
într-o Bank of America Analistul de retail Lorraine Hutchinson a declarat că raportul de cercetare a arătat Cinci sau mai puțin, Crocs, Skechers, Amer Sports şi American Eagle Outfitters Riscul este mai mare deoarece 20% sau mai mult din bunurile lor provin din China. Drept urmare, ea a retrogradat stocul Five Below Neutru față de performanțe slabespunând că compania nu are „puterea de stabilire a prețurilor pentru a atenua tarifele ridicate”.
Pe de altă parte, companiilor le place Servicii de baie si ingrijire corporala Hutchinson a spus că compania își aprovizionează aproximativ 85% din produsele sale din America de Nord, ceea ce o face mai puțin vulnerabilă.
Ea a spus că reducerile de impozite pe corporații susținute de Trump ar putea beneficia comercianții cu amănuntul, dar tarifele mai mari ar depăși aceste economii.
Magazine cu reduceri profunde, de ex. arborele dolaruluiAceste companii sunt, de asemenea, expuse riscului, deoarece modelele lor de afaceri cu preț fix îngreunează transferul prețurilor mai mari către clienți, a spus Peter Keith, analist senior de cercetare la Piper Sandler. Magazinul vinde articole neesențiale, cum ar fi jucării și pălării de petrecere, multe articole importate din China și la un preț de 1,25 USD. Aceasta înseamnă că compania trebuie fie să absoarbă costuri mai mari, fie să-și schimbe complet modelul de prețuri, a spus el.
Bank of America și-a retrogradat ratingul Yeti Holdings Degradat la Neutru de la Cumpărare din cauza expunerii sale mai mari în China. Cu toate acestea, spre deosebire de Dollar Tree, urmărirea fanilor și marjele de profit mai mari îi pot oferi suficientă pernă pentru a absorbi creșterile de costuri sau pentru a crește prețurile.
Keith de la Piper Sandler a remarcat că paharele de 20 uncii ale lui Yeti se vând de obicei cu 35 de dolari, dar marja de profit a companiei pe produs este de aproximativ 60 la sută.
În plus, Yeti și alte companii lucrează deja pentru a-și diversifica lanțurile de aprovizionare și pentru a muta producția în afara Chinei pentru a reduce dependența de regiune și de riscurile acesteia. Yeti s-a angajat să mute aproximativ jumătate din producția sa în afara Chinei până la sfârșitul anului 2025.
CEO-ul Amin a spus că Elf a adoptat o abordare similară.
„În 2019, când au fost impuse tarifele de 25%, aproape 100% din producția noastră era în China”, a spus Amin despre majorările tarifelor implementate în timpul primului mandat prezidențial al lui Trump. “Ne-am diversificat, așa că avem aprovizionare în alte părți ale Asiei, Statele Unite, Europa. Deci acum mai puțin de 80% din aprovizionarea noastră vine din China și mă aștept să fie puțin mai puțin.” și mai puțină dezvoltare în viitor. ”
O parte din propunerea de valoare a lui Elf este capacitatea sa de a oferi produse de înaltă calitate la prețuri reduse, dar Amin a spus că nu este îngrijorat de faptul că consumatorii cumpără la prețuri reduse dacă compania ajunge să crească prețurile. El a menționat popularul său ulei de buze, care se vinde cu 8 dolari, și cel mai apropiat echivalent al său: Dior’s Lip Gloss Oil, care se vinde cu 40 de dolari.
„Chiar am spus echipei noastre, de ce prețuim la 8 dolari? Ar trebui să prețăm la 10 dolari”, a spus Amin. — Deci poate voi avea ocazia acum, dar vom vedea.
Mai mult șoc autocolant?
Pentru consumatori, tarifele ar putea avea un impact mai mare asupra prețului la achiziții, de la reparații auto până la jucării, pe măsură ce inflația se răcește. Unele companii, inclusiv zona automatale-au spus investitorilor că vor crește prețurile pentru a acoperi costurile suplimentare.
„Dacă impunem tarife, vom transfera aceste costuri asupra consumatorilor”, a declarat directorul executiv al AutoZone, Philip Daniele, la un apel pentru venituri, la sfârșitul lunii septembrie.
Datorită tarifelor, clienții pot cheltui mai mult pe un pachet de șase bere, o sticlă de scotch sau chiar un pachet de Oreos.
Analiștii de la firma de cercetare a capitalului TD Cowen au identificat o serie de companii expuse riscului, inclusiv marca constellation, Produce beri Corona Extra și Modelo Especial; Diageo, Import de tequila din Mexic și de whisky scoțian din Scoția; Mondelēz, Compania produce niște fursecuri și gustări în Mexic.
Matt Priest, director executiv al Asociației Naționale a Distribuitorilor și Comercianților de Încălțăminte, a spus că pantofii pentru adulți și copii ar fi, de asemenea, mai scumpi dacă tarifele propuse de Trump vor intra în vigoare. Nike, Walmart și alți membri.
El a spus că aproximativ 99% din toată încălțămintea vândută în Statele Unite este făcută în străinătate și, chiar și cu penalități de cost, ar fi dificil să muți o mare parte din producție înapoi în Statele Unite.
„Ne îndoim că există o modalitate de a găsi o modalitate de a produce 2,5 miliarde de perechi de pantofi pe an în Statele Unite”, a spus el.
„Inflația este în scădere”, a spus el. „Când consumatorii ne spun pe toți, fie că este vorba de rezultatul de aseară din punct de vedere politic, sau de mesajele consumatorilor, și apoi se întorc și trage una dintre pârghiile inflației, adică tarifele suplimentare, va fi contraproductiv. Punct de vedere: „Noi” nu vreau să cer un preț mai mare.