November 11, 2024

Impact local: Găzduirea unui Grand Prix de F1 ar putea aduce venituri de milioane de dolari

Cine va câștiga Marele Premiu 2026?

Patru circuite caută prelungiri de contract, Thailanda și Coreea de Sud ambele depunând oferte, în timp ce India, Rwanda și o serie de alte țări dezvoltă infrastructură pentru a-și asigura un loc în calendarul F1.

Concurența este atât de acerbă încât aceste oferte transcend adesea sportul. CEO-ul F1, Stefano Domenicali, a declarat într-un interviu acordat emisiunii „Inside Track” de la CNBC: „Am primit apeluri de la prim-miniștri și guverne și chiar vor să organizeze un mare premiu”.

„Aceasta nu este o problemă politică, este ceva foarte important”.

Este însă o problemă politică acută pentru țară care riscă să-și piardă locul în calendar. Marele Premiu al Belgiei a adăugat estimat Contribuie anual la economia națională cu 248 de milioane de dolari. Așa că atunci când premierul țării i-a scris lui Domenicali la sfârșitul anului 2023, făcând lobby pentru prelungirea contractului după 2025, mesajul său a fost clar: „Este nevoie de stabilirea unui echilibru între Europa, Orientul Îndepărtat și Statele Unite/Orientul Mijlociu. Calendar Acest lucru nu va dăuna Belgiei.

Dar cineva suferă mereu. Țările producătoare de petrol din Orientul Mijlociu văd F1 ca fiind cheia pentru diversificarea economiilor lor și au investit masiv în atingerea acestui obiectiv. Abu Dhabi a găzduit primul său Grand Prix în 2009, Cheltuiește 40 de miliarde de dolari pentru a construi o insulă artificială pentru a face asta.

„Întregul concept de Formula 1 Abu Dhabi a început cu o pânză goală pe Insula Yas”, a declarat Saif Rashid Al Noaimi, directorul executiv al Ethara, compania de management a insulei.

„Nu există planuri înainte de Marele Premiu de la Abu Dhabi, în 2023, insula va primi 34 de milioane de vizitatori”.

Arabia Saudită, care se presupune că luând în considerare Cumpărarea directă a F1 folosește și sportul pentru a-și spori atractivitatea ca destinație turistică. un sondaj Dirijată de YouGov Fanii curselor din SUA au mai mult de două ori mai multe șanse decât alți americani să ia în considerare călătoria în Arabia Saudită, arată sondajul din 2023.

„Formula 1 nu prezintă cursa, ea prezintă orașul”, a declarat Robin Fenwick, directorul executiv al agenției de marketing sportiv Right Formula, pentru CNBC.

„Acest lucru este remarcabil pentru impactul economic local și pentru moștenirea de durată pe care o creează.”

Gândește-te la Monaco. Străzile din jurul portului Monte Carlo sunt sinonime cu strălucire, glamour și curse. „Unele magazine realizează venituri de aproape trei luni în doar patru zile”, a declarat Guy Antognelli, directorul general al autorității pentru turism și convenții a guvernului din Monaco, pentru CNBC.

„Dar pentru că a avut loc în același timp cu Festivalul de Film de la Cannes, Coasta de Azur era într-adevăr centrul lumii tehnologiei media la acea vreme.”

Cu toate acestea, în condițiile în care Monaco plătește în prezent aproape o treime din ceea ce face Arabia Saudită pentru a găzdui cursa (20 de milioane de dolari), F1 ar putea fi reticente în a prelungi acordul țării după expirarea acestuia în 2025.Interviu Bloomberg La începutul acestui an, directorul executiv al McLaren, Zak Brown, a declarat că sportul va supraviețui fără Monaco: „Unii ar putea spune: „Stai puțin, unele dintre celelalte locații aduc ratinguri TV similare, jocuri grozave și mai multe contribuții la creșterea sport Miami, Vegas, Singapore – acestea sunt jocuri grozave.

Tradiționaliștii F1 vor contracara că concentrarea comercială va veni în cele din urmă în detrimentul sportului. Algoritmul „Prețuri dinamice” împinge prețul biletului de tribună de patru zile la Silverstone la 600 GBP (774 USD) până în 2024 atrage critici Legenda F1 Lewis Hamilton a avertizat familiile să nu se lase descurajate de prețurile mari.

Locul trei, Carlos Sainz din Spania și Scuderia Ferrari sărbătoresc pe podium în timpul Marelui Premiu al Italiei de F1 de la Autodromo Nazionale Monza, pe 3 septembrie 2023, în Monza, Italia.

Dan Istitene – Formula 1 |. Getty Images

Cu toate acestea, principalul motiv pentru creșterea prețului este popularitatea tot mai mare a weekendurilor Grand Prix în rândul familiilor. Concertele starurilor globale, precum Ed Sheeran din Miami și Stormzy de la Silverstone au atras mulțimi mai mari în weekend-urile curselor, împingând Formula 1 mai mult în mainstream.

Susținătorii modelului „Super Bowl” subliniază că Marele Premiu din Las Vegas adaugă o valoare economică de 1,2 miliarde de dolari prin zboruri, rezervări la hoteluri și venituri la restaurante, precum și investiția F1 în infrastructură pentru a găzdui evenimentul.

„Știu cât de mare este impactul Super Bowl-ului asupra economiei”, a declarat Domenicali pentru CNBC. „Suntem mai mari”.

Pentru a continua să crească, F1 trebuie să tragă o linie clară între noile audiențe la sport și fanii de bază a curselor. Acest lucru necesită o analiză atentă nu numai a experiențelor noi pe care le introduc pentru fani, ci și a evenimentelor pe care le elimină din calendarele lor. Ne place sau nu, influența economică în creștere a F1 înseamnă că orice decizie va avea un impact semnificativ asupra cuiva.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *