Trei analiști bursieri chinezi urmăresc oportunități pe termen lung
Acțiunile chineze au plafonat o săptămână importantă marcată de un plan de schimb de datorii de 1,4 trilioane de dolari, care nu a reușit să răspundă solicitărilor multor investitori pentru un sprijin mai direct din partea guvernului. Pentru mulți, reacția investitorilor nu a făcut decât să întărească nevoia de a se concentra asupra oportunităților pe termen lung în acțiunile neschimbate. Ministerul de Finanțe a declarat vineri, într-o conferință de presă urmărită îndeaproape, că este probabil mai mult sprijin fiscal anul viitor, concentrarea pe termen scurt fiind pe soluționarea problemelor datoriei administrației publice locale. Măsurile relativ modeste vin în vreme ce China se pregătește să întărească legăturile comerciale cu Statele Unite sub conducerea președintelui ales Trump, care a amenințat că va impune tarife mari asupra mărfurilor importate. Săptămâna trecută, indicele CSI 300 a crescut cu aproape 6,6%, iar indicele Hang Seng din Hong Kong a crescut cu 3,2%. Prevenirea slăbiciunii în continuare Ren Liqian, director de investiții cantitative la WisdomTree, a declarat că la nivel macroeconomic, China lucrează din greu pentru a se asigura că inflația și ocuparea forței de muncă nu se înrăutățesc în continuare. Deși Ren nu se așteaptă la o revenire la creșterea rapidă, ea urmărește cum companiile chineze sunt capabile să-și construiască propriile mărci și să perceapă prețuri premium, maturând dintr-un model anterior de concurență exclusiv pe preț. „Deci cred că o companie de bunuri de larg consum precum Anta, pe care nu cred că mulți oameni o înțeleg în afara Chinei, devine într-adevăr cea mai importantă companie de îmbrăcăminte sportivă din lume”, a spus Ren. „Cred că o vor face în curând și la nivel global. Dar nu mulți americani cunosc brandul, dar dacă Anta își va continua drumul actual, poate în 10 ani consumatorii vor vedea compania ca „Adidas sau așa”. numite mărci sportive străine”, a spus Ren Zhengfei. „Acesta este ceva care mă îngrijorează personal Anta, o companie listată la Hong Kong care vinde îmbrăcăminte sportivă sub propriile mărci, deține și brandurile Fila și Descente. Compania a declarat în octombrie că vânzările cu amănuntul ale mărcii Anta în al treilea trimestru au crescut cu o singură cifră, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce Fila a scăzut, iar alte mărci au crescut cu până la 50%. Începând cu 2024, prețul acțiunilor Anta a crescut cu 18%. Baidu va lansa marți propriii ochelari conectați la inteligență artificială pentru a concura cu produsul RayBans de la Meta. Xpeng Motors extinde startup-ul de vehicule electrice Xpeng Motors a anunțat săptămâna trecută lansarea propriului robot umanoid, precum și a unei noi mașini de 26.000 de dolari numită P7+, care a primit peste 30.000 de precomenzi și va fi lansată luna aceasta Start livring. Aceste produse vor fi vândute în esență doar în China, cel puțin inițial. „Pentru vehiculele electrice chinezești, ușa a fost închisă și relocalizarea este nepractică”, au spus analiștii Macquarie într-un raport din 7 noiembrie. „Cea mai bună alegere este Xpeng Motors, un pur chinez „Xpeng Motors nu a pus piciorul pe piața din SUA și. în prezent nu are planuri de a intra pe piață.” „Drivat de noi modele competitive, cum ar fi M03 și P7+, există încă loc pentru o creștere rapidă a vânzărilor interne ale M03. Listarea de succes a companiei va ajuta la atenuarea preocupărilor investitorilor Managementul lanțului de aprovizionare și competitivitatea produselor „Catalizatorii viitori, cum ar fi lansarea ADAS M03 și vehiculele hibride, pot beneficia pe plan intern”, au spus analiștii Macquarie și nu este afectat de evenimentele geopolitice peste 20.000 de vehicule pe care Xpeng le-a livrat în fiecare lună în ultimele două luni au fost de la mașina sa Mona M03 la preț mai mic. În sectorul consumatorilor, cea mai bună alegere a lui Macquarie este Yum China, care operează Pizza Hut și KFC în China. „Yum Brands este conceptul nostru de top în spațiul de consum, deoarece este pur autohton”, au spus analiștii, „Transformarea strategică a companiei către noile formate de magazine în franciză K COFFEE și Pizza Hut WoW va fi un motor de creștere pe termen lung care poate scăpa. de riscuri geopolitice.” Yum China și-a ridicat ținta de rentabilitate a acționarilor la 4,5 miliarde de dolari în 2026 de la 3 miliarde de dolari în 2024, au adăugat ei. Yum China și-a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea pe 4 noiembrie. Profitul operațional a crescut cu 15% față de an, până la 371 milioane USD. Xpeng Motors va publica rezultatele trimestriale pe 19 noiembrie. Guvernul central este programat să publice date privind vânzările cu amănuntul din octombrie și datele industriale vineri, 15 noiembrie. „Trebuie să fii foarte dispus să tolerezi sentimentele negative pentru a investi în China”, a spus Ren Zhengfei. „Adeseori apar perioade lungi de emoții negative, care testează cu adevărat spiritul aventuros.” Dar ea a subliniat, de asemenea, că acțiunile chineze pot servi drept acoperire împotriva altor piețe de valori. — Michael Bloom de la CNBC a contribuit la acest raport.