Pe 10 noiembrie 2024, la oficiul poștal din orașul Zaozhuang, provincia Shandong, personalul sorta corespondența rapidă.
Fotografii Noor |. Fotografii Noor |
BEIJING — Consumatorii au cheltuit mai mult decât se așteptau în timpul festivalului de cumpărături Double Eleven din China, într-un mediu de vânzare cu amănuntul altfel cald, a declarat un director al unei firme de consultanță pentru CNBC.
Versiunea de Vinerea Neagră a țării a început pe 14 octombrie anul acesta, cu mai mult de o săptămână mai devreme decât în 2023, și s-a încheiat luni. Principalele companii de comerț electronic obișnuiau să raporteze valoarea brută a mărfurilor, un indicator al industriei care măsoară vânzările în timp, dar pentru al treilea an consecutiv nu au raportat din cauza încrederii slabe a consumatorilor.
Chris Reitermann, CEO al Ogilvy Asia Pacific și Greater China, a declarat: „Cred că pentru multe mărci, rezultatele pot fi puțin mai bune decât credeau, dar la un nivel mai scăzut. Probabil că nimeni nu va spune că am atins așteptările. Goal este, de asemenea, președintele WPP China.
Reitman a spus că multe companii multinaționale care vând bunuri de larg consum în China sunt mai precaute cu privire la piață, dacă nu au probleme. Dar el a remarcat că multe companii rămân „foarte profitabile” în țară, chiar dacă creșterea lor a încetinit la o singură cifră, mai degrabă decât la două cifre ridicate.
Double Eleven de anul acesta, Alibaba Susținând „creștere puternică” a GMV și „număr record de cumpărători activi”, în timp ce Jingdong A spus că numărul de cumpărători de pe platforma sa a crescut cu peste 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cu ocazia sărbătoririi sezonului de cumpărături pentru cei singuri, cunoscut și sub numele de Double 11, guvernul chinez a anunțat o serie de măsuri de stimulare de la sfârșitul lunii septembrie, conducând piața de valori în creștere.
Daniel Zipser, partener senior la McKinsey și șeful departamentului pentru consumatori și retail din Asia Pacific, a declarat că încrederea consumatorilor „pare să fi crescut” în ultimele șase săptămâni. „Este greu de prezis ce va însemna asta pentru viitor”.
Zipser a spus că Ziua single-ului a depășit așteptările majorității mărcilor. Dar el a remarcat că vânzările nu au crescut în general, ci în exterior, îngrijirea animalelor de companie și Jucării „cutie oarbă”. – Consumatorii care achiziționează cutii etichetate uniform vor avea șansa de a câștiga noi obiecte de colecție.
El a remarcat că categoria cutiei oarbe a crescut de la 0 USD înainte de Covid-19 la o industrie de peste 2 miliarde USD, reflectând viteza potențială de adoptare de către consumatori în China.
Un sondaj Reuters arată că vânzările cu amănuntul ale Chinei în octombrie sunt de așteptat să crească cu 3,8% față de an. Aceasta ar fi o îmbunătățire față de creșterea de 3,2% din septembrie.
„Am văzut oameni cheltuind mai mult în acest an”, a declarat marți pentru CNBC și în alte părți ale Asiei pentru CNBC, Jacob Cooke, co-fondator și CEO al WPIC Marketing + Technologies, care ajută mărci străine precum Vitamix și IS Clinical să vândă în China. vânzări.
El se așteaptă ca GMV-ul festivalului de cumpărături să crească cu 16% față de anul trecut, ceea ce ar putea fi cea mai puternică performanță din ultimii ani. Cook a adăugat că mărcile nu trebuie să reducă prețurile în mod semnificativ.
Investitorii pot obține mai multe detalii despre consumul chinez mai târziu în această săptămână. JD.com este programat să lanseze rezultatele trimestriale joi, urmate de Alibaba vineri.
Deborah Weinswig, fondator și CEO al Coresight Research, a declarat marți pentru „Squawk Box Asia” de la CNBC: „Vedem că consumatorii economisesc bani pentru situații de urgență și economisesc bani pentru achiziții în timpul festivalului de cumpărături Double 11.
Ea a spus că sondajul săptămânal al companiei a arătat câteva „diferențe” în încrederea consumatorilor luna trecută.
Speranțe de recuperare în 2025
Cheltuielile de consum din China au fost supuse unei presiuni, deoarece gospodăriile se confruntă cu incertitudinea economică de la pandemia de Covid-19. Criza imobiliară a redus bogăția gospodăriilor, iar creșterea economică a încetinit.
În timp ce mărcile high-end sau mid-range „dispar rapid”, mărcile high-end, de ex. lululemon Reitman a spus că se poate face bine. El a observat în general că mărcile locale tind să fie mai ieftine și pot intra pe piață mai repede.
El se așteaptă ca încrederea consumatorilor să revină în a doua jumătate a anului viitor, după ce sunt probabil anunțate măsuri suplimentare de stimulare în prima jumătate a anului.
Ministerul de Finanțe al Chinei a declarat săptămâna trecută Mai mult sprijin financiar probabil în 2025. Deși China nu a distribuit numerar consumatorilor în timpul epidemiei, a lansat anul acesta un program de schimb pentru a subvenționa achiziția unor mașini și electrocasnice.
— Sonia Heng de la CNBC a contribuit la acest raport.