November 7, 2024

Vedere aeriană a containerelor din portul Oakland pe 21 iulie 2022 în Oakland, California.

Justin Sullivan |. Getty Images

În zilele premergătoare alegerilor prezidențiale și în noaptea alegerilor, comercianții cu amănuntul și companiile de producție au apelat din ce în ce mai mult partenerilor logistici pentru a solicita „încărcare în avans” înainte de orice modificare a politicii tarifare. Președintele ales TrumpÎn timpul campaniei sale, el a susținut extinderea agresivă a tarifelor comerciale transfrontaliere existente în SUA.

Trump înjură Un tarif cuprinzător de 10% până la 20% va fi perceput pentru toate produsele importate care intră în Statele Unite, iar un tarif de 60%-100% va fi perceput pentru importurile din China.

„2018 este din nou aici”, a declarat Paul Brashier, vicepreședinte al lanțului global de aprovizionare la ITS Logistics, referindu-se la anul în care Trump a impus tarife mari pentru prima dată în primul său mandat. „Aceste apeluri nu se limitează la expeditorii cu importuri din China. Amenințarea tarifelor globale alimentează cererile de încărcare timpurie în întreaga lume”, a spus el.

Brashear se așteaptă că alegerea lui Trump va duce la creșterea cererii de containere și a rezervărilor de nave, crescând tarifele de marfă, camioane și depozitare. Inventarul de marfă, de ex. Servicii de transport Hunter Johor Bahru, Nat Swift, schneider nationalși XPOau fost în modul raliu miercuri, iar căile ferate de marfă au fost, de asemenea, în modul raliu, inclusiv Norfolk Southern Airways şi CSX.

printre multe Principalele tendințe ale pieței de miercuri Dolarul american a crescut miercuri față de principalele valute internaționale legate de comerț, în timp ce comercianții și investitorii au digerat victoria republicană, cum ar fi EURO şi Peso mexican.

Stocurile de transport maritim suferă pe fondul preocupărilor legate de scăderea comerțului

Reacția bruscă a stocurilor de transportatoare oceanice a fost negativă, condusă de Maerskdeși cererea consumatorilor din Statele Unite rămâne puternică și încărcarea timpurie a importurilor va crește tarifele de transport maritim, cel puțin pe termen scurt. Analiștii de transport maritim au spus că Maersk și colegii săi au reacționat exagerat. Dar au adăugat că acest lucru se bazează pe convingerea că tarifele ar crește costurile comerciale, reducând astfel cererea și volumele. Aceștia au subliniat că acest lucru nu s-a întâmplat în 2018 și 2019, când vânzările au crescut în medie cu 12%. „Acest lucru vorbește despre incertitudinea situației, mai degrabă decât despre moartea iminentă”, a scris analistul Morningstar Ben Slupetsky într-un e-mail.

Lars Jensen, CEO al Vespucci Maritime, a declarat că, pe termen scurt, cererea de import pentru mărfuri containerizate va crește pe măsură ce companiile americane se aprovizionează înaintea noilor tarife. “Mai ales că se referă la transporturile care nu sunt sensibile la timp. Acest lucru va pune presiune în creștere asupra tarifelor de marfă în următoarele luni”, a spus Jensen.

Potrivit datelor spot de transport maritim urmărite de Xeneta, o platformă de informații privind transportul aerian și maritim, încărcarea timpurie a mărfurilor importate din China în timpul războiului comercial al lui Trump din 2018 a determinat creșterea tarifelor de transport maritim de containere maritime cu peste 70%.

Peter Sand, analist șef de transport maritim la Xeneta, a declarat pentru CNBC că expeditorii își vor face griji că cea mai recentă amenințare tarifară va aduce mai mult la fel. „Industria de transport maritim este o industrie globală care se bazează pe comerțul internațional, așa că realegerea lui Trump ca președinte este un pas în direcția greșită”, a spus Sund, „Reacția neclintită a expeditorilor americani va fi să impună noi tarife dacă Trump. este capabil să fie importat în avans.”

El a adăugat că îngrijorarea că tarifele la importurile din China vor crește de la 25% la 100% în 2018 ar face ca stimulentul de a impune tarife mai devreme „și mai mare”.

Slupetsky a spus prin e-mail că o scădere a numărului de transportatori oceanici ar putea prezenta o oportunitate de cumpărare, dar a ezitat să susțină că Maersk ar putea profita de alegerile anticipate, deoarece există încă multe în comerțul global. El continuă să dețină o pondere la valoarea justă pe Maersk și descrie declinul acesteia drept o reacție exagerată. „Tarifele potențiale creează incertitudine, dar nu duc neapărat la performanțe slabe, așa cum demonstrează performanța acestor nume în perioada pre-tarifare din 2018”.

Analistul Jefferies, Omar Nokta, a declarat că un „val de rezervări de la comercianții cu amănuntul” înainte de noile tarife ar aduce beneficii profitabilității transportatorilor oceanici. Cu toate acestea, el a spus că există incertitudine cu privire la creșterea globală a volumului și, pe termen lung, problema este că volumul comerțului ar putea încetini semnificativ în următorii ani. El a scris: „Volumul comerțului global a crescut de 2 ori mai mult decât rata de creștere a PIB-ului în acest an și se poate modera până la 1 ori până în 2025, dar dacă tarifele afectează modelele comerciale, volumul comerțului global poate scădea sub acest nivel, ceea ce va avea un impact negativ asupra transportului maritim. veniturile transportatorilor sunt afectate negativ.

Politica tarifară republicană rămâne greu de prevăzut

Trump a promis că va acționa rapid cu privire la tarife, iar Robert Lighthizer, fostul reprezentant comercial al SUA în timpul primului mandat al lui Trump, a spus: Spune-le asta administratorilor de bani de pe Wall Street Analiștii politici de la Piper Sandler au spus în ultimele săptămâni că, dacă Trump este reales, el ar putea începe să implementeze rapid propunerile sale mari de tarife după preluarea mandatului.

Dar experții în comerț spun că este important să nu citești prea mult despre amenințările tarifare ale lui Trump atunci când încercăm să analizezi unde va ajunge politica în cele din urmă. Matthew Rubel, care a făcut parte din Comitetul consultativ pentru negocieri de politică comercială de la Casa Albă a președinților Obama și Trump și din Biroul Reprezentantului comercial al SUA, a declarat pentru CNBC că nu crede că va exista un rezultat tarifar global. În negocieri, totul este pe masă.

„Tarifele sunt un instrument criminal pentru a ne asigura că putem face comerț liber și putem crea locuri de muncă în categoriile adecvate de strategii interne”, a spus Rubel „Lighthizer sub Trump a implementat o politică de negociere din forță și politici care se concentrează pe acorduri bilaterale. Aceste acorduri vor fi. să ne asigurăm că beneficiem din punct de vedere economic. Este nuanțat și nu este unic. Administrația Trump va clarifica cazul.

Peter Boockvar, director de investiții la Bleakley Financial Group, a declarat că impactul tarifelor va depinde de implementare.

„Depinde mult dacă vor exista tarife selective pentru anumite produse/industrii sau dacă va exista o abordare dispersă de impunere a tarifelor pentru toate importurile”, a spus Boockvar. „Primul este ceea ce poate tolera piața. Da, eu nu. nu cred.”

„Ce nivel de tarife va fi impus este o întrebare deschisă”, a spus Jensen. „Trump a menționat ceva între 100 și 500%, deci nu există absolut nicio idee despre ce se va întâmpla de fapt, dar asta înseamnă o incertitudine uriașă pentru importatorii din SUA, iar singura modalitate de a reduce această incertitudine este doar importul de mărfuri cât mai curând posibil.

Stephen Lamar, CEO al Asociației Americane de Îmbrăcăminte și Încălțăminte, a declarat că se așteaptă ca Trump să anunțe noi tarife „în primele zile ale președinției sale”.

