O fotografie cu țigări vândute în Shanghai pe 7 martie 2022.
Şef de fotografie |. Publicarea viitorului |
China contraatacă Tendințe globale de fumat Pe măsură ce vânzările de țigări cresc în țară, „Cea mai mare companie de tutun despre care majoritatea oamenilor nu au auzit niciodată”.
China National Tobacco Corporation, cunoscută în mod obișnuit ca China Tobacco, deține un monopol virtual asupra industriei tutunului. Vânzările de produse din tutun în ChinaÎn ciuda unei relative obscurități în străinătate, compania de stat a devenit cel mai mare producător de țigări din lume.
Datele Euromonitor arată că vânzările cu amănuntul de țigări din China au crescut în ultimii patru ani și vor ajunge la 2,44 trilioane de țigări până în 2023. Echipa de cercetare estimează că vânzările vor continua să crească de la an la an, ajungând la 2,48 trilioane de dolari până în 2028..
Euromonitor adaugă că această creștere coincide cu popularitatea tot mai mare a țigărilor „slim” (deseori comercializate ca „low gudron”) și a diferitelor tipuri de țigări aromate.
Aceste tendințe, conduse de China Tobacco, vin pe fundalul unei scăderi pe termen lung a vânzărilor globale de țigări. Potrivit Euromonitor, vânzările anuale de bețișoare de țigară la nivel mondial au scăzut cu aproximativ 2,7% între 2019 și 2023, la 5,18 trilioane de bețișoare.
Potrivit Biroului Național de Statistică, China are peste 300 de milioane de fumători, ceea ce o face țara cu cel mai mare număr de fumători din lume, reprezentând aproape o treime din totalul fumătorilor din lume. Organizația Mondială a Sănătății.
Și Beijing Angajamentul luat În efortul de a reduce epidemia de fumat, acesta nu pare să fi avut un impact semnificativ asupra vânzărilor de tutun.
Administrația de stat pentru monopolul tutunului, care supraveghează operațiunile de tutun din China, a raportat că industria tutunului din China a realizat venituri de aproximativ 1,5 trilioane de yuani (210 miliarde de dolari) în anul fiscal 2023, o creștere de 4,3% față de anul precedent. Producția estimată de tutun din China 97% din tutunul țării Productie si vanzari.
Philip Morris International, a doua cea mai mare companie de tutun din lume, a raportat Venitul net Va ajunge la 35,2 miliarde USD în 2023.
“conflict de interese”
Experții au declarat pentru CNBC că Convenția-cadru a Organizației Mondiale a Sănătății privind controlul tutunului, care are ca scop reducerea consumului de tutun la nivel mondial, este unul dintre principalii factori de reducere a consumului de tutun la nivel mondial, în special în țările bogate.
„În țările în care industria tutunului este capabilă să influențeze politica guvernamentală, avem tendința de a observa mai puține progrese”, a declarat Quan Quan, vicepreședinte senior pentru controlul tutunului la Vital Strategies.
În cazul China Tobacco, politica industrială și politica guvernamentală se suprapun direct. Compania a fost înființată în 1982 cu scopul expres de a introduce industria în O umbrelă pentru planificarea centralizată.
Quan a spus că Administrația de Stat a Monopolului de Tutun din China este direct implicată în formularea politicilor naționale de control al tutunului. Prin urmare, China Tobacco este atât o companie, cât și un organism de reglementare al pieței de tutun din China, creând un „conflict clar de interese”.
El a adăugat: „China Tobacco a exploatat această poziție internă și și-a folosit influența în cadrul guvernului pentru a bloca în mod eficient implementarea politicilor de control al tutunului”.
Până în 2014Acest uriaș are peste 500.000 de angajați și controlează 33 de birouri provinciale de reglementare a tutunului, 57 de companii de țigări și peste 1.000 de alte întreprinderi comerciale mici.
Compania se așteaptă să contribuie Până la 12% din veniturile fiscale ale ChineiPotrivit Universității din Bath.
Judith Mackay, directorul Asia Tobacco Control Consulting, a declarat pentru CNBC că China consideră cultivarea tutunului ca fiind vitală pentru fermieri și că taxele pe tutun contribuie în mod semnificativ la economia țării, care se numără printre obstacolele în calea unei reglementări guvernamentale mai intense.
China Tobacco și filiala sa din Hong Kong China Tobacco International (Hong Kong) nu au răspuns la întrebările CNBC.
expansiunea globală
Jennifer Fang, cercetător și manager de proiect la Institutul Pacific de Patogeni, Epidemiologie și Societate, a declarat pentru CNBC că monopolul China Tobacco a determinat creșterea puternică a acesteia, împreună cu numărul mare de fumători din China și lipsa concurenței din partea mărcilor occidentale.
Deși mărci precum Marlboro de la Philip Morris sunt vândute în China, este prin Acord de licență și China Tobacco.
Având în vedere dominația sa internă, China Tobacco sa concentrat aproape în întregime pe piața chineză pentru cea mai mare parte a istoriei sale. Din acest motiv, a spus Fang, a fost în centrul atenției în cercetarea privind controlul tutunului, care s-a concentrat pe companiile multinaționale de tutun considerate „Big Tobacco”.
Cu toate acestea, cercetările ei privind China Tobacco între 2016 și 2020 arată că compania s-a extins la nivel global în cadrul Inițiativei Belt and Road a Beijingului, dar se confruntă cu posibilitatea unei piețe interne mai saturate și a unor reglementări mai stricte pentru tutun.
Începând cu 2019, China Tobacco și-a extins operațiunile globale în 20 de țări și operează prin 34 de unități offshore, inclusiv birouri de vânzări, fabrici de producție și companii profesionale de cumpărare de tutun. Potrivit lui Fang.
Judecând după exporturile Chinei din ultimii ani, această tendință pare să continue.
China Tutun S-a raportat o creștere puternică a exporturilor Acesta va fi de 9,173 miliarde USD în 2023, o creștere anuală de 22,2%.
O parte importantă a expansiunii recente este filiala sa China Tobacco International (Hong Kong), care a fost listată la Bursa de Valori din Hong Kong în iunie 2019.
Prețul acțiunilor companiei a crescut cu peste 376% de la listarea sa la Hong Kong, conform calculelor bazate pe datele London Stock Exchange Group (LSEG). În acest an, a crescut cu aproape 160%.
Înainte și după IPO, Analiștii din controlul tutunului scriu „Scopul IPO este de a finanța extinderea pieței pe piețele țintă ale China Tobacco Corporation și de a stabili o cooperare strategică cu alte companii de țigări”.
McKay de la Asia Tobacco Control Consultants a declarat că extinderea a arătat că China Tobacco este dornică să calce pe urmele giganților internaționali din tutun precum Philip Morris International și British American Tobacco.
„Scopul final este de a vinde mai multe țigări sau produse cu nicotină – acesta este scopul oricărei companii de tutun”, a spus ea. „Efectul nu poate fi decât dăunător”.
— Sonia Heng și Evelyn Cheng de la CNBC au contribuit la acest raport.