Alibaba International Group își promovează platforma de comerț electronic pentru întreprinderile mici la Târgul de Canton din Guangdong, China, pe 16 octombrie 2024.
VCG |. Grupul Visual China |
BEIJING — Gigantul chinez al comerțului electronic Alibaba Un motor de căutare alimentat de inteligență artificială pentru întreprinderile mici din Europa și America pentru a găsi provizii a fost lansat marți.
Aceasta este o încercare de a utiliza tehnologie precum ChatGPT pentru a crește vânzările. Zhang Kuo, președintele Stației Internaționale Alibaba și vicepreședintele Alibaba International, a declarat că testele preliminare arată că companiile care folosesc noul instrument au o creștere cu 40% a intenției de cumpărare în comparație cu motoarele de căutare tradiționale.
Produsul se numește Accio, după vraja folosită pentru a invoca obiecte din seria fantezie Harry Potter. Potrivit companiei, versiunea inițială este bazată pe web și acceptă engleză, germană, franceză, portugheză și spaniolă.
Cu doar câteva mesaje text sau imagini, companiile pot folosi Accio pentru a găsi produse angro, inclusiv analizând popularitatea acestora în rândul consumatorilor și profiturile proiectate, potrivit unui demo vizualizat de CNBC.
Exemplele prezentate includ ajutorul unui antreprenor sportiv să construiască o linie de produse pickleball. La sfârșitul căutării, instrumentul listează o serie de opțiuni de aprovizionare pentru ca întreprinderile să le discute direct cu fiecare furnizor.
Tehnologia folosește inteligența artificială generativă a Alibaba Tongyi Qianwen Zhang a spus că a refuzat să confirme dacă produsul încorporează inteligență artificială de la alte companii.
LL.M este un model de inteligență artificială antrenat pe o cantitate mare de date. Modelul acceptă aplicații AI generative, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI, care poate genera răspunsuri de tip uman la solicitările utilizatorului. Cu siguranță, unele companii sunt încă în fazele experimentale ale inteligenței artificiale și multe încă nu au găsit modalități de a monetiza tehnologia.
Accio folosește date de la 50 de milioane de companii de pe platforma internațională Alibaba, precum și informații publice din industria, a spus Zhang. El a spus că instrumentul conține 1 miliard de listări de produse și documente de la Alibaba, acoperind industrii din peste 100 de piețe.
Companiile europene și nord-americane sunt cel mai mare grup de cumpărători, a spus compania.
Unitatea internațională Alibaba a lansat o versiune actualizată a instrumentului său de traducere prin inteligență artificială în octombrie pentru a ajuta comercianții să ajungă la clienții din alte țări. Susține compania Capacitățile de traducere ale tehnologiei au depășit Google, DeepL și ChatGPT.
Afacerile internaționale au crescut rapid în ultimii ani, dar principalul motor al veniturilor Alibaba rămân platformele sale interne de comerț electronic Taobao și Tmall. În august 2023, conducerea le-a spus investitorilor că „aplicația Taobao are cel mai mare potențial de a deveni AI oferă un portal inteligent unic pentru consumul pe viață”.
Mai mult de jumătate dintre cei peste 500 de comercianți care vindeau pe platformele de comerț electronic chineze, cum ar fi Alibaba și JD.com, au folosit Instrumente de generare cu inteligență artificialăconform unui sondaj Bain & Company.
Aceste capabilități includ inteligența artificială pentru serviciul clienți și generarea de conținut. Sondajul a constatat că 56% dintre respondenți au spus că instrumentele de inteligență artificială au un „impact extrem de pozitiv” asupra îmbunătățirii productivității.
Alibaba este programată să raporteze rezultatele trimestriale vineri.
— Arjun Kharpal de la CNBC a contribuit la acest raport.