„Companiile adoptă o serie de strategii pentru a atenua impactul inflaționist pe care îl vor avea aceste taxe de import în curând”, a spus Lamar, „Din păcate, nu există strategii bune de atenuare a tarifelor; provocarea este să găsim cea mai puțin proastă strategie”.

El a adăugat că importul de produse înainte de inaugurare este o abordare, dar ar oferi doar o ușurare temporară, în timp ce problemele viitoare de transport, inclusiv amenințarea unei alte greve în porturile de pe Coasta de Est și Anul Nou Lunar, ar provoca o creștere mai complexă a importurilor .

„Vom lucra cu noua administrație și Congres pentru a ne asigura că orice tarif noi nu se adaugă la poverile regresive, misogine pe care le simt americanii harnici din cauza structurii tarifare existente”, a spus Lamar.

Matthew Shea, președinte și CEO al Federației Naționale de Retail, a declarat într-o declarație trimisă prin e-mail că organizația sa este gata să lucreze cu președintele ales Trump și Congres.Politica comercială eficientă va spori avantajul competitiv al SUA în cercetare, dezvoltare și inovare și va proteja infrastructura critică importantă din punct de vedere strategic. „Cu toate acestea, impunerea de tarife generale asupra bunurilor de larg consum și a altor importuri nestrategice ar echivala cu o taxă pentru gospodăriile americane determină inflația și creșterea prețurilor Și va duce la pierderi de locuri de muncă”, a adăugat el.

Boom-ul comercial din Mexic ar putea fi o țintă

Pe lângă tarife, viitorul USMCA, acordul de liber schimb al trei națiuni care a înlocuit NAFTA, va face și el subiect de renegociere în 2026. Cere țărilor să înceapă revizuirea acordurilor comerciale după șase ani, proces care va începe în 2019. iulie 2026. fabricate în China in mexic Evitarea tarifelor Trump/Biden poate face parte din renegocierile comerciale.

Companiile de logistică care deservesc comerțul transfrontalier din Mexic către Statele Unite au declarat pentru CNBC că noile tarife ale lui Trump ar putea avea un impact negativ asupra comerțului istoric transfrontalier cu camioane. Comerțul transfrontalier între Mexic și SUA a crescut cu aproximativ 52% în acest an până în septembrie. Un record.

Cum China folosește Mexicul ca ușă în spate pentru a evita taxele vamale ale SUA

Jordan Dewart, CEO al Redwood Mexico, care este specializată în logistică transfrontalieră, a declarat că compania sa a primit multe îngrijorări din partea clienților înainte și la scurt timp după alegeri cu privire la modificările tarifare propuse imediate, care ar avea un impact asupra livrărilor deja spre nord în tranzit către Statele Unite.

„Evident, acest lucru va avea un impact uriaș asupra companiilor din SUA și Mexic”, a spus Duarte. „Cu peste 2 miliarde de dolari trecând granița în fiecare zi, chiar și schimbările pe termen scurt pot avea un impact uriaș și pot determina companiile să importe bunuri în avans pentru a trece înaintea acestor schimbări”.

Acest lucru va crea o cerere de stocare pe termen scurt la granița dintre SUA și Mexic și ar putea crește volumul total al comerțului în al patrulea trimestru, a adăugat el. „Efectul pe termen scurt al avansării mărfurilor va fi ratele de transport mai mari, în special în Mexic, unde lipsa șoferilor și prețul combustibilului provoacă deja presiune în creștere”, a spus Duarte, „Pesoul s-a depreciat cu 2,5% peste noapte, ceea ce va oferi o oarecare ușurare Cele mai multe tarife sunt negociate în dolari americani.”

Duarte a spus că tarifele propuse ar determina unele companii să întârzie și mai mult investițiile în Mexic. Multe companii europene și asiatice au investit masiv în Mexic ca o modalitate de a-și consolida strategiile comerciale. Companii precum John Deere și Tesla, ambele ținte ale lui Trump, au anunțat recent planuri de reducere a producției în Mexic.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *