De ce un factor de decizie la locul de muncă ar alege de fapt o persoană în locul alta pentru un rol? Ce anume îi face să aibă încredere în judecata cuiva? Cum decid ei, în practică, pe cine să apeleze pentru oportunități mari?
În ultimii 12 ani, am instruit angajați de top la unele dintre cele mai mari și mai competitive companii Fortune 500 din lume. Drept urmare, am fost un consilier de încredere pentru directori seniori, directori de conducere și manageri de recrutare care mi-au dezvăluit răspunsurile la toate aceste întrebări.
De-a lungul timpului, am descoperit că expertiza tehnică te poate duce departe, dar capacitatea ta de a comunica în mod persuasiv determină dacă opinia ta este solicitată în mod activ sau dacă trebuie să te străduiești din greu pentru a-ți face vocea auzită.
Am văzut acest lucru jucat direct în industrii și niveluri. capabil influenta pe altii vă poate ajuta să obțineți succes. viceversa. De exemplu, experți inteligenți în domeniu care nu își pot traduce munca în limbajul factorilor de decizie sau manageri care sunt competenți din punct de vedere tehnic, dar nu articulați fi promovat.
influența ta și progres la locul de muncă Depinde de capacitatea ta de a-i convinge pe alții.
Nu ratați:Ghidul suprem pentru negocierea unui salariu mai mare
A fi persuasiv nu înseamnă a recurge la manipulare, jocuri mintale sau politică. De fapt, cei mai puternici comunicatori cu care am lucrat sunt profesioniști atenți care au învățat să-și folosească cunoștințele strategic. Ei înțeleg psihologia: cum gândesc oamenii, ce le determină alegerile și cum să vină cu idei care să-i facă pe oameni văzuți, auziți și plătiți.
Vestea bună este că comunicarea persuasivă este o abilitate care poate fi învățată. Iată trei dintre strategiile mele preferate pentru a începe. Alegeți unul pe care să îl încercați astăzi și vedeți cum reacţionează oamenii diferit la contribuția dvs.
1. Conduceți cu linia de jos
Factorul de decizie este Ocupat și copleșit. Când durează prea mult pentru a-ți transmite punctul de vedere, riști să le pierzi atenția și s-ar putea să arăți din neatenție că nu procesezi bine mesajul.
Compară asta cu cineva care își poate exprima în mod clar punctele principale în câteva propoziții. Această claritate arată expertiză și încredere.
Pentru a fi mai convingător, începeți cu concluzia, cererea sau recomandarea dvs. și apoi furnizați dovezi justificative după cum este necesar. Acest lucru ar putea suna ca:
- „Recomand amânarea lansării produselor până în septembrie Trei factori care conduc această tendință sunt…”
- „Trebuie să luăm în considerare reproiectarea navigației aplicației înainte de Q3 pentru a preveni apariția datelor de către utilizatori…”
- „Puteți să revizuiți acest raport până joi? Am nevoie de părerea dumneavoastră în mod special despre X și Y.”
Înainte de următoarea întâlnire, notează-ți mesajul principal de „luat acasă” într-una sau două propoziții clare. Această limitare vă obligă să filtrați conținutul inutil și să vă concentrați pe informațiile importante.
2. Vinde-ți ideea ca o modalitate de a rezolva o anumită problemă
Comunicatorii persuasivi au stăpânit arta traducerii. Ei își reformează mesajele prin prisma nevoilor publicului lor.
Cei de la putere vor mai mult decât soluții inteligente. Vor idei grozave care să le abordeze direct stresul, punctele dureroase și prioritățile. Construiți această conexiune și veți obține un avantaj competitiv.
Pentru a fi mai convingător, începeți cu concluzia, cererea sau recomandarea dvs. și apoi furnizați dovezi justificative după cum este necesar.
De exemplu, ați putea spune „Această soluție vă va ajuta să furnizați rapoarte trimestriale cu trei zile mai repede, oferindu-vă mai mult timp pentru a vă pregăti pentru ședințele consiliului de administrație”, în loc să spuneți „Acest nou sistem va crește eficiența procesării datelor cu 40%”.
Aceleași principii se aplică chiar dacă trebuie să amânați sau să amânați. Pur și simplu spuneți „Vă voi răspunde”, dar spuneți „Vreau să mă asigur că am cele mai utile răspunsuri pentru planificarea dvs. trimestrială. Pot colecta datele specifice de care aveți nevoie până vineri?”
3. Vorbește cu autoritate
Micile schimbări în alegerea cuvintelor pot face o mare diferență în modul în care este livrat mesajul dvs., în special către părțile interesate de nivel înalt.
Luați în considerare diferența dintre a spune „Cred că ar trebui să…” versus „Din experiența mea…”, unul indică incertitudine, iar celălalt indică expertiză.
Sau ce zici de „Lucrez la…” versus „Implementăm…”? Primul sugerează luptă, al doilea sugerează o acțiune intenționată.
Căutați oportunități de a înlocui verbele slabe cu altele mai puternice. De exemplu:
- „Trebuie” poate deveni „decizie”, „alegere” sau „selecție”
- „Ajutor” poate fi înlocuit cu „îndrumare”, „îndrumare”, „conducere”, „sfat” sau „supraveghere”
Nu vă lăsați prinși în retorică sau jargon corporativ. Este vorba despre alegerea unui limbaj mai precis, care să reflecte amploarea și amploarea acțiunilor tale.
Melody Wilding, LMSW, este antrenor executiv, profesor de comportament uman șiGestionarea: Cum să obțineți ceea ce aveți nevoie de la cei responsabili” Descărcați scriptul precis pentru a spune „nu” inteligent la locul de muncăAici.
Vrei să faci mai mulți bani la serviciu? Urmează noul curs online al CNBCCum să negociezi un salariu mai mare. Instructorii experți vă vor învăța abilitățile de care aveți nevoie pentru a câștiga un salariu mai mare, inclusiv cum să vă pregătiți și să construiți încrederea, ce să faceți și să spuneți și cum să formulați o contraofertă. Înregistrați-vă acum și utilizați codul de cupon EARLYBIRD pentru o reducere introductivă de 50% până pe 26 noiembrie 2024